Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит Критична інфраструктура
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Допомога українським медикам та армії Опитування Психічне здоров'я Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії
Медичним працівникам
Освіта
Стратегія розвитку медичної освіти Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
eHealth
Контакти

Автономізація: аналізуємо поширені помилки

Є чимало позитивних прикладів автономізації, однак для деяких медзакладів процес перетворення у комунальні некомерційні підприємства призводить до несподіваних наслідків. Розповідаємо про поширені помилки і закликаємо їх не повторювати.

Дуже часто в закладі охорони здоров’я одночасно надається і первинна, і вторинна допомога. 

​Для початку реформи достатньо автономізації закладів надання первинно​ї допомоги, тому власник ​(місцева рада) ​вирішує провести реорганізацію, виділивши первинну ланку у формі комунального некомерційного підприємства. 

​Ці дії потрібно проводити виважено, оскільки є ризик, що медзаклад деякий час не зможе працювати, оскільки в нього не буде ліцензії. Так, стаття 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначає випадки, коли ліцензія зберігає силу після реорганізації суб’єкта господарювання. При відокремленні ліцензія не зберігається, тож лікарі не можуть надавати медичну допомогу до моменту закінчення формальної процедури оформлення ліцензії. За статею 78.1.7 Податкового кодексу України, органи ДФС мають провести документальну позапланову перевірку ЗОЗ. Втрачається час на проходження формальної процедури реорганізації.

Цього можна уникнути. Якщо в ЗОЗ одночасно надається і первинна, і вторинна допомога, то автономізацію треба проводити за таким алгоритмом:

  1. Створити нове КНП із мінімальним штатом та майном, необхідним для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики;
  2. Отримати ліцензію на провадження діяльності з медичної практики;
  3. Перезакріпити майно, яке належить до ПМД за новоствореним суб’єктом;
  4. Перевести працівників, що забезпечують ПМД із ЗОЗ на новостворене підприємство (п.5 ст. 36 КЗпП).

Нагадаємо, що мед заклади лише у статусі комунальних некомерційних підприємств зможуть увійти у реформу, укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Читайте також:

Алгоритм автономізації медзакладу

Автономізація: відповіді на поширені питання

Автономізація лікарень: як відбуватиметься, які переваги надасть медустановам