Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

МОЗ запрошує стейкхолдерів на обговорення законопроекту про рекламу лікарських засобів

20 липня 2018 року відбудеться круглий стіл на тему “Шляхи удосконалення реклами лікарських засобів”. Запрошуємо до дискусії фармвиробників, імпортерів та дистриб’юторів ліків, керівників приватних та державних лікарень, пацієнтські організації та керівників медіа.

Наприкінці травня Міністерство охорони здоров’я України презентувало нову законодавчу ініціативу, яка має врегулювати ринок реклами ліків. Головна мета урядового законопроекту  – гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС та встановити чіткий контроль за змістом реклами, щоб уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.

Законопроект пройшов громадське обговорення та отримав значну підтримку серед бізнесу, професійної спільноти та громадськості. МОЗ України доопрацювало законодавчу ініціативу з урахуванням пропозицій і готове представити її на розгляд стейкхолдерів.  

Детальніше про круглий стіл та реєстрацію для участі тут.

"Найбільша проблема реклами ліків – це свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. Це спонукає українців до самолікування та до так званої  "гугл-терапії". Телевізор чи радіо – не лікар. В державі мають існувати ефективні методи моніторингу та контролю реклами лікарських засобів”, - зазначає заступник міністра Роман Ілик.

Нагадаємо, запропоновані міністерством зміни передбачають нові обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС. Зокрема мова йде про заборону посилань в рекламі на діагностування захворювання чи призначення курсу лікування по телефону чи інтернетом, залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що видають себе за медпрацівників, інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей. Крім цього, зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Окремим пунктом законодавчої ініціативи є заборона будь-якої реклами знахарства та цілительства.

Проектом також передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.

Розроблений Міністерством законопроект закріплює за МОЗ України функції контролю та моніторингу, а також встановлює чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення  - у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення.

З повним текстом проекту закону можна ознайомитися на сайті Міністерства охорони здоров’я України у розділі “Громадське обговорення”: https://goo.gl/2RahZw