Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

5 міфів про те, чого не може робити лікар спеціалізованої допомоги в ЕСОЗ

Існує переконання, що сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність чи виписати е-направлення на медичну послугу може лише сімейний лікар. Однак це не так. 

Розвіюємо найпоширеніші міфи про те, що може і чого не може робити лікар спеціалізованої допомоги.

Міф#1 Тільки сімейний лікар може зареєструвати пацієнта в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) чи зробити запис.

Реальність. Це може зробити БУДЬ-ЯКИЙ лікар – як первинної допомоги, так і спеціалізованої – всі вони мають однакові можливості зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ.

Також це зможуть зробити медичні сестри чи брати, допомагаючи лікарю в організації процесу прийому пацієнта. Вони подають запит, але підписати його може тільки лікар. 

Міф#2 Лікар спеціалізованої допомоги не може виписати е-направлення на безоплатні медпослуги у межах Програми медичних гарантій, – тільки  сімейний лікар.

Реальність. Електронне направлення виписує той лікар, якому потрібні результати того чи іншого обстеження для оцінки стану здоров’я пацієнта, підтвердження або спростування діагнозу. Це може бути лікар, який надає або первинну допомогу (сімейний лікар, терапевт, педіатр), або лікар, який надає спеціалізовану допомогу, такий як: хірург, гастроентеролог, невролог та інші.

Лікуючий лікар не повинен відправляти пацієнта за направленням до сімейного лікаря — технічна можливість це зробити є у будь-якого лікаря.

Нагадуємо також, що медзаклад для надання послуги за е-направленням не має вимагати у пацієнта інформаційну довідку про таке направлення. 

Міф#3 Лікар спеціалізованої ланки взагалі не може переглянути медичні записи пацієнта в ЕСОЗ

Реальність. Лікар спеціалізованої ланки може переглядати записи, автором яких він є сам, працівники його ж закладу або будь-які інші записи, дозвіл на які дав пацієнт. 

Міф#4 Лікарі спеціалізованої допомоги не виписують е-рецепт на рецептурні лікарські засоби 

Реальність. Лікарі-спеціалісти, які надають спеціалізовану допомогу, мають змогу призначати ліки з використанням е-рецепту та успішно це роблять. Про це свідчать відкриті дані НСЗУ, згідно з якими понад 400 тис. е-рецептів лікарі-спеціалісти вже створили в січні-березні цього року.    

Зазначимо, що призначаючи рецептурні ліки пацієнту, на час перехідного періоду, який триватиме до завершення воєнного стану, лікар-спеціаліст пропонує йому на вибір – електронний або паперовий рецепт. Якщо пацієнт обирає е-рецепт – лікар виписує його у системі. Ліки у межах програми реімбурсації видаються лише на підставі е-рецепту. 

Міф#5 Медичні висновки тимчасової непрацездатності формують тільки сімейні лікарі 

Реальність. Саме той лікар, який проводить експертизу з тимчасової непрацездатності, і формує медичний висновок тимчасової непрацездатності (МВТН). Лікар не повинен відправляти людину до сімейного лікаря для цього, а має сформувати МВТН самостійно. Це є одним із проявів пацієнтоцентричного підходу, коли пацієнт, наприклад, після консультації в районній лікарні не має потреби додатково звертатися до свого сімейного лікаря лише для того, щоб оформити медичний висновок тимчасової непрацездатності.