Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Як медичному закладу підійти до вибору медичної інформаційної системи?

Медичні інформаційні системи (МІС) є найближчими партнерами закладів, вони мають забезпечувати підтримку закладів та користувачів, якість програмного продукту та надійну, стандартизовану передачу даних від закладу до державної системи eHealth – державної центральної бази даних (ЦБД) електронної системи охорони здоров’я.

МІСи автоматизують повсякденні робочі процеси. Вони сформують єдиний інформаційний простір для обміну інформацією на етапах надання медичної допомоги та об’єднати відокремлені рівні надання медичної допомоги в єдину інформаційну інфраструктуру eHealth. 

Ключовою відмінністю МІС від іншого програмного забезпечення (бухгалтерського, кадрового, господарського, банківського) є одночасне збереження та обробка персональної, демографічної та медичної інформації про пацієнта. Тому необхідно більш уважно підійти до вибору такої інформаційної системи.

МС реалізовують та впроваджують набір функціональності, який обов’язковий для закладів охорони здоров’я для роботи в системі eHealth та співпраці з НСЗУ. Окрім цього, розробники МІС не обмежені базовим функціоналом та реалізують додаткові функціональні можливості та сервіси для користувачів, які потенційно 

забезпечують автоматизацію інших напрямків діяльності закладу. 

Функції та сервіси 

  • електронна черга та електронна реєстратура; 
  • автоматизація управління закладом (аналізу медичної, статистичної, економічної інформації; можливість вести бухгалтерські, економічні та кадрові процеси); 
  • кабінет пацієнта;
  • розширене управління реєстрами пацієнтів на рівні ЗОЗ;
  • медичні записи та документи;
  • довідники та доступ до інформації; 
  • управління запасами лікарських засобів та призначеннями у клініці тощо;
  •  кадровий облік персоналу;
  •  розрахунки із постачальниками;
  •  господарський складський облік;
  •  платні послуги та взаємодія із контрагентами (партнерські відносини);
  •  контакт-центр.

Оцінка функціональних потреб і можливостей 

 

У залежності від типу послуг, за які медичний заклад планує отримувати державне фінансування, відбувається підключення модулів. 

Варто зазначити, що система eHealth працює помодульно, кожен з модулів - це функціональні можливості, необхідні для умовного робочого місця спеціаліста у закладі охорони здоров’я.

Виділіть, які з повсякденних процесів найбільш навантажені чи рутинні, які відбуваються найчастіше чи забирають занадто багато часу, та оцініть, де саме виникає потреба впровадження МІС.

Виділіть процеси та відповідні функції МІС: 

  1. Найнагальніші, базові, які вам гостро необхідні вже зараз; 
  2. Додаткові, які корисні, їх варто впровадити для зручності; 
  3. Бажані, які добре б мати, але можливо трохи згодом.

Оцінка технічних характеристик та вимог, рівня підготовки 

 

Після того як ви дослідили та обрали потрібний вам функціонал, оцініть ваші технічні можливості, фінансові ресурси, базову комп’ютерну підготовленість персоналу та співставте з характеристиками та можливостями МІС.

  • У залежності від кількості персоналу та рівня комп’ютеризації закладу, визначте кількість робочих місць, які будуть підключені до МІС. 
  • Оцініть якість інтернету у закладі. Доступність та швидкість інтернету є однією з основних технічних вимог підключення до МІС.
  • Визначте технічні характеристики обладнання автоматизованих робочих місць та порівняйте з вимогами зазначеними у вимогах МІС. 
  • Залежно від ваших можливостей і потреб, обирайте тип МІС, яка вам найбільше підходить: розташування на власних серверах, хмарна, гібридна.  
  • Переконайтесь, що МІС відповідає вимогам безпечної взаємодії. Зокрема уточніть питання ТЗІ (технічного захисту інформації) та КСЗІ (комплексної системи захисту інформації) - чи є потреба в побудові КСЗІ на мережу закладу, чи має МІС, чи знаходиться в процесі або планує отримати атестат відповідності КСЗІ. 

Детальну інформацію про практичні настанови щодо впровадження МІС ви можете знайти у додатку.