Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)»

Повідомлення про оприлюднення
проекту Закону України
«Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи
про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)»

 

Проект Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)» розроблено на виконання пункту 12 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 р. №1106, яким на МОЗ України покладено завдання по приєднанню до Групи Помпіду.

 

Проект Закону України та повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України: http://moz.gov.ua/gromadske-obgovorennja.

 

Пропозиції та зауваження просимо надсилати впродовж місяця з дня оприлюднення до Відділу з питань міжнародної діяльності та євроінтеграції Міністерства охорони здоров’я України або в електронному вигляді на адресу: [email protected].

 

Контактні особи: Слижук М.В. (тел. - (044)2535602), Толкачова Я.А. (тел. - (097)3122540).

 


 

ПРОЕКТ

 

Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)

 

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

 

Приєднатися до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду), прийнятої Резолюцією (80)2 Комітету Міністрів Ради Європи 27 березня 1980 року у м. Страсбург, з поправками, прийнятими Резолюцією (80)15 Комітету Міністрів Ради Європи 17 вересня 1980 року у м. Страсбург (додається), яка набирає чинності для України з дати отримання Генеральним секретарем Ради Європи повідомлення про приєднання України.

 

Прикінцеві положення

 

1. Цей Закон набирає чинності з 01 січня 2020 року.

 

2. Кабінету Міністрів України надіслати повідомлення Генеральному секретарю Ради Європи про приєднання України до Групи Помпіду.

 

3. Кабінету Міністрів України розробити та затвердити зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для сплати внесків України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 288, якими передбачити включення до Переліку міжнародних організацій та органів, внески до бюджетів яких сплачує МЗС за програмою «Внески України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів», Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду).

 

Президент України П. ПОРОШЕНКО

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України
«Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)»

 

Мета: приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)

 

1. Підстава розроблення проекту акта

На виконання пункту 12 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106, яким на МОЗ України покладено завдання щодо приєднання до Групи Помпіду, Міністерством охорони здоров’я України відповідно до Закону України «Про міжнародні договори України» розроблено проект Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)».

 

Група Помпіду  міждержавний орган, який є частиною Ради Європи в рамках розширеної часткової угоди, яку було укладено резолюцією Комітету Міністрів Ради Європи Res (80)2 27 березня 1980 року. До основних завдань цього міждержавного органу належить здійснення всебічного вивчення проблем зловживання наркотиками та їх незаконного обігу, а також розробка та впровадження комплексних заходів у боротьбі з наркозалежністю на національному, регіональному та місцевому рівнях.

 

На сьогодні членами Групи Помпіду є 39 держав, у тому числі 36 держав – членів Ради Європи (Австрія, Азербайджан, Бельгія, Болгарія, Боснія і Герцеговина, Греція, Естонія, Ірландія, Ісландія, Італія, Кіпр, Ліхтенштейн, Литва, Люксембург, Мальта, Македонія, Молдова, Монако, Норвегія, Польща, Португалія, Російська Федерація, Румунія, Сан-Марино, Словаччина, Словенія, Сербія, Туреччина, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Чорногорія, Швейцарія, Швеція) та 3 держави, які не є членами Ради Європи (Ізраїль, Марокко, Мексика). Учасником Групи Помпіду є також Європейський Союз.

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Прийняття проекту Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)» дозволить створити правові підстави для розширення участі України у співробітництві в рамках Ради Європи щодо боротьби з незаконним обігом наркотиків.

 

Набуття Україною членства в Групі Помпіду дозволить значно розширити існуючий рівень співробітництва; відкриє додаткові можливості для залучення міжнародної технічної допомоги, вивчення та запровадження міжнародного досвіду у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків; дасть право Україні брати безпосередню участь у роботі спеціалізованих груп і мереж щодо запобігання наркотрафіку; сприятиме започаткуванню та реалізації в Україні пілотних проектів з профілактики наркоманії, лікування та реабілітації наркозалежних, отриманню в постійному режимі інформації щодо наркозагроз, тенденцій поширення наркотрафіку і споживання наркотиків; сприятиме підвищенню ефективності співробітництва у сфері контролю за наркотиками за європейськими стандартами на міжурядовому та експертному рівнях.

 

Необхідно зазначити, що загальний обсяг технічної допомоги Групи зі співробітництва у боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу для України щодо запровадження міжнародного досвіду у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків за період з 2013 рік по сьогодні становить приблизно 480 000 євро.

 

3. Суть проекту акта

Проектом Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)» пропонується приєднання України до Розширеної часткової угоди про створення (Група Помпіду).

 

4. Правові аспекти

У цій сфері суспільних відносин діють:

 

Конституція України;

 

Закон України «Про міжнародні договори України»;

 

Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»;

 

Закон України «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними»;

 

Кримінально-процесуальний кодекс України;

 

Митний кодекс України;

 

міжнародні договори України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України;

 

постанова Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 288  «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для сплати внесків України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів»;

 

постанова Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2002 р. № 1371 «Про порядок участі центральних органів виконавчої влади у діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію вимог цього акта потребує внесення Кабінетом Міністрів України зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для сплати внесків України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 288, в частині визначення МЗС головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми щодо сплати щорічних членських внесків до Групи Помпіду в сумі до 25 тис. євро.

 

Водночас необхідно зазначити, що загальний обсяг технічної допомоги Групи зі співробітництва у боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу для технічної допомоги Україні у запровадженні міжнародного досвіду у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків за останні п’ять років становить приблизно 480 000 євро.

 

При цьому після вступу та сплати внесків як держава-член Україна зможе отримувати значно більшу фінансову підтримку для впровадження проектів щодо зменшення злочинності та вживання наркотичних засобів і психотропних речовин серед молоді, боротьби з незаконним обігом наркотиків, реформування у сфері охорони здоров’я, в тому числі впровадження позитивних практик у в’язницях; створення контактної мережі з профілактики наркоманії для спеціалістів та батьків; розвитку груп взаємодопомоги та проведення профілактичних тренінгів; створення веб-сайту для інформування населення та спеціалістів і сприяння розширенню контактної мережі, що стане основою «Віртуального ресурсного тренінг-центру»; участі у європейських проектах та ініціативах.

 

6. Прогноз впливу

Проект акта не впливає на ринкове середовище, розвиток регіонів, ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище, не стосується соціально-трудової сфери та питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект акта не впливає на ринкове середовище, розвиток регіонів, ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище, не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності та соціально-трудової та питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

Реалізація акта не матиме впливу на ключові інтереси заінтересованих сторін.

 

Прогноз впливу додається.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта розміщено на офіційному сайті Міністерства охорони здоров'я України  www.moz.gov.ua. для громадського обговорення.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект акта потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством закордонних справ України.

 

10. Правова експертиза

Проект акта потребує висновку про результати проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

12. Запобігання корупції

Проект акта не містить ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)» дозволить розширити існуючий рівень співробітництва; відкриє додаткові можливості для залучення міжнародної технічної допомоги, вивчення та запровадження міжнародного досвіду у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків; дасть право Україні брати безпосередню участь у роботі спеціалізованих груп і мереж щодо запобігання наркотрафіку; сприятиме започаткуванню та реалізації в Україні пілотних проектів з профілактики наркоманії, лікування та реабілітації наркозалежних, отриманню в постійному режимі інформації щодо наркозагроз, тенденцій поширення наркотрафіку і споживання наркотиків; сприятиме підвищенню ефективності співробітництва у сфері контролю за наркотиками за європейськими стандартами на міжурядовому та експертному рівнях.

 

В.о. Міністра
охорони здоров’я України
Уляна СУПРУН

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації проекту Закону України «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди Ради Європи про створення Групи зі співробітництва в боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (Група Помпіду)» на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Законопроектом пропонується приєднання України до Розширеної часткової угоди про створення (Група Помпіду), що дозволить значно розширити існуючий рівень співробітництва; відкриє додаткові можливості для залучення міжнародної технічної допомоги, вивчення та запровадження міжнародного досвіду у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків.

 

2. Вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін:

 

Заінтересована сторона Ключовий інтерес Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі) Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)
коротко-строковий вплив
(до року)
середньо-строковий вплив
(більше року)
Діти, молодь (приблизно 10 млн.) Мати можливість для розвитку та власного прояву у формуванні здорового способу життя, позбавитися від шкідливих звичок тощо + + Здійснюються профілактичні заходи, інформування щодо негативних наслідків від вживання наркотиків, знижуватимуться пропозиції щодо наркотиків та поліпшуватиметься криміногенна ситуація в цілому
Наркозалежні особи, зокрема ті, що знаходяться в тюрмах Отримати доступність до лікування - + Передбачається можливість отримання лікування (замісної підтримувальної терапії) та реабілітації в тюрмах
Наркодилери, розповсюджувачі наркотиків тощо (понад 23 тис.) Отримати прибуток від незаконного ввезення та розповсюдження наркотиків - - Передбачається втрата джерела надходження оптових партій наркотиків і як наслідок втрата прибутку. Здійснюватиметься оперативне виявлення осіб та притягнення їх до кримінальної відповідальності

Документи

pro_20181206_1.pdf