Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Розглянуто стратегії створення єдиного національного регуляторного органу в сфері обігу лікарських засобів та іншої медичної продукції

Новим законом «Про лікарські засоби» передбачено створення органу державного контролю (ОДК) – центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері створення, допуску на ринок, контролю якості, безпеки та ефективності лікарських засобів. Більшість статей зазначеного закону вводяться в дію через 30 місяців після завершення воєнного стану.

Однак, вже зараз ведеться попередня робота для того, аби вчасно запустити роботу об’єднаного контрольного органу. На черговій апаратній нараді міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко заслухав Михайла Бабенка, директора ДП «Державний експертний центр МОЗ України», та Романа Ісаєнка, голову Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, щодо їх бачення стратегії створення нового органу державного контролю в сфері обігу лікарських засобів та іншої медичної продукції. 

Створення єдиного національного регуляторного органу відповідає рекомендаціям ЄС та ВООЗ і є ще одним кроком на шляху приведення системи обігу ліків в Україні до законодавства ЄС. Це дозволить, серед іншого, прискорити прийняття рішень щодо обігу лікарських засобів та медичних виробів, а, отже, підвищити їх доступність для громадян.

На розгляд присутніх було представлено кілька варіантів створення нового органу державного контролю, обговорені переваги та недоліки кожного з них. Найбільш раціональним наразі видається запуск на базі Держлікслужби, зважаючи на те, що вона, відповідно до своїх функцій, є найбільш профільним центральним органом виконавчої влади. Це своєю чергою дозволить забезпечити планомірну передачу функцій новоствореному регуляторному органу без ризику виникнення регуляторного дисбалансу або вакууму під час перехідного періоду, оскільки більшість функцій, які буде покладено на ОДК, вже виконуються Держлікслужбою.

Крім цього, загальноприйнята європейська модель передбачає, що державне регулювання здійснюється в одному уповноваженому органі, аналогічному Держлікслужбі, структура та організація діяльності якого відповідає структурі національних регуляторних органів переважної більшості європейських країн. Держлікслужба вже має мережу лабораторій та територіальні органи в областях України та в м. Києві, функціонування яких передбачено новою редакцією Закону України «Про лікарські засоби». Також вона є членом або співпрацює практично з усіма профільними та/чи іноземними організаціями, пов’язаними з обігом ліків та системою охорони здоров’я загалом.

Також учасники наради обговорили дорожню карту створення єдиного регуляторного органу із зазначенням основних етапів, можливих ризиків та варіантів реагування на них.