Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Затверджена низка стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань «Охорона здоров’я»

Днями Міністерство освіти й науки України (МОН) затвердило й оновило низку стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань «Охорона здоров’я». Новації стосуються шести стандартів вищої освіти.

Зокрема, вперше затверджено стандарти за спеціальністю «Педіатрія»:

  • другого рівня вищої освіти – для підготовки магістрів педіатрії – майбутніх лікарів-педіатрів;
  • третього рівня вищої освіти – для підготовки докторів філософії з педіатрії – майбутніх науковців у сфері педіатрії.

Внесені зміни до стандарту другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Фармація, промислова фармація» для підготовки магістрів фармації – майбутніх фармацевтів та магістрів промислової фармації. Зміни стосуються запровадження дуальної та скасування заочної форми здобуття освіти, зазначення професійної кваліфікації «Промисловий фармацевт», врегулювання питань перезарахування кредитів Європейської кредитно-трансферної накопичувальної системи (ЄКТС) для осіб, які вступають на навчання на базі диплома бакалавра фармації.

Викладений в новій редакції стандарт другого рівня вищої освіти за спеціальністю «Технології медичної діагностики та лікування» передбачає дві спеціалізації:

  • «Лабораторна діагностика» – для підготовки магістрів з лабораторної діагностики – майбутніх лікарів-лаборантів;
  • «Протезування-ортезування» – для підготовки магістрів з протезування-ортезування – протезистів-ортезистів.

Також викладені в новій редакції стандарти за спеціальністю «Терапія та реабілітація»:

  • стандарт першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яким передбачено дві спеціалізації:
  • «Фізична терапія» – для підготовки бакалаврів терапії та реабілітації – асистентів фізичного терапевта;
  • «Ерготерапія» – для підготовки бакалаврів терапії та реабілітації – асистентів ерготерапевта;
  • стандарт другого рівня вищої освіти, яким передбачено три спеціалізації:
  • «Фізична терапія» – для підготовки магістрів терапії та реабілітації – фізичних терапевтів;
  • «Ерготерапія» – для підготовки магістрів терапії та реабілітації –  ерготерапевтів;
  • «Терапія мови і мовлення» – для підготовки магістрів терапії та реабілітації –  терапевтів мови й мовлення.

Отже, відтепер ми маємо повне забезпечення стандартами вищої освіти системи підготовки лікарів, фармацевтів та фахівців з реабілітації на рівні магістра та бакалавра. Загалом затверджено 17 стандартів вищої освіти у галузі знань «Охорона здоров’я».

Затвердити залишилось п’ять стандартів для підготовки докторів філософії за спеціальностями «Медицина», «Медсестринство», «Технології медичної діагностики та лікування», «Фармація, промислова фармація» та «Терапія та реабілітація», проєкти яких вже напрацьовано.

Водночас 1 листопада цього року набере чинності оновлений Перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти, гармонізований з Міжнародною стандартною класифікацією освіти ISCED-F 2013, після чого розпочнеться процес перегляду усіх стандартів вищої та фахової передвищої освіти, в тому числі в об’єднаній галузі знань І «Охорона здоров’я та соціальне забезпечення», до якої входять дев’ять спеціальностей, що належать до сфери охорони здоров’я.

Затверджені й оновлені стандарти є результатом тривалої спільної роботи професійних груп, залучених до розроблення, фахової й методичної експертизи проєктів стандартів. До роботи долучилися члени науково-методичних комісій МОН з-поміж освітян та представників профільних, в тому числі закордонних асоціацій, фахівці МОН та Міністерства охорони здоров’я, члени галузевої експертної ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

В свою чергу, заклади вищої освіти зобов’язані дотримуватися цих стандартів під час розроблення власних освітніх програм, що є одним з ключових чинників у плані забезпечення якості підготовки кадрів для потреб сфери охорони здоров’я.