Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Рекомендації пацієнтам: як перевірити доступність медичних послуг у медичному закладі

Кожен хоч раз у житті звертався до державного, комунального або приватного закладу охорони здоров’я з профілактичною потребою, з метою отримання консультації чи для лікування.

У кожному медичному закладі дорослий чи маленький пацієнт має право на належну якість медичної допомоги. Якщо ви потрапили до медичного закладу вперше, переконайтеся, що він має ліцензію на медичну практику, зокрема, на ту спеціальність, за якою ви отримуватимете допомогу.

Міністерство охорони здоров’я України вкотре наголошує, що всі надавачі послуг у сфері охорони здоровʼя повинні мати ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та відповідати вимогам ліцензійних умов на провадження такої діяльності.

Розповідаємо, на що ж звернути увагу у першу чергу.

 

Хто це?

 

Медичний заклад чи фізична особа-підприємець, яка отримала ліцензію на медичну практику, зобовʼязані: 

  • розмістити біля входу до медзакладу (або його підрозділу) вивіску або інформаційну табличку із зазначенням найменування закладу охорони здоров’я та юридичної особи, 
  • фізична особа-підприємець – вивіску або інформаційну табличку із зазначенням прізвища, імені, по батькові ліцензіата та переліку медичних спеціальностей, за якими провадиться медична практика; 
  • забезпечити умови для вільного доступу людей з інвалідністю.

 

Чи має право медичний заклад лікувати?

 

У доступному для споживача місці має бути розміщена копія отриманої ліцензії та/або витягу з Ліцензійного реєстру МОЗ із медичної практики із зазначенням переліку спеціальностей, за якими провадиться медична практика та адреса провадження.

Також мають бути чітко вказаними режим роботи, інформація про медпрацівників із зазначенням прізвища, імені, по батькові, посади, а також документ, що підтверджує наявність кваліфікаційної категорії, перелік медичних послуг із зазначенням їх вартості відповідно до заявлених спеціальностей і видів медичної допомоги. Окрім того, за наявності мають бути розміщені копії акредитаційних сертифікатів.

 

Чи може лікувати дітей «дорослий» лікар?

 

Важливо, що спеціалізована медична допомога дітям надається лікарями дитячого профілю (наприклад, дитячий хірург, дитячий стоматолог, дитячий анестезіолог тощо). Відповідність кваліфікації лікарів підтверджується дипломом, сертифікатом лікаря-спеціаліста та/або посвідченням про кваліфікаційну категорію. 

 

Що гарантує ліцензіат?

 

Кожен заклад охорони здоров’я, що отримав ліцензію на медичну практику, декларує свою відповідність встановленим законодавством вимогам, зокрема наявність:

  • лікарів та медичних сестер/медбратів відповідної кваліфікації; 
  • стандартів або клінічних протоколів; 
  • безпечних умов для перебування пацієнтів (доступність до будівель, облаштовані кабінети, палати, сховища тощо); 
  • облаштованих кабінетів згідно з табелями оснащення відповідним медичним обладнанням; 
  • лікарських засобів та медичних виробів тощо.

 

Які зобовʼязання має медичний заклад?

 

Ліцензіат зобов’язаний надавати якісну та своєчасну медичну допомогу та медичні послуги пацієнтам.

Також медзаклад має надавати пацієнту (законному представнику) в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету здійснення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я.

Важливим є гарантування збереження лікарської таємниці. Крім того, памʼятайте, що медзаклад має здійснювати медичне втручання після отримання згоди пацієнта чи його законного представника на медичне втручання. Згода не потрібна лише у разі наявності ознак прямої загрози життю пацієнта за умови неможливості отримання з об’єктивних причин згоди на таке втручання.
Міністерство охорони здоровʼя закликає звернутися по медичну допомогу лише до ліцензованих медичних закладів. У випадку неналежних дій чи порушення прав пацієнта, звертайтесь на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади або на контакт-центр МОЗ – 0 800 60 20 19.