Проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України «Про внесення змін до Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади...»
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
Міністерство охорони здоров'я України повідомляє про оприлюднення проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України «Про внесення змін до Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років».
Проект наказу МОЗ України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 грудня 2011 № 973» розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою надання можливості усиновлення дітей з важкими захворюваннями за швидкою процедурою. Перелік захворювань розроблено з урахуванням пропозицій інших центральних органів влади, структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних адміністрацій та доопрацьовано робочою групою з розробки проектів нормативно-правових актів з питань охорони здоров’я дітей, склад якої затверджено наказом МОЗ України від 20.06.2018 № 1171.
Зауваження та пропозиції приймаються Департаментом впровадження реформ МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому (вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601) або електронному вигляді на адресу: [email protected]. Контактна особа: Гаврилюк Андрій Олександрович.
ПРОЕКТ
Про внесення змін до Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років
Відповідно до частини другої статті 283 Сімейного кодексу України, підпункту 3 пункту 3 Указу Президента України від 05.05.2008 № 411 «Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей» та абзацу першого пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 27 грудня 2011 року № 973, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 2 березня 2012 року за № 352/20665, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Департаменту впровадження реформ (Гаврилюк А.О.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лінчевського О.В.
В.о. Міністра | У. СУПРУН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України
«Про внесення змін до Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років»
Мета: оновлення Переліку захворювань, які дають право на усиновлення дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект наказу Міністерства охорони здоров'я України розроблено відповідно до частини другої статті 283 Сімейного кодексу України.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до інформації Уповноваженого Президента України з прав дитини у зв’язку із недосконалістю Переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років (далі – Перелік захворювань), склалась ситуація, коли діти з важкими вродженими вадами, у тому числі ті, що потребують паліативної допомоги, не можуть бути усиновленні за швидкою процедурою іноземцями з подальшим отриманням медичної допомоги та догляду в інших країнах. З метою врегулювання зазначеної ситуації Міністерством охорони здоров’я, з урахуванням пропозиції структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних адміністрацій створено Перелік захворювань, який доопрацьовано робочою групою групи з розробки проектів нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України з питань охорони здоров’я дітей, склад якої затверджено наказом МОЗ України від 20.06.2018 № 1171.
3. Суть проекту акта
Проект акта розширює та вдосконалює Перелік захворювань, до якого додано, у тому числі, природжені вади розвитку, деформації та хромосомної аномалії у разі їх підтвердження після обстеження в умовах спеціалізованого стаціонару (відділення) та інші важкі та невиліковні захворювання за МКХ-10.
4. Правові аспекти
Нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є: Конституція України; Конвенція про права дитини, ратифікована Постановою Верховної Ради від 27.02.91 № 789-XII, Закон України «Про охорону дитинства»; Основи законодавства України про охорону здоров’я, Сімейний кодекс України, Указ Президента України від 05.05.2008 № 411 «Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей»
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Затвердження проекту наказу не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз впливу
У зв’язку з тим, що основним завданням проекту акта є усиновлення та подальше надання медичної допомоги дітям за кордоном проект акта не впливає на ринкове середовище, розвиток регіонів, ринок праці та матиме позитивний вплив на громадське здоров’я (зменшення поширеності захворювань). Проект акта не впливає на екологію та навколишнє природне середовище.
61. Стратегічна екологічна оцінка
Проект наказу не потребує проведення стратегічної екологічної оцінки.
7. Позиція зацікавлених сторін
За предметом правового регулювання проект постанови не стосується:
питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку;
соціально-трудової сфери;
сфери наукової та науково-технічної діяльності.
Реалізація проекту наказу матиме позитивний вплив на майбутнє дітей, які мають важкі захворювання, у тому числі з інвалідністю, що зазначено в прогнозі впливу, який додається.
Проект наказу підлягає опрацюванню з Національною академією медичних наук України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю, Уповноваженим Президента України з прав дитини, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю.
8. Громадське обговорення
З метою отримання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України.
9. Позиція зацікавлених органів
Проект наказу підлягає погодженню з Міністерством освіти і науки України, Міністерством соціальної політики України.
10. Правова експертиза
Проект наказу підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
11. Запобігання дискримінації
У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.
111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки, що обмежують забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
12. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
13. Прогноз результатів
Затвердження проекту наказу дозволить розширити Перелік захворювань, які є підставою для усиновлення дітей із важкими захворюваннями без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років.
В.о. Міністра охорони здоров’я України |
Уляна СУПРУН |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін
1. Суть проекту акта: Наразі існує ситуація, коли діти, що мають важкі захворювання або потребують паліативного догляду не можуть бути усиновленні іноземцями та отримувати медичну допомогу та догляд в інших країнах у зв’язку із відсутністю діагнозу у переліку захворювань, які дають право на усиновлення хворих дітей без дотримання строків перебування на обліку в центральному органі виконавчої влади, до повноважень якого належать питання усиновлення та захисту прав дітей, а також до досягнення дитиною п'яти років.
2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін
Заінтересована сторона |
Ключовий інтерес |
Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників |
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) |
|
короткостроковий вплив (до року) |
середньостроковий вплив (більше року) |
|||
Діти, що мають захворювання, включені до Переліку |
Отримання своєчасної кваліфікованої медичної допомоги за межами країни, виховання в сім’ї |
+ |
+ |
Проект акту розширює перелік нозологій, які спрощують процедуру усиновлення дітей з важкими захворюваннями іноземцями внаслідок чого дитина отримує сім’ю та якісну медичну допомогу та догляд в інших країнах. |
Працівники закладів охорони здоров’я, будинків дитини |
Зменшення навантаження |
+ |
- |
У короткостроковій перспективі призведе до зменшення навантаження, у тому числі психологічного, на працівників будинків дитини та закладів охорони здоров’я. Вподальшому можливе зниження надходження коштів до зазначених закладів від Національної служби здоров’я України у зв’язку із зменшенням кількості дітей, що потребують паліативної допомоги, фінансування якої включено до зеленого переліку медичної реформи. |