Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Медичні сестри та брати у системі БПР

Залучення нових груп медичних працівників: медичних сестер та братів, реабілітологів, працівників із вищою немедичною освітою – один із пріоритетів для МОЗ України у побудові системи БПР.

Необхідність такого кроку підтримує і сама медична спільнота. Сьогодні хочемо поділитись із вами історією участі у навчальних заходах Людмили Руснак, старшої медичної сестри з львівської лікарні «Охматдит». Протягом 33 років свого професійного життя Людмила постійно бере участь у навчальних заходах, відвідує тренінги та конференції. 

Віднедавна Людмила також познайомилась і з новим форматом навчання для медичної спільноти – групами рівних. Два роки тому, під час своєї відпустки Людмила вперше потрапила на тренінг для фасилітаторок груп рівних, що організовують Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» (MED) та проєкт USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я». І після перших же занять зрозуміла, що цей формат дуже підходить їй особисто. В ході зустрічей Людмила відчула підтримку колег та побачила взаємодію між лікарями та медичними сестрами, побачила наскільки іншим може бути викладання інформації.

Людмила ініціювала проведення «групи рівних» у своєму відділенні та сформувала власний підхід до роботи групи рівних у себе в закладі, підлаштовує графік групи, беручи до уваги графіки медичних сестер, та шукає оптимальний час для всіх. Тематику Людмила підбирає, виходячи із заявлених учасниками групи проблем, тих робочих ситуацій, з якими медичні сестри та брати стикаються у щоденній роботі, у спілкуванні з пацієнтами.

Групи рівних допомогли Людмилі навчитись ділитись інформацією із іншими, доносити її правильно та структуровано, комунікувати із колегами. Групи рівних у практиці Людмили –  це часто відпрацювання практичних навичок та розбір потенційних складних ситуацій, в тому числі складних розмов із пацієнтами. І це допомагає відчувати себе впевненіше та досвідченіше під час робочого процесу.

«Група рівних для мене – це безперервний професійний розвиток, місце де я можу оцінити себе з критичної точки зору, проговорити з колегами, що я роблю правильно, а де потрібно змінити підхід та навчитись чомусь новому. Це можливість отримати новий досвід, розбавити стандартний графік роботи іншими навчальними активностями. Вони спонукають мене до пошуку нових знань та матеріалів. Це також своєрідне запобігання професійному вигоранню для медичних працівників. Адже саме медсестри найчастіше та найтриваліше спілкуються із пацієнтами, і трапляються ситуації, які демотивують, психологічно спустошують. Тому можливість проговорити їх із рівними за посадою колегами, почути їх підтримку та практичну пораду, зрозуміти, що ми не самі та маємо підтримку, вкрай важливо. Група рівних не тільки розвиває професійні якості, але й формує та підтримує довіру в колективі», — ділиться своїми враженнями Людмила.

Усім, хто хоче розпочати практику груп рівних у себе в закладі, Людмила рекомендує найперше пройти відповідне навчання для фасилітаторів. Це допоможе отримати від досвідчених колег алгоритм дій щодо того, з чого почати та як зорганізувати таке навчання у своєму медичному закладі.

Людмила вважає, що медичні сестри повинні безперервно навчатись, брати участь у тренінгах, конференціях, майстер-класах, щоб професійно зростали та відчували свою значимість у колі медичних працівників. І саме в цьому можуть допомогти міжнародні проєкти та програми, а також асоціації медичних працівників, навчальні заклади.

МОЗ України формує умови на ринку БПР, що мають спонукати провайдерів створювати навчальні програми та заходи не тільки для лікарів, але і для інших груп медичних працівників, в тому числі медичних сестер та братів. У рамках цього планується не лише внести відповідні зміни у нормативні документи, але й передбачити часткове відшкодування коштів на БПР для медичних працівників. 

Організація тренінгів для фасилітаторів груп рівних, а також технічна та супервізійна підтримка груп рівних проводяться в рамках спільної ініціативи Україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» (MED) та Проєкту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».