Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Новини

#Антифейк МОЗ України про обсяг імпорту російських ліків

31 серпня 2018
1055

Російськими новинарними виданнями шириться інформація про те, що нібито Україна - найбільший покупець російських ліків та загальний обсяг експорту фармацевтичної продукції до України склав 60,6 млн доларів США за перше півріччя 2018 року. Ця заява не відповідає дійсності.

За даними Державної служби статистики України:

1. Імпорт фармацевтичної продукції з Російської Федерації за  сiчень-червень 2018 року становив 9,669 млн доларів США.

2. Загалом після анексії Криму та з початком  Росією війни на Сході України спостерігається чітка тенденція скорочення імпорту фармацевтичної продукції Україною з РФ. У порівнянні з першим півріччям 2017 року, у першій половині 2018 року обсяг імпорту фармацевтичної продукції з Росії знизився на 31,7% (у грошовому еквіваленті)

Рік

Імпорт фармацевтичної продукції з РФ, вартiсть, тис. дол. США

2018 (01-06)

9,668.9

2017

29,794.2

2016

35,415.6

2015

42,545.7

2014

77,934.6

2013

101,724.1

2012

176,830.8

3. Частка імпорту фармацевтичної продукції з Росії складає 1,05% від загального імпорту фармацевтичної продукції України у першому півріччі 2018 року.

4. Також російські ЗМІ вводять в оману читачів, заявляючи, що начебто Україна закуповує вакцини у Росії. Наголошуємо, що Україна не закуповує вакцини для людей у РФ, оскільки в Росії вони виробляються на державних фармпідприємствах, які не сертифіковані згідно вимог GMP (Good manufacturing practicess або “Належна виробнича практика”). Тобто виробництво вакцин у РФ не має міжнародно визнаної системи забезпечення якості, яка гарантує, що продукція виробляється і контролюється за стандартами якості та безпеки.

Міністерством неодноразово робились спроби внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 “Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації” щодо доповнення переліку заборонених до ввезення товарів позиціями групи 30 митного тарифу (фармацевтична продукція). Також МОЗ України пропонував доповнити Закон України “Про санкції” (пункт 3, статті 4) підпунктом щодо заборони видавати дозвіл на застосування в медичній практиці лікарського засобу (реєстрації/перереєстрації), що виробляється на території країни-агресора, або правами на який володіє країна-агресор.

Вдячні всім українським ЗМІ, що не піддаються на провокації сусідньої держави та не передруковують подібну неправдиву інформацію, за відповідальність та пильність.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ