Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata e-Stock
Контакти

У Києві відбувся семінар про роль медсестринства у формуванні пацієнт-орієнтованого підходу та освіті пацієнта

ДУ «Центр розвитку медсестринства Міністерства охорони здоров'я України» провела семінар «Освіта пацієнта: досвід США» для медичних сестер і братів закладів охорони здоров’я усіх форм власності.  

Мета семінару - підвищити рівень знань та навичок працівників закладів охорони здоров'я з питань освіти пацієнта і подальше впровадження підходу, орієнтованого на пацієнта, в системі охорони здоров'я.

“Налагодження співпраці з пацієнтом та його родиною  - один із пріоритетних напрямів роботи медичних сестер та медичних братів в усьому світі. Ці аспекти є дуже важливими в процесі одужання пацієнтів і їхнього самопочуття під час хвороби. Україна наразі в процесі впровадження пацієнт-орієнтованого підходу в систему охорони здоров’я. В цьому процесі роль медсестринства переоцінити важко”, - наголосила Катерина Балабанова, к.м.н., доцент, директор ДУ «Центр розвитку медсестринства Міністерства охорони здоров'я України».

Про важливу роль фахівців медсестринства у питаннях спостереження та догляду за пацієнтами у США говорив Джеф Крейн, MD FACT, лікар-терапевт, радник з медицини «Універсум клінік», член американської Асоціації внутрішньої медицини. Він розповів про американський досвід лікаря в роботі з медичними сестрами та братами, основні аспекти співпраці лікаря і медичних сестер та братів щодо взаємодії у делегуванні повноважень. 

«Я не вмію міряти тиск або визначати зріст і масу тіла. Я ніколи не витрачаю на це час. Я починаю спілкування з пацієнтом після того, як з ним попрацювала моя колега, медична сестра», - розповів Джеф Крейн.

“Навчання пацієнтів - важлива функція кожної медсестри і медбрата в Америці. Адже пацієнт має розуміти, що з ним відбувається, які його дії допоможуть йому одужати, а які, навпаки, погіршать його стан”, -  сказала Уляна Замасло, експертка з медсестринства ДУ «Центр розвитку медсестринства Міністерства охорони здоров'я України», магістр медсестринства (за напрямком «Освіта медичних сестер»), сертифікована медична сестра США. 

Не менш важливий аспект - постійний професійний розвиток медсестер і медбратів.

“Медицина розвивається дуже стрімко. Тож нині про якісну медичну допомогу пацієнту можемо говорити лише за умови постійного професійного зростання. Це важлива складова професії медсестер та медбратів. Йдеться як про курси підвищення кваліфікації, так і безперервну самоосвіту впродовж життя”, - коментує Зоя Шарлович, к.п.н., завідувач відділення післядипломної освіти молодших медичних спеціалістів, асистент кафедри «Сестринська справа» КВНЗ «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради, магістр за спеціальністю «Сестринська справа».

Під час відкритої панельної дискусії проаналізували ролі спеціалістів з медсестринства в освіті та інформуванні пацієнтів в Україні. 

Інструментів, що дозволяють поліпшити компетенції фахівців з медсестринства, багато і вони застосовується у медичних закладах відповідно до їхнього профілю:

  •  Круглі столи, де медичні працівники - як лікарі, так і медсестри/медбрати - спілкуються з пацієнтами,
  • Внутрішні школи медичних сестер і братів, одним із компонентів є спілкування с пацієнтами,
  • Проводяться тренінги з комунікації з пацієнтами та з батьками маленьких пацієнтів для медичних працівників. Освіта пацієнта не можлива без побудови ефективної комунікації,
  • Фахівцям з медсестринства делегують функцію спілкування з пацієнтами, адже медсестри і медбрати проводять з пацієнтами  значно більше часу ніж лікарі.

В різних закладах для покращення результатів лікування застосовують різні методи, але системний підхід до освіти пацієнта медичними сестрами та братами ще треба формувати та вибудовувати.

Захід відбувся за підтримки Американських Рад з міжнародної освіти.

Відео: https://youtu.be/vxhaKUEzWy0