Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік»

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік»

 

Пояснювальна записка

 

Прогноз впливу

 

Аналіз регуляторного впливу

 


 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік»

 

Міністерством охорони здоров'я України на громадське обговорення пропонується проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік» (далі – проект Постанови).

 

Проект постанови розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою врегулювання порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги, відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань та оплати медичних послуг, пов’язаних з наданням вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги в рамках пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у Полтавській області на 2020 рік.

 

Проект постанови, прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін, аналіз регуляторного впливу та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України у мережі Інтернет (www.moz.gov.ua).

 

Пропозиції та зауваження щодо проєкту Постанови надсилати протягом 15 днів з дати публікації на адресу МОЗ України у письмовому або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, тел. 254 04 11, (e-mail: [email protected]).

 


 

ПРОЕКТ

 

Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік

 

Відповідно до пунктів 4 та 5 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

 

1. Унести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

 

2. У Порядку здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 № 131 (Офіційний вісник України, 2019, № 21, ст. 714):

 

1) абзац перший пункту 6 викласти у такій редакції:

 

«6. Загальна орієнтовна ціна, на яку укладається договір, розраховується як сума глобальних ставок на медичні послуги амбулаторно-поліклінічної допомоги і медичні послуги стаціонарної допомоги, що зазначені в додатку 1. У разі, коли договір з учасником пілотного проєкту, крім обласних наркологічних диспансерів, укладається на надання медичних послуг стаціонарної допомоги, до суми глобальних ставок додається добуток запланованої кількості пролікованих випадків, ставки на пролікований випадок, запланованого середнього індексу структури випадків, коефіцієнта рівня стаціонару відповідного учасника пілотного проєкту та коефіцієнта збалансованості бюджету.».

 

2) у Додатку 3 до Порядку:

 

пункт 1 викласти у такій редакції:

 

«1. Коефіцієнт збалансованості бюджету розраховується за такою формулою:

 

де BRCplan – коефіцієнт збалансованості бюджету для поточного та подальших звітних періодів;

 

Budtotal– сума використаних у минулих періодах резервних видатків та добутку запланованої кількості медичних послуг стаціонарної допомоги за всіма договорами протягом усього строку дії договорів, базової ставки, коригувальних коефіцієнтів (станом на 1 квітня 2019 р.) та коштів додатково виділених на Пілот протягом звітного року;

 

Budact – добуток кількості наданих медичних послуг стаціонарної допомоги за всіма договорами у попередніх звітних періодах, базової ставки і відповідних коригувальних коефіцієнтів;

 

Casesplan_i– запланована кількість медичних послуг стаціонарної допомоги у поточному та подальших звітних періодах за договором i;

 

CMIplan_i– запланований середній індекс структури випадків у поточному та подальших звітних періодах за договором i;

 

HLCplan_i– запланований коефіцієнт рівня стаціонару за договором i;

 

BRact - добуток базової ставки та коефіцієнта збалансованості бюджету, що застосовувався у попередньому звітному періоді.»;

 

підпункти 2, 3, 4 пункту 2 виключити.

 

3. Установити, що державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році реалізуються Національною службою здоров’я у такому порядку:

 

для первинної медичної допомоги із застосуванням тарифів та коригувальних коефіцієнтів згідно з Порядком реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 р. № 1117 (Офіційний вісник України, 2019 рік, № 9, стаття 305) (зі змінами), – з 1 січня 2020 року до
31 грудня 2020 року;

 

для відшкодування вартості лікарських засобів згідно з Порядком реімбурсації лікарських засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 (Офіційний вісник України, 2017 рік,
№ 26, стаття 749), – з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2020 року;

 

для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у межах пілотного проєкту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у Полтавській області із застосуванням тарифів та коригувальних коефіцієнтів згідно з Порядком здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 131 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 21, стаття 714), за формою договору, яка діяла для таких договорів у 2019 році (зі змінами), – з 1 січня 2020 року по 31 березня 2020 року;

 

для екстреної, вторинної (спеціалізованої), третинної (спеціалізованої), паліативної медичної допомоги, медичної реабілітації, медичної допомоги дітям до 16 років, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, – з 1 квітня 2020 року до
31 грудня 2020 року.

 

4. Установити, що Національна служба здоров’я укладає договори про медичне обслуговування населення з державними та комунальними закладами охорони здоров’я за умови, що відповідний заклад охорони здоров’я не одержує за медичні послуги, що включені до програми медичних гарантій, фінансування за рахунок коштів державного бюджету.

 

5. Міністерству охорони здоров’я до 15 січня 2020 року подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкти актів, необхідних для реалізації Національною службою здоров’я:

 

з 01 квітня 2020 року - програми медичних гарантій для всіх видів медичної допомоги;

 

з 01 липня 2020 року - реімбурсації препаратів інсуліну та лікарських засобів для лікування нецукрового діабету.

 

6. Рекомендувати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, що є власниками відповідних закладів охорони здоров’я, до 31 грудня 2019 року вжити заходів для забезпечення своєчасного укладення з Національною службою здоров’я договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік закладами охорони здоров’я комунальної власності, які мають намір надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій.

 

7. Ця постанова набирає чинності з 01 січня 2020 року та діє до 31 грудня 2020 року, окрім пункту 2, який набирає чинності з дня офіційного опублікування цієї постанови та діє до 31 грудня 2019 року включно.

 

Прем’єр-міністр України О. ГОНЧАРУК

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік»

 

1. Резюме

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік» (далі – проект постанови) розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою врегулювання порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги, відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань та оплати медичних послуг, пов’язаних з наданням вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги в рамках пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у Полтавській області на 2020 рік.

 

2. Проблема, яка потребує розвязання

Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі – Закон) було запроваджено фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів, наданих пацієнтам, в рамках програми медичних гарантій Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ).

 

Новий принцип фінансування має запроваджуватись поступово для різних видів медичної допомоги.

 

Так, частиною другою розділу IV Прикінцевих та перехідних положень Закону передбачено, що з 1 січня 2018 року запроваджується реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 

На виконання зазначеного положення постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 407 було затверджено Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2018 рік, а постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2019 року № 1117 – Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік (далі – Порядок реалізації гарантій на 2019 рік).

 

НСЗУ наразі оплачує медичні послуги з первинної медичної допомоги, надані пацієнтам надавачами медичних послуг відповідно до договорів про медичне обслуговування населення, згідно з тарифами та коригувальними коефіцієнтами, затвердженими Порядком реалізації гарантій на 2019 рік.

 

Водночас у зв’язку з тим, що дія Порядку реалізації гарантій на 2019 рік закінчується 31 грудня 2019 року, виникла необхідність у розробці проекту постанови з метою врегулювання порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2020 рік.

 

Також проектом постанови вносяться зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 131 «Деякі питання здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області» з метою врегулювання порядку та особливостей реалізації пілотного проекту у Полтавській області протягом І кварталу 2020 року.

 

Окрім того, згідно із пунктом 9 Порядку здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 131, до базової ставки застосовується, серед інших, коефіцієнт збалансованості бюджету. Він застосовується з метою недопущення перевищення загального обсягу видатків, передбачених бюджетною програмою «Пілотний проект з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області». Під час розрахунку вказаного коефіцієнту було встановлено, що за рахунок заокруглень виникають певні відхилення, які повинні бути компенсовані.

 

Таким чином, з метою підвищення точності розрахунку коефіцієнту збалансованості бюджету та виключення можливості виникнення відхилень під час таких розрахунків, виникла необхідність внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 131 «Деякі питання здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області», зокрема до формули розрахунку коефіцієнта збалансованості бюджету.

 

Також проектом постанови пропонуються зміни до Порядку реімбурсації лікарських засобів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 року № 152 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 135) з метою удосконалення механізму розрахунку розміру реімбурсації лікарських засобів.

 

3. Суть проекту акта

Проектом вносяться зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 р. № 1117 «Деякі питання реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік», зокрема до Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік, постанови Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 № 131 «Деякі питання здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області», зокрема до Порядку здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області, додатку 1 та додатку 3 до зазначеного Порядку, а також до Порядку реімбурсації лікарських засобів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 135).

 

Також проектом визначено порядок реалізації Національною службою здоров’я України програми медичних гарантій у 2020 році.

 

4. Вплив на бюджет

Реалізація проекту постанови не матиме впливу на надходження та витрати місцевого та/або державного бюджету.

 

5. Позиція заінтересованих осіб

Проект стосується прав закладів охорони здоров’я, що уклали або укладуть договір з Національною службою здоров’я України та пацієнтів. Прогноз впливу додається.

 

6. Прогноз впливу

Проект постанови є регуляторним актом. Аналіз регуляторного впливу додається.

 

За предметом правового регулювання проект постанови не матиме прямого впливу на розвиток регіонів, ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище, інші сфери суспільних відносин.

 

Проект не справлятиме негативного впливу на суспільні відносини.

 

7. Позиція заінтересованих органів

Проект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Державною казначейською службою України, Державною аудиторською службою України, Національною службою здоров’я України та потребує правової експертизи в Міністерстві юстиції України.

 

8. Ризики та обмеження

Проект не містить положень, які мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

 

У проекті відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

 

Проект не має правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.

 

9. Підстава розроблення проекту акта

Проект постанови розроблено на виконання пункту 4 та 5 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».

 

Перший заступник Міністра Андрій СЕМИВОЛОС

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Суттю проекту постанови є врегулювання порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2020 рік.

 

2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін відображено у таблиці нижче.

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі)

Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

короткостроковий вплив
(до року)

середньостроковий вплив
(більше року)

Заклади охорони здоров’я, що уклали або укладуть договір з НСЗУ

Отримання фінансування від НСЗУ

Позитивний

Позитивний

Короткостроковий та середньостроковий вплив буде проявлятись в тому, що прийняття проекту акта забезпечить продовження сталого фінансування через надання первинної медичної допомоги пацієнтам за програмою медичних гарантій.

Органи місцевого самоврядування, яким підпорядковані заклади охорони здоров’я, що не підписали договори з НСЗУ

Мінімізація видатків місцевого бюджету на охорону здоров’я

Негативний

Негативний

У разі прийняття проекту акта, органи місцевого самоврядування будуть вимушені повністю фінансувати заклади охорони здоров’я з місцевого бюджету.

Документи

pro_20191122_1_arv.pdf

pro_20191122_1.pdf