Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Понад вісім тисяч абітурієнтів вступили цьогоріч до закладів вищої медичної освіти у підпорядкуванні МОЗ

У 2024 році до 15 закладів вищої медичної освіти, що перебувають у підпорядкуванні МОЗ, на спеціальності у сфері охорони здоров’я вступили 8 368 абітурієнтів. Коштом держбюджету навчатимуться 4 462 з них, решта 3 906 – коштом фізичних та юридичних осіб («за контрактом»). Загальна кількість поданих заяв на місця державного замовлення становила 22 065.

Найбільше першокурсників зараховано до Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова, Харківського національного медичного університету та Івано-Франківського національного медичного університету. 

На спеціальності у галузі знань «Охорона здоров’я» у заклади вищої освіти МОЗ вступили 7 935 осіб, з них:

  1. Медицина – 3 716.
  2. Стоматологія – 1 544.
  3. Терапія та реабілітація – 1 207.
  4. Медична психологія – 396.
  5. Медсестринство – 352.
  6. Фармація, промислова фармація – 317.
  7. Педіатрія – 190.
  8. Технології медичної діагностики та лікування – 134.
  9. Громадське здоров’я – 79.

В цілому, вступну кампанію можна оцінити позитивно, особливо зважаючи на умови та наслідки повномасштабної війни. Важливо зазначити, що основний фокус у цьогорічному формуванні обсягів державного замовлення було зроблено на актуальну та прогнозовану кадрову потребу медичної системи, а також виклики, спричинені війною, в контексті якої підготовка достатньої кількості медичних працівників набуває критичного значення. Так, наприклад, останнім часом щороку відбувалося збільшення державного замовлення на підготовку фахівців з реабілітації та лікарів-психологів. Уперше запроваджено підготовку магістрів за спеціалізацією «Протезування-ортезування» та лікарів-резидентів – за спеціальністю «Нейрохірургія». 

Водночас одним із пріоритетів для держави залишається підвищення якості медичної освіти. МОЗ продовжує вживати заходів для удосконалення освітнього процесу, створення сучасних центрів симуляційного навчання та єдиного оновленого навчально-дослідного лікувального простору через утворення сучасних багатопрофільних університетських лікарень з одночасною оптимізацією використання потенціалу університетських клінік та клінічних баз кафедр.

Також одним із ключових напрямів є приведення освітніх програм за медичними спеціальностями у відповідність до європейських стандартів та сучасного стану розвитку сфери охорони здоров’я, покращення матеріально-технічної бази медичних університетів, актуалізація й удосконалення структури, змісту та організації проведення єдиних державних кваліфікаційних іспитів, в тому числі інтегрованих тестових іспитів «КРОК» та обʼєктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) на всіх рівнях освіти.

Крім того, МОЗ наразі працює над створенням системи незалежного моніторингу якості освітніх програм у сфері охорони здоров’я на рівнях вищої та післядипломної освіти.