Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Антифейк про заяву народних депутатів щодо організації лікування важкохворих українців

Сьогодні група народних депутатів-членів Комітету питань охорони здоров’я виступила у Верховній Раді України з заявою, що може ввести в оману всіх народних депутатів України, а також громадськість. Цей антифейк МОЗ України присвячений спростуванню неправдивої інформації з цієї заяви.

1. МОЗ України продовжує реалізовувати програму “Лікування громадян України за кордоном”, що передбачає направлення до закордонних клінік пацієнтів, яким поки неможливо надати відповідне лікування в Україні. Ця програма для багатьох важкохворих українців є єдиним шансом на життя.

Наразі МОЗ України вичерпало усі кошти, передбачені на програму “Лікування громадян України за кордоном” державним бюджетом 2018 року.

Впродовж 2018 року МОЗ України неодноразово інформувало народних депутатів України щодо потреби додаткового фінансування та висловлювало підтримку законопроекту № 8035 від 14.02.2018 про виділення 302 млн грн на програму “Лікування громадян України за кордоном”.

Зокрема, Міністерство зазначало це у листах до народних депутатів: Журжій А.В. від 07.06.2018; Бурбак М.Ю., Шинькович А.В., Мацола Р.М., Романова А.А., Пастух Т.Т., Батенко Т.І., Шевченко О.Л., Дубінін О.І., Денисенко А.С., Дідич В.В., Констанкевич І.М. від 21.06.2018; Парубію А.В. від 25.06.2018; Юринець О.В. від 25.06.2018; Курило В.С. від 25.06.2018; Рибалко С.В. від 26.06.2018; Веселова Н.В. від 27.06.2018.

2. Усі громадяни, у разі прийняття позитивного рішення Комісією щодо взяття на облік пацієнтів, які потребують лікування за кордоном, в обов'язковому порядку отримують листи, що підтверджують таке рішення Комісії. МОЗ України не може розголошувати персональні дані та показати копії листів, але вони є в родичів пацієнтів.

3. Безпосередньо направлення на лікування за кордон залежить від наявності коштів, передбачених на цю програму. У разі наявності коштів МОЗ України оперативно забезпечує усі необхідні документи, що дозволять пацієнтам виїхати на лікування за кордон, не витрачаючи час.

Станом на 5 вересня 2018 року, в черзі на лікування очікують фінансування 64 людини. Необхідна кількість коштів, для проведення оплати лікування хворих, що перебувають на обліку хворих, що потребують лікування за кордоном становить більше 138 млн грн. Окрім того, 90 справ перебувають на  різних стадіях підготовки до розгляду їх Комісією. Орієнтовна вартість лікування по зазначених справах складає 243 млн грн.

4. Для подальшого направлення українських пацієнтів на лікування за кордон необхідне додаткове фінансування. МОЗ України наголошує на необхідності перегляду видатків держбюджету-2018 року, оскільки перерозподіл бюджету з інших програм МОЗ України неможливий, бо ставить під загрозу забезпечення потреб інших громадян, які потребують допомоги.

Так, наприклад, передбачені на реалізацію пілотного проекту по розвитку трансплантації 112 млн грн не можуть бути перерозподілені на збільшення програми лікування за кордоном, адже це поставить під загрозу забезпечення розвитку трансплантації в Україні.  

Пілотний проект щодо зміни механізму фінансування оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів було ініційовано Міністерством охорони здоров’я. Стан трансплантології  в Україні залежить не лише від оплати державою безпосередньо послуги з трансплантації анатомічних матеріалів пацієнтам , але й від матеріально-технічного забезпечення центрів трансплантації, забезпечення координації процесу трансплантації, мотивованості та рівня професіоналізму вітчизняних лікарів-трансплантологів,  готовності громадян до донорства, а також злагодженої взаємодії центральних та місцевих органів влади та інших зацікавлених сторін. МОЗ України підготувало проект Постанови КМУ, що передбачає виділення фінансування саме на ті першочергові кроки, які дадуть суттєвий поштовх розвитку трансплантології в Україні.

Так, згідно з проектом Постанови, 112 млн грн планується використати на:

  • забезпечення створення та функціонування Єдиної державної інформаційної системи трансплантації;
  • придбання обладнання для закладів охорони здоров'я - учасників пілотного проекту, які надають медичну допомогу методом трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин;
  • придбання обладнання для констатації смерті мозку людини для закладів охорони здоров'я - учасників пілотного проекту;
  • оплату послуг з надання високоспеціалізованої медичної допомоги методом трансплантації нирки від неродинного донора та аутологічної трансплантації кісткового мозку.

Сподіваємося, Уряд підтримає ініціативу МОЗ та прийме відповідну постанову на найближчому засіданні Кабінету Міністрів.

5. Наразі забезпечення додаткового фінансування для лікування громадян, які перебувають у черзі на лікування за кордоном за кошти державного бюджету, можливе лише при перегляді Верховною Радою України видатків держбюджету-2018.

Щорічно МОЗ збільшує видатки у бюджеті на фінансування програми лікування за кордоном. Так, у 2017 році на програму було закладено більше 203 млн грн, а у бюджеті 2018 року — уже 389 млн грн. При цьому кількість громадян, які звертаються по допомогу для лікування за кордоном, зростає.

Щороку Парламенту вдавалось відшукати інші додаткові джерела для дофінансування програми. Так, наприклад, фінансування 2017 року сягнуло рекордної суми понад 628 млн грн. А за період 2015-2017 загалом на таку допомогу громадянам було витрачено більше 1,2 млрд грн.

6. Крім того, МОЗ України розробило проект постанови, що дозволятиме використати на лікування українських пацієнтів кошти, що залишились на рахунках закордонних клінік. Проект постанови був надісланий на погодження центральним органам виконавчої влади 23 серпня 2018 року. Державна аудиторська служба та Державна казначейська служба погодили проект без зауважень. Наразі МОЗ чекає відповідей від Міністерства фінансів та Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

7. Щодо ситуації в національній дитячій спеціалізованій лікарні “ОХМАТДИТ", то відділення трансплантації кісткового мозку продовжує роботу в штатному режимі. Обов’язки завідувача відділення виконує лікар-гематолог Олександр Лисиця, єдиний від України член Європейської асоціації лікарів-трансплантологів ЕВМТ. Всі лікувальні процеси у відділенні відбуваються без змін і перерв під його особистим контролем.

Референс-лабораторія з лабораторної діагностики онкогематологічних захворювань продовжує працювати. Всі необхідні пацієнтам лабораторні дослідження будуть забезпечені завдяки розподілу навантаження на декілька медичних закладів Києва, а також виконуватимуться іншими співробітниками лабораторій “ОХМАТДИТу”. Для співробітників лабораторії вже розпочалось навчання передовим практикам з імунофенотипування, а наступного року для них заплановано навчальний візит до провідних фахівців США.Зі 104 медичних працівників, які працювали у чотирьох відділеннях, що до 20 серпня входили до складу розформованого Центру дитячої онкогематології та трансплантації кісткового мозку (ДОГ і ТКМ), продовжують працювати 97.

МОЗ України спільно з керівництвом “ОХМАТДИТу” вживають усіх необхідних заходів для забезпечення безперервного лікувального процесу в найбільшій дитячій лікарні країні.