Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

МОЗ України розпочинає інформаційну кампанію “Пацієнт має право”

Кожен українець має знати свої права і відстоювати їх. Це - важлива риса насправді вільної і демократичної держави. У центрі системи охорони здоров’я мають бути інтереси життя та здоров’я пацієнтів, а не оплата ліжко-місць у медзакладах. Побудова такої пацієнт-орієнтованої системи є кінцевої метою масштабної трансформації охорони здоров’я, яку зараз втілює команда МОЗ України.

Права пацієнтів закріплені у найвищих законах країни: Конституції України, Законі України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" та Цивільному кодексі України.

Пацієнт має право:

  • на медичні профілактичні заходи;
  • на доступність у галузі охорони здоров'я;
  • на згоду на медичне втручання та право на відмову від медичного втручання;
  • на свободу вибору в галузі охорони здоров'я, а саме:

- право на вільний вибір лікаря;

- право на заміну лікаря;

- право на вибір методів лікування відповідно до рекомендацій лікаря;

- право на вибір закладу охорони здоров'я;

- право на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров'я України;

  • на медичну таємницю;
  • на якісну медичну допомогу;
  • на безпечну медичну допомогу;
  • на інновації, зокрема - право на медико-біологічний експеримент, репродуктивні технології, донорство, право на корекцію (зміну) статі;
  • на попередження за можливістю страждань і болю;
  • на індивідуальний підхід до лікування;
  • на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров'я;
  • на відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю;
  • на життя та на повагу до гідності при наданні медичної допомоги;
  • захист від будь яких незаконних форм дискримінації, пов'язаних зі станом здоров'я.

Реалізація цих прав не знімає відповідальності з пацієнтів. Навпаки - стан здоров’я кожного із нас передусім залежить саме від наших дій: чи намагаємось перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, чи вчасно звертаємось до лікаря, дотримуємось його рекомендацій (зокрема - не призначаємо собі лікування самостійно), проходимо профілактичні огляди, вакцинуємось  тощо.

Основні обов’язки пацієнтів, згідно з Законом України "Основи законодавства України про охорону здоров'я":

  • піклуватися про своє здоров'я та дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
  • проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
  • надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров'я стані;
  • виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров'я;
  • у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника.

У публікаціях проекту “Пацієнт має право” покроково розглянемо, як має реалізуватись кожне з прав пацієнта, як запобігати їх порушенням і як себе захистити.