Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України Про затвердження Стандарту інфекційного контролю для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз»

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту наказу
Міністерства охорони здоров’я України
Про затвердження Стандарту інфекційного контролю для закладівохорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз»

 

Міністерство охорони здоров’я України пропонує для публічного обговорення проект наказу Міністерства охорони здоров’я України Про затвердження Стандарту інфекційного контролю для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз»

 

Проект наказу розроблено на підставі Проект наказу розроблено відповідно до статті 6 Закону України «Про протидію захворюванню на туберкульоз» та статті 6 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

 

Проект наказу розроблено з метою затвердження заходів та компонентів інфекційного контролю за туберкульозом, дотримання яких в подальшому унеможливить інфікування особи, яка контактує з хворим на туберкульоз

 

Зауваження та пропозиції щодо положень проекту наказу надсилати протягом п’яти днів з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу: [email protected]

 

Пояснювальна записка оприлюднена шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.

 


 

ПРОЕКТ

 

Про затвердження Стандарту інфекційного контролю для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз

 

Відповідно до статті 6 Закону України «Про протидію захворюванню на туберкульоз» та статті 6 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Стандарт інфекційного контролю для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз, що додається.

 

2 Визнати таким, що втратив чинність наказ МОЗ України від 18.08.2010 № 684 «Про затвердження стандарту інфекційного контролю за туберкульозом в лікувально-профілактичних закладах, місцях довгострокового перебування людей та проживання хворих на туберкульоз», зареєстрований Міністерством юстиції України 10 вересня 2010 р. за № 803/18098.

 

2. Директорату громадського здоров’я (Скіпальському А.П.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Стефанишину О.А.

 

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

В.о. Міністра У. СУПРУН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про затвердження Стандарту інфекційного контролю для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу хворим на туберкульоз»

 

Мета: затвердження заходів та компонентів інфекційного контролю за туберкульозом, дотримання яких в подальшому унеможливить інфікування особи, яка контактує з хворим на туберкульоз.

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект наказу розроблено відповідно до статті 6 Закону України «Про протидію захворюванню на туберкульоз» та статті 6 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

На сьогодні, Стратегія забезпечення сталої відповіді на епідемії туберкульозу, в тому числі хіміорезистентного, та ВІЛ-інфекції/СНІДу на період до 2020 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 №248-р, передбачає впровадження моделі надання допомоги пацієнтові, орієнтованої на лікування більшості випадків туберкульозу, включаючи мультирезистентний туберкульоз в амбулаторних умовах. Зазначена модель лікування туберкульозу значно збільшує кількість медичних та соціальних працівників, які будуть контактувати з хворим на туберкульоз.

 

Однією з несприятливих ознак епідемічного стану є загроза професійного захворювання на туберкульоз, на яку наражаються працівники спеціалізованих закладів, де проходять лікування хворі на туберкульоз, а також внутрішньогоспітальної передачі різних штамів туберкульозу, в тому числі хіміорезистентних, від хворого до хворого.

 

Положення Стандарту інфекційного контролю за туберкульозом в лікувально-профілактичних закладах, місцях довгострокового перебування людей та проживання хворих на туберкульоз, що був затверджений наказом МОЗ України ще в 2010 році є застарілими та такими, що потребують адаптації та розширення заходів, які спрямовані на попередження виникнення та зниження ймовірності передачі мікобактерій туберкульозу здоровим особам, що будуть надавати медичну та соціальну допомогу хворим на туберкульоз при впровадженні амбулаторної моделі лікування туберкульозу.

 

Водночас, ґрунтуючись на розумінні механізму передачі збудника доведеного вже майже 70 років тому методами доказової медицини, використання хімічних дезінфекційних засобів у відповідності до регламентів із застосування, в яких визначено режими дезінфекції при туберкульозі в осередку туберкульозу не відповідає сучасним світовим підходам та не підкріплено належними науковими дослідженнями, оскільки мікобактерія туберкульозу потрапляє в організм переважно аерогенним шляхом. Таким чином, головним фактором передачі туберкульозної інфекції є повітря закритого приміщення з інфекційним аерозолем.

 

Тож наразі, єдиними обґрунтованими методами дезінфекції є фізична дезінфекція повітря за допомогою УФ-опромінення або механічна дезінфекція (зменшення концентрації збудника в повітрі за допомогою ефективної механічної чи природної вентиляції).

 

Здійснення ефективного контролю за туберкульозною інфекцією потребує істотного перегляду організації протитуберкульозної допомоги з метою зниження ризику поширення інфекції та створення безпечних умов лікування для хворих і праці для медичного персоналу.

 

3. Суть проекту акта

Затвердження заходів та компонентів інфекційного контролю за туберкульозом, дотримання яких у подальшому унеможливить інфікування особи, яка контактує з хворим на туберкульоз.

 

4. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють:

 

Конституція України;

 

Закон України «Про протидію захворюванню на туберкульоз»;

 

Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб»;

 

Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Наказу не потребує додаткових фінансових витрат.

 

6. Прогноз впливу

Проект Наказу впливає на суб’єктів господарювання. Прогноз впливу додається.

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект наказу потребує погодження з Федерацією роботодавців України і Федерацією професійних спілок України.

 

8. Громадське обговорення

Проект Наказу не потребує оприлюднення на офіційному веб-сайті МОЗ України.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект Наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України, Національною академією медичних наук України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством оборони України, Державною Кримінально-виконавчою службою України.

 

10. Правова експертиза

Проект Наказу потребує державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті Наказу відсутні положення, що мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

 

11.¹ Результати гендерно-правової експертизи

В проекті Наказу відсутні положення, що містять ознаки гендерної дискримінації.

 

12. Запобігання корупції

У проекті Наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту Наказу дозволить впровадити багатокомпонентний інфекційний контроль за туберкульозом. Виконання комплексу заходів інфекційного контролю в подальшому унеможливить інфікування особи, яка контактує з хворим на туберкульоз, що в свою чергу знижує ризик виникнення професійних захворювань на туберкульоз, внутрішньолікарняної передачі різних штамів туберкульозу, в тому числі хіміорезистентних, від хворого до хворого.

 

В.о. Міністра У. СУПРУН

Документи

pro_20190206_1_dod_6.pdf

pro_20190206_1_dod_5.pdf

pro_20190206_1_dod_4.pdf

pro_20190206_1_dod_3.pdf

pro_20190206_1_dod_2.pdf

pro_20190206_1_dod_1.pdf

pro_20190206_1_dod.pdf

pro_20190206_1.pdf