Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

100 фахівців «екстренки» пройшли курс інструктора з надання догоспітальної допомоги

100 фахівців навчально-тренувальних відділів обласних центрів екстреної медичної допомоги (далі – ЕМД) та медицини катастроф пройшли очний курс інструктора з надання догоспітальної допомоги. Навчені фахівці стануть інструкторами у відпрацюванні практичних навичок для своїх колег – працівників центрів  «екстренки» – після того, як усі лікарі та фельдшери успішно пройдуть онлайн-навчання з опанування теоретичної частини курсу.

Такі курси є частиною спільного професійного навчання медпрацівників бригад екстреної медичної допомоги в межах масштабного освітнього проєкту Міністерства охорони здоров’я України та Світового банку. Наразі вже завершено перший цикл проєкту. 

«Ми продовжуємо крок за кроком удосконалювати національну систему екстреної (невідкладної) медичної допомоги, і це тривалий багатоскладовий процес, який МОЗ розпочало кілька років тому. Ключовий елемент у трансформації системи – навчання фахівців найсучаснішим професійним навичкам і передовим підходам. Своєчасна і якісна допомога пацієнтам саме на догоспітальному етапі дає можливість зберегти життя і здоров’я людей, особливо коли йдеться про ситуації з великою кількістю постраждалих», – сказав заступник міністра охорони здоров’я – головний державний санітарний лікар України Ігор Кузін.

За словами заступника міністра, критично важлива роль фахівців з медицини невідкладних станів особливо чітко проявилася після початку повномасштабного вторгнення росії. Тож для підвищення професійних навичок цієї категорії медиків був застосований комбінований підхід до організації навчання. Його можна поділити на три етапи:

  1. Очна підготовка чотирьох інструкторів для кожного з обласних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. 
  2. Дистанційне навчання усіх працівників центрів за спеціально розробленою програмою теоретичної частини курсу. 
  3. Навчання працівників центрів ЕМД на практиці зі своїми колегами-інструкторами, підготовленими на першому етапі проєкту. 

Таким чином навчанням будуть охоплені всі фахівці медицини невідкладних станів у всіх регіонах України – це близько 25 тисяч лікарів та фельдшерів. Усі вони отримають знання і вміння, що ґрунтуються на світових стандартах, украй необхідні під час роботи в умовах війни

Зазначимо, що курс інструктора з надання догоспітальної допомоги є першим етапом масштабного освітнього проєкту, що продовжує трансформацію системи екстреної медичної допомоги. Проєкт впроваджується з жовтня 2022 року у співпраці з Тернопільським національним медичним університетом ім. I. Я. Горбачевського.

Очні тренінги для інструкторів, які тривали впродовж місяця для кожної з п’яти груп слухачів, проходили на базі симуляційного навчального центру університету. Навчання проводили тренери з екстреної медичної допомоги, які мають досвід практичної діяльності в системі екстреної медичної допомоги і значний викладацький досвід, а також сертифіковані як інструктори за системою, визнаною в країнах Європейського Союзу.

Також вже розроблено методичні матеріали з відпрацювання практичних навичок і компетенцій інструкторів за такими напрямами: «Менеджмент критичного педіатричного пацієнта»,  «Менеджмент критичного дорослого пацієнта» та «Менеджмент критичного травмованого (постраждалого). Медицина катастроф». Ці матеріали будуть корисні інструкторам для ефективного практичного навчання медичних працівників.