За останні два роки Україна отримала гуманітарну допомогу у вигляді телемедичних рішень на понад 4 млн доларів
Сьогодні Україна отримує від міжнародних партнерів не лише медичне обладнання, автомобілі та ліки, а й пропозиції використовувати телемедичні рішення, які спрощують доступ пацієнтів до медичної допомоги в умовах війни.
Так, на сьогодні сумарна вартість наданої допомоги за напрямом телемедицини перевищує чотири мільйони доларів. Ця сума включає вартість пристроїв та обладнання, програмного забезпечення, ліцензій до використання та ін., які активно інтегруються в українські заклади охорони здоровʼя.
Нині в Україні впроваджується шість пілотних проєктів надання медичної допомоги із застосуванням гуманітарних телемедичних рішень, серед яких – система телеконсультацій з ефектом віртуальної присутності «Teladoc Solo platform», платформа нейросенсорної реабілітації «Rehabilitation Gaming System», віртуальна операційна «Epiqar», програма віддаленого моніторингу стану плода «System Carebits», система діагностики головного мозку з застосуванням штучного інтелекту «Brainscan» та ін.
За цей час до використання телемедичних рішень уже залучені близько 400 закладів та щонайменше 1700 медичних фахівців. А загальна кількість проведених консультацій сьогодні складає понад 13 тисяч.
Рішення вже були інтегровані в роботу медичних закладів та забезпечують проведення телемедичних консультувань із вибухо-вогнепальних травм, опікових травм, а також в перспективі сформують єдину консультативну мережу.
Географія покриття телемедичних рішень уже охоплює 21 регіон країни. Рішення розміщені не лише в обласних центрах чи містах обласного значення, але й у віддалених населених пунктах, в яких доступ до медичних закладів є обмеженим, ускладненим, а іноді й небезпечним.
Тим самим застосування сучасних цифрових рішень дозволяє забезпечити українців якісний та швидкий доступ до медичної допомоги в усіх куточках країни, зокрема і в прифронтових населених пунктах. Так впровадження телемедицини в Україні набуває принципово нового значення, адже не лише спрощує комунікацію між лікарем та пацієнтом, але насамперед – рятує життя людей.