МОЗ запрошує стейкхолдерів на обговорення законопроекту про рекламу лікарських засобів
20 липня 2018 року відбудеться круглий стіл на тему “Шляхи удосконалення реклами лікарських засобів”. Запрошуємо до дискусії фармвиробників, імпортерів та дистриб’юторів ліків, керівників приватних та державних лікарень, пацієнтські організації та керівників медіа.
Наприкінці травня Міністерство охорони здоров’я України презентувало нову законодавчу ініціативу, яка має врегулювати ринок реклами ліків. Головна мета урядового законопроекту – гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС та встановити чіткий контроль за змістом реклами, щоб уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.
Законопроект пройшов громадське обговорення та отримав значну підтримку серед бізнесу, професійної спільноти та громадськості. МОЗ України доопрацювало законодавчу ініціативу з урахуванням пропозицій і готове представити її на розгляд стейкхолдерів.
Детальніше про круглий стіл та реєстрацію для участі тут.
"Найбільша проблема реклами ліків – це свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. Це спонукає українців до самолікування та до так званої "гугл-терапії". Телевізор чи радіо – не лікар. В державі мають існувати ефективні методи моніторингу та контролю реклами лікарських засобів”, - зазначає заступник міністра Роман Ілик.
Нагадаємо, запропоновані міністерством зміни передбачають нові обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС. Зокрема мова йде про заборону посилань в рекламі на діагностування захворювання чи призначення курсу лікування по телефону чи інтернетом, залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що видають себе за медпрацівників, інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей. Крім цього, зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.
Окремим пунктом законодавчої ініціативи є заборона будь-якої реклами знахарства та цілительства.
Проектом також передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.
Розроблений Міністерством законопроект закріплює за МОЗ України функції контролю та моніторингу, а також встановлює чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення - у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення.
З повним текстом проекту закону можна ознайомитися на сайті Міністерства охорони здоров’я України у розділі “Громадське обговорення”: https://goo.gl/2RahZw