Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики»
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики»
Міністерство охорони здоров'я України пропонує для публічного обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» (далі – проект постанови).
Проект постанови розроблено з метою встановлення організаційних та кадрових вимог до закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією; забезпечення своєчасного доступу до третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів; підвищення якості надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів закладами охорони здоров’я; збільшення кількості операцій із застосуванням методу трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів шляхом здійснення трансплант-координації.
Проект постанови та пояснювальна записка до нього оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.
Пропозиції та зауваження до проекту постанови просимо надсилати до Міністерства охорони здоров’я України протягом місяця у письмовому та/або електронному вигляді за адресою: 01601, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 7, e-mail: [email protected].
ПРОЕКТ
Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики
З метою забезпечення реалізації Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» та відповідно до статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 285 (Офіційний вісник України, 2016р. № 30, ст. 1184), що додаються.
2. Міністерству охорони здоров’я привести у тримісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
3. Суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, привести свою діяльність у відповідність до цієї постанови протягом трьох місяців з дня набрання нею чинності.
4. Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Прем’єр-міністр України | В. ГРОЙСМАН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики»
Мета: встановлення організаційних та кадрових вимог до закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією; забезпечення своєчасного доступу до третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів; підвищення якості надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів закладами охорони здоров’я; збільшення кількості операцій із застосуванням методу трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів шляхом здійснення трансплант-координації.
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект постанови розроблено відповідно до статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», з ціллю приведення нормативно-правових актів КМУ у відповідність із Законом України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині», а саме на виконання пункту 4 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині».
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект постанови встановлює організаційні та кадрові вимоги до закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією з огляду на положення ст.ст. 10, 11 Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині».
Створення в Україні нової професії «трасплант-координатор», до посадових обов’язків якого належить здійснення трансплант-координації, передбачає покладення на заклади охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією додаткових обов’язків: щодо інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійснення діяльності, пов’язаної із трансплантацією про особу, призначену трансплант-координатором, забезпечення своєчасного та належного ведення трансплант-координаторами реєстрів ЄДІСТ, створення належних умов для виконання трансплант-координаторами покладених на них функцій із трансплант-координації, організації та забезпечення належного виконання трансплант-координаторами функцій, покладених законодавством на трансплант-координаторів, а також здійснення внутрішнього контролю за належним виконанням трансплант-координаторами таких функцій, тощо.
Низка дій та процесів, які визначені положеннями Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів» та мають на меті забезпечити проведення трансплантації анатомічних матеріалів, що вилучені у живого родинного та посмертного донорів, ґрунтується на посаді трансплант-координатора. Таким чином, визначення організаційно-правових засад його діяльності та координації з закладом охорони здоров’я має визначальне значення для побудови якісної та дієвої системи трансплантації в Україні.
3. Суть проекту акта
Проект постанови передбачає внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 285 шляхом встановлення додаткових організаційних та кадрових вимог до закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією.
Проектом передбачається внесення змін до додатку 2 Ліцензійних умов, що додається до заяви про отримання ліцензії, а саме відомостей суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня.
Запропоновані зміни зумовлені вимогами Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» та спрямовані на забезпечення надання закладами охорони здоров’я якісного рівня третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.
4. Правові аспекти
У даній сфері суспільних відносин діють Конституція України, Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Закон України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині», Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 2 березня 2016 року № 285.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат Державного та/або місцевих бюджетів.
У зв’язку із цим розрахунок необхідних додаткових матеріальних і фінансових витрат, їх обсяг та джерела покриття до цієї пояснювальної записки не додаються.
6. Прогноз впливу
Проект постанови є регуляторним актом, відтак до пояснювальної записки додається аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики».
Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не впливає на зайнятість населення чи ринок праці.
Проект постанови створює передумови для зміцнення та збереження здоров’я населення, а також підвищення якості надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.
Проект постанови не чинить впливу на екологію та навколишнє природнє середовище.
Проект постанови не впливає на інші сфери суспільних відносин.
7. Позиція заінтересованих сторін
Реалізація проекту постанови матиме позитивний вплив на населення України, оскільки сприятиме забезпеченню своєчасного доступу до третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів; підвищенню якості надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів; збільшенню кількості операцій із застосуванням методу трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів шляхом здійснення трансплант-координації.
8. Громадське обговорення
Проект постанови потребує громадського обговорення.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Державною регуляторною службою.
10. Правова експертиза
Проект акта потребує проведення правової експертизи Міністерства юстиції України.
11. Запобігання дискримінації
У проекті акта відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.
111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті постанови відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, оцінка гендерного впливу проекту постанови не проводилася.
12. Запобігання корупції
Проект постанови не передбачає запровадження нових правил та/або процедур. Проект постанови не передбачає встановлення дискреційних повноважень органів державної влади або їх посадових осіб. Ризики вчинення корупційних правопорушень за наслідками прийняття проекту постанови відсутні.
13. Прогноз результатів
Прийняття проекту акта дозволить внести зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики шляхом встановлення додаткових обов’язків для закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією, що відповідають актуальним вимогам, що передбачені Законом України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині». Належне функціонування закладів охорони здоров’я є одним з основних елементів побудови системи трансплантації, що відповідає міжнародним стандартам та забезпечує потреби населення України повною мірою.
Відтак, будуть створені належні умови для забезпечення своєчасного доступу до третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів; підвищено якість надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів закладами охорони здоров’я; збільшено кількість операцій із застосуванням методу трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів шляхом здійснення трансплант-координації.
В.о. Міністра охорони здоров’я України |
Уляна СУПРУН |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін
Суть проекту: У зв’язку зі створенням нової професії «трасплант-координатор», відповідно до Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» виникає нагальна потреба у встановленні додаткових організаційних та кадрових вимог до закладів охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та/або здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією, що пов’язані з діяльністю трансплант-координаторів.
Заінтересована сторона |
Ключовий інтерес |
Очікуваний вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників |
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) |
|
короткостроковий вплив |
середньостроковий вплив |
|||
Громадяни України, які потребують медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів |
доступ до якісної та оперативної медичної допомоги |
+ |
+ |
Проект постанови дозволить: створити належні умови для забезпечення своєчасного доступу до третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації анатомічних матеріалів; підвищити якість надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації анатомічних матеріалів; збільшити кількість операцій із застосуванням методу трансплантації анатомічних матеріалів шляхом здійснення трансплант-координації. |
Громадяни України, які бажають бути родинними/неродинними донорами |
реалізація волевиявлення бути донором |
+ |
+ |
Проект постанови впровадить реальні важелі та механізми здійснення трансплант-координації та залучення родинних/неродинних донорів до операцій із застосуванням методу трансплантації анатомічних матеріалів. |
Лікарі-трансплантологи та заклади охорони здоров’я які здійснюють діяльність, пов’язану з трансплантацією |
отримання інформації про донора в режимі реального часу |
+ |
+ |
Проект постанови створить умови для ефективної взаємодії таких суб’єктів: трансплант-координатора – закладу охорони здоров’я – центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійснення діяльності, пов’язаної із трансплантацією. Налагодить їх інформаційні, координаційні, контролюючі відносини. |