Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи»

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект наказу Міністерства охорони здоров'я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи»

 

Пояснювальна записка

 

Аналіз регуляторного впливу

 

Додаток до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва (М-Тест))

 


ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

 

Міністерство охорони здоров'я України повідомляє про оприлюднення проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи».

 

Проект розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою визначення порядку організації проведення епіднагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи в Україні, зниження рівнів захворюваності та смертності на кір, краснуху, забезпечення готовності та реагування на епідемічний підйом захворюваності на кір або краснуху, попередження синдрому вродженої краснухи та подальша елімінація кору.

 

В Україні існує система рутинного епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи, проте вона не дає очікуваних результатів. Проект наказу має на меті, визначення чіткого порядку організації епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи в країні.

 

Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом громадського здоров'я МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.

 

Контактні особи:

Ганжа Ірина Миколаївна, тел. 253-82-66, e-mail: [email protected]

 


 

ПРОЕКТ

 

Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи

 

Згідно із статтею 6 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 № 267, та з метою удосконалення порядку організації епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

 

1) Порядок проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи;

 

2) Зміни до Критеріїв, за якими визначаються випадки інфекційних та паразитарних захворювань, які підлягають реєстрації, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28 грудня 2015 року № 905, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2016 року за № 379/28509.

 

2. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров'я України від 17 травня 2005 № 188 «Про затвердження Інструкції щодо організації епідеміологічного нагляду за кором», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 липня 2005 року за № 811/11091.

 

3. Директорату громадського здоров’я (Скіпальський А.П.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Стефанишину О.А.

 

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

В.о. Міністра У. СУПРУН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу МОЗ України
«Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи»

 

Мета: визначення порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи в Україні, забезпечення готовності та реагування на епідемічний підйом захворюваності на кір або краснуху, попередження синдрому вродженої краснухи та подальша елімінація кору.

 

1. Підстава розроблення проекту акту

Проект наказу МОЗ України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи» розроблений відповідно до статті 6 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 № 267, з урахуванням рекомендацій резолюції EUR/RC55/R7 Європейського регіонального комітету ВООЗ та основних частин Глобального стратегічного плану ВООЗ з кору та краснухи на 2012-2020 рр. та «Керівництва по епідеміологічному нагляду за кором, краснухою і синдромом вродженої краснухи в Європейському регіоні ВООЗ».

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

У 2010 році Стратегічна консультативна група експертів Всесвітньої організації охорони здоров'я по імунізації провела детальний аналіз наукових даних про біологічні і технічні можливості ліквідації кору та прийшла до висновку, що кір може і має бути ліквідований.

 

Експерти також зробили висновок про те, що застосування комбінованої вакцини проти кору і краснухи, наряду з інтегрованим наглядом за захворюваннями з лихоманкою та висипом, є ефективними заходами для посилення боротьби з краснухою і попередження синдрому вродженої краснухи.

 

В Україні існує система рутинного епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи, проте вона не дає очікуваних результатів. Проект наказу має на меті визначення чіткого порядку організації епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи в країні.

 

3. Суть проекту акта

Проект наказу Міністерства охорони здоров`я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи» (далі – проект наказу) передбачає встановлення чіткого алгоритму дій та заходів при рутинному епіднагляді за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи, а також критерії для оцінки його ефективності, визначення та класифікацію випадків для мети епіднагляду, основні стратегічні цілі для досягнення елімінації кору та краснухи в Україні, підходи до обліку та звітування про зареєстровані випадки, а також порядок дій при виявленні спалахів вказаних захворювань для попередження їх поширення та зменшення шкоди громадському здоров’ю.

 

Після введення в дію проекту наказу існуватиме чітко визначений порядок організації та проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи, що має призвести до їх елімінації в подальшому.

 

4. Правові аспекти

Правове регулювання у зазначеній сфері забезпечується Конституцією України, Основами законодавства України про охорону здоров`я, Законом України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, Законом України “Про захист населення від інфекційних хвороб”.

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових витрат з державного бюджету України.

 

6. Прогноз впливу

Проект наказу не впливає на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання.

 

Проект наказу не впливає на розвиток регіонів.

 

Проект наказу не впливає на ринок праці.

 

Проект наказу створює передумови для зміцнення та збереження здоров’я населення.

 

Проект наказу не чинить впливу на екологію та навколишнє природне середовище.

 

Проект наказу не впливає на інші сфери суспільних відносин.

 

61.Статегічна екологічна оцінка

Проект наказу не стосується державного планування, що здійснюється відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Стратегічна оцінка не проводилась.

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект наказу впливає на заклади громадського здоров’я та заклади охорони здоров’я. Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

 

Проект наказу не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

 

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери, сфери наукової та науково-технічної діяльності.

 

8. Громадське обговорення

Проект наказу потребує громадського обговорення. Проект наказу опубліковано на сайті МОЗ www.moz.gov.ua для проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України. Проект наказу потребує погодження з Національною академією медичних наук України, Державною регуляторною службою України, Уповноваженим Верховної Ради з прав людини.

 

10. Правова експертиза

Проект наказу потребує правової експертизи Міністерства юстиції України.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект наказу не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

Проект наказу не містить положень, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Реалізація положень проекту наказу не впливатиме на представників обох статей.

 

12. Запобігання корупції

Проект наказу не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень і не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття запропонованого проекту наказу дозволить впровадити чітку систему епіднагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи в Україні, яка відповідатиме міжнародним стандартам.

 

Заступник Міністра Павло КОВТОНЮК

Документи

pro_20190307_2_arv.pdf

pro_20190307_2.pdf