Проект наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних..."
Повідомлення про оприлюднення
проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних, а також порядку надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод»
З метою запобігання ускладненням травматизму та вдосконалення надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод, своєчасного надання само- та взаємодопомоги учасникам цих пригод розроблено проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних, а також порядку надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод» (далі – проект наказу).
У зв’язку з невідповідністю складу аптечок, які були затверджені наказом МОЗ України від 07.07.1998 №187, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 липня 1998 року №465/2905, сучасним підходам до надання першої допомоги при ДТП, перелік медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних приведено у відповідність до європейських стандартів.
У новій аптечці, яку зараз пропонує МОЗ України, наголос зроблено на наданні першої допомоги при травмах у ДТП для збереження життя постраждалого. Принципово наголошено на засобі для зупинки кровотечі механічному по типу «САТ», який відрізняється від інших легкістю та швидкістю накладання, в тому числі коли постраждалий накладає його самостійно. В аптечках, запропонованих МОЗ України, не буде лікарських засобів та інших хімічних виробів, які мають термін придатності і не є обов’язковими при наданні першої допомоги при ДТП протягом перших хвилин.
Також до складу аптечок входить брошура «Порядок надання допомоги постраждалим внаслідок ДТП», де покроково доступно розписані дії при ДТП.
Проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України та повідомлення про оприлюднення зазначеного проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України: http://moz.gov.ua/gromadske-obgovorennja
Пропозиції та зауваження просимо надсилати впродовж місяця з дня оприлюднення до Управління екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України або в електронному вигляді на адресу: [email protected]
Контактна особа – Чарухов Асан (тел. 044-253-24-72).
ПРОЕКТ
Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних, а також порядку надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод
Відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу», постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 «Про Правила дорожнього руху», пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, з метою запобігання ускладненням травматизму та вдосконалення надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод, своєчасного надання само- та взаємодопомоги учасникам цих пригод
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
3) Перелік медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути у складі аптечок медичних автобусних;
4) Порядок надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.
2. Управлінню екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (Тімошенко Т.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Підпункт 25 пункту 1 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 16 червня 2014 року № 398 «Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 7 липня 2014 року № 750/25527, виключити.
У зв'язку з цим підпункти 26 – 28 пункту 1 наказу вважати підпунктами 25 – 27 пункту 1.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 07 липня 1998 року № 187 «Про затвердження переліків лікарських засобів у медичних аптечках транспортних засобів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 липня 1998 року № 467/2907.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
В.о. Міністра | У. СУПРУН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних, а також порядку надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
З метою запобігання ускладненням травматизму та вдосконалення надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод, своєчасного надання само- та взаємодопомоги учасникам цих пригод розроблено проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження переліків медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних, а також порядку надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод» (далі – проект наказу).
У зв’язку з невідповідністю складу аптечок, які були затверджені наказом МОЗ України від 07.07.1998 №187, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 липня 1998 року №465/2905, сучасним підходам до надання першої допомоги при ДТП, перелік медичних виробів та інших матеріалів, які повинні бути в складі аптечок медичних мотоциклетних, автомобільних та автобусних приведено у відповідність до європейських стандартів.
У новій аптечці, яку зараз пропонує МОЗ України, наголос зроблено на наданні першої допомоги при травмах у ДТП для збереження життя постраждалого. Принципово наголошено на засобі для зупинки кровотечі механічному по типу «САТ», який відрізняється від інших легкістю та швидкістю накладання, в тому числі коли постраждалий накладає його самостійно. В аптечках, запропонованих МОЗ України, не буде лікарських засобів та інших хімічних виробів, які мають термін придатності і не є обов’язковими при наданні першої допомоги при ДТП протягом перших хвилин.
Також до складу аптечок входить брошура «Порядок надання допомоги постраждалим внаслідок ДТП», де покроково доступно розписані дії при ДТП.
2. Мета і шляхи її досягнення
Запобігання ускладненням травматизму та вдосконалення надання допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод, своєчасне надання само- та взаємодопомоги учасникам цих пригод.
3. Правові аспекти
У відповідній сфері суспільних відносин діють:
Конституція України;
Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»;
Закон України «Про екстрену медичну допомогу»;
Закон України «Про дорожній рух»;
Постанова КМУ від 10.10.2001 №1306 «Про правила дорожнього руху».
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Проект наказу не потребує додаткових витрат з державного бюджету та місцевих бюджетів.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект наказу потребує погодження з Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України і з Міністерством юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць, функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого і регіонального розвитку.
61. Запобігання дискримінації
У проекті наказу не виявлено положень, які містять ознаки дискримінації.
7. Запобігання корупції
У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект наказу потребує громадського обговорення.
81. Розгляд Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій
Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта не стосується соціально-трудової сфери та не потребує погодження із Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу не є регуляторним актом.
101. Вплив реалізації акта на ринок праці
Проект наказу не впливає на ринок праці.
11. Прогноз результатів
Реалізація норм наказу дасть можливість поліпшити своєчасність та якість надання першої допомоги при ДТП, зменшити рівень смертності від травм при ДТП, наблизити сферу охорони здоров’я до міжнародних стандартів надання першої допомоги населенню, зменшити видатки на соціальний захист і реабілітацію інвалідів, зменшити видатки Фонду соціального страхування України.
В.о. Міністра | У. СУПРУН |