Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Як впроваджуватиметься стратегія розвитку медосвіти: план на 2019 – 2021 роки

21 серпня Кабінет Міністрів України затвердив план заходів з реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019 – 2021 роки. За цей час з’являться нові стандарти освіти, сучасні програми і засоби для навчання студентів, гроші за безперервний професійний розвиток підуть за лікарями, а держава сприятиме якісному розвитку медичної науки. 

Як зміниться медосвіта:

1. Освітні стандарти в галузі знань “22 Охорона здоров’я” будуть розроблені з урахуванням сучасних тенденцій розвитку медичної освіти у співпраці з Всесвітньою федерацією медичної освіти та іншими провідними міжнародними експертами.

2. Оновляться освітні програми та навчальні плани відповідно до нових стандартів та за активної участі закладів вищої освіти.

3. Надалі впроваджуватиметься єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ), включаючи міжнародний іспит з основ медицини.

3. Студенти отримають сучасні засоби для навчання. Зокрема йдеться про електронні навчальні матеріали, переклад нових підручників, доступи до рецензованих видань у сфері охорони здоров’я, які індексуються наукометричними базами Web of Science / Scopus / PubMed.

4. Студенти та викладачі покращуватимуть знання англійської. Будуть розроблені комплексні програми підвищення рівня знання англійської мови, а також закріплені вимоги до знання англійської.

5. Викладачі підвищуватимуть свою кваліфікацію на стажуваннях в закордонних закладах вищої освіти і закладах охорони здоров’я, програмах обміну з іноземними країнами, міжнародних конференціях.

6. Запрацює нова ефективна модель інтернатури, зокрема прозора електронна система розподілу випускників. Наразі триває громадське обговорення.

7. Гроші за безперервний професійний розвиток підуть за лікарями  на ті освітні заходи, які цікавлять конкретних лікарів та покращують конкретну лікарську практику. 

8. Розвиватиметься медична наука. Планується створення державної програми сприяння академічній мобільності, поліпшення умов для проведення наукових досліджень у сфері охорони здоров’я, посилення засад академічної доброчесності, зокрема - удосконалення програмного забезпечення ЗВО для перевірки на наявність плагіату.

Докладніше - у  розпорядженні Кабінету Міністрів України «Про затвердження Плану заходів з реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019 – 2021 роки». Документ опублікують на сайті Уряду найближчим часом.

Впровадження комплексних змін в медичну освіту є важливою складовою трансформації системи охорони здоров’я. Мета цих заходів - якісно новий рівень медичної освіти в Україні, освічений мотивований лікар, який надає якісні медичні послуги. Наразі рівень підготовки майбутніх медиків потребує вдосконалення. Це доводять результати складання міжнародного іспиту з основ медицини (IFOM) студентами третього курсу (середній відсоток правильних відповідей - 30,24%) і міжнародного моніторингового дослідження якості вищої освіти, який проходили студенти 4 курсу (середній бал 27% - вдвічі нижчий ніж середній бал міжнародної порівняльної групи). 

МОЗ України для розвитку медичної освіти вже зробило такі кроки: впроваджено поріг для вступу на медичні спеціальні; прийнято стратегію розвитку медичної освіти; введено єдиний державний кваліфікаційний іспит для студентів-медиків, запроваджено безперервний професійний розвиток для лікарів.