Осіння школа медичної освіти: ключові виклики, досвід та інновації
В Ужгородському національному університеті пройшла Осіння школа медичної освіти, яка тривала з 9 по 12 жовтня. Подія об’єднала медичних освітян, управлінців, фахівців, які розробляють та втілюють політики в галузі медичної освіти, а також студентську спільноту та громадськість.
Школа стала майданчиком, де понад 150 учасників мали змогу обмінятися досвідом та ідеями щодо змін у медичній освіті, а також щодо покращення її якості. Спікерами заходу стали Олена Никончук, заступниця начальника управління — начальниця відділу з координації медичних кадрів Управління медичних кадрів, освіти й науки МОЗ України, Михайло Винницький, заступник Міністра освіти й науки України, Тетяна Черниш, керівниця офісу впровадження україно-швейцарського «Розвиток медичної освіти», Володимир Смоланка, доктор медичних наук, професор, заслужений лікар України, ректор Ужгородського національного університету.
Протягом чотирьох днів відбулася низка пленарних сесій, дискусій та воркшопів. До події також доєдналися міжнародні гості — Джанет Ґрант, професорка медичної освіти, радниця Всесвітньої федерації медичної освіти, академічна директорка CenMEDIC та Вім Ґроот, професор, доктор філософії, Маастрихтського університету, які провели пленарні сесії, присвячені процесу забезпечення якості у вищій освіті та способам поліпшення навчальних програм. Доктор медицини, член Королівського коледжу анестезіологів Пітер Сутер та Ренато Галеацці, професор медицини, член Швейцарської академії медичних наук, експерт Швейцарського інституту тропічного і громадського здоров’я (Swiss TPH), під час свого виступу поділилися досвідом Швейцарії у перегляді навчальних планів та вкотре акцентували на необхідності поєднання освітнього та практичного компонентів підготовки студентів.
Під час проведення Осінньої школи медичної освіти обговорили ключові питання та виклики, з якими стикається медична освіта за останні кілька років, а саме: потребу в оновленні освітніх програм з метою наближення до сучасної практики в медичній сфері; інтеграцію в Європейський освітній простір з фокусом на розвиток практичних навичок; професійний розвиток викладачів — опанування сучасних форматів навчання, в тому числі підходів до навчання практичних навичок, що орієнтовані на студента і розвиток його компетентностей. Учасники мали змогу попрацювати в малих групах під час практичних воркшопів, які були присвячені викладацькій майстерності, проведенню досліджень студентами-медиками, лідерству в медичних закладах вищої освіти та менторству в медичній освіті.
Довідково: захід організовано Україно-швейцарським проєктом «Розвиток медичної освіти» спільно з Ужгородським національним університетом, Міністерством охорони здоров’я України, Маастрихтським університетом (Королівство Нідерланди) та Швейцарським інститутом тропічного та громадського здоров'я.