Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Лікарня, в якій пацієнтів змушують купувати ліки з недоведеною ефективністю, зобовʼязана повернути їм витрачені кошти – Сергій Дубров за підсумками поїздки до Запорізької області

Міністерство охорони здоров’я продовжує інспектувати медичні заклади, які уклали контракти з Національною службою здоровʼя за Програмою медичних гарантій. Саме цільове використання коштів допомагає лікарням не лише забезпечувати якісну медичну допомогу, а і покращувати умови перебування пацієнтів у медзакладах. Керівництво лікарень має раціонально розподіляти кошти від НСЗУ, спрямовуючи левову частку на виплату заробітних плат медикам, закупівлю ліків та покращення умов перебування пацієнтів. Про це зауважив перший заступник міністра охорони здоровʼя Сергій Дубров під час робочого візиту до медичних закладів Запорізької області.

«Вже вкотре ми приїжджаємо до лікарень та бачимо відремонтовані та новенькі адміністративні поверхи та кабінети керівників закладів, у той час, як палати, де знаходяться пацієнти, часто перебувають у незадовільному стані. Кожен керівник лікарні має у першу чергу думати про комфорт пацієнтів, а потім ремонтувати власний кабінет. Коли у відділенні лікарні душ не працює 4 дні, а керівник закладу не вживає жодних заходів щодо забезпечення базових потреб пацієнта, виникає питання щодо адекватності менеджменту такого закладу», – повідомив Сергій Дубров під час візиту до Запорізької обласної клінічної лікарні.

У КНП «Запорізька міська клінічна лікарня 5», спілкуючись з пацієнтами, зʼясували, що лікарі часто змушують пацієнтів самостійно купувати препарати, в тому числі ті, у яких відсутня доказова база щодо ефективності застосування, так звані «фуфломіцини». Керівництво лікарні отримало вказівки щодо повернення коштів пацієнтам, які витратили власні гроші для купівлі таких препаратів, оскільки всі витрати, повʼязані з лікуванням пацієнта в стаціонарних умовах, повністю покриваються пакетами Програми медичних гарантій.

Слід зазначити, що деякі заклади витрачають на такі «препарати» до 30% від загального бюджету лікарні. Користь від їхнього вживання для пацієнта – нульова, вони абсолютно не ефективні для лікування хвороби чи полегшення її симптомів. Часто пацієнти купують їх власним коштом, адже вони відсутні у Національному переліку лікарських засобів та затверджених МОЗ протоколах лікування.

Сергій Дубров нагадав, що пакети Програми медичних гарантій покривають необхідну діагностику, лікування та лікарські засоби для пацієнта. Тому якщо лікар вимагає у вас кошти – скаржтеся керівнику медзакладу або НСЗУ на «гарячу лінію» 16-77.

З керівництвом лікарень також обговорили необхідність покращення співпраці з військовою системою медичної допомоги та розширення кількості ліжок для потреб військових пацієнтів. Особливо це стосується відділень реабілітаційної допомоги.  

Нагадуємо, раніше Міністерство охорони здоров’я ініціювало низку нарад з керівниками медичних закладів, законтрактованих НСЗУ за пакетом «Медична допомога при гострому мозковому інсульті». У разі виявлення неналежної роботи, відсутності препаратів для тромболітичної терапії та зловживань з маршрутами пацієнта, МОЗ рекомендуватиме обласним адміністраціям приймати кадрові рішення.