Олександр Данилюк: Такого виду допомоги як невідкладна не існує
Керівник експертної групи з питань надання екстреної медичної допомоги Директорату медичних послуг МОЗ України Олександр Данилюк в інтерв’ю для VoxUkraine про пілотний проєкт з розвитку екстреної медичної допомоги, невідкладку медичну допомогу та як зменшити час на виклик швидкої.
Для пілотного проєкту обрали шість регіонів, які найуспішніше впровадили реформу первинної ланки та були спроможними взяти участь у співфінансуванні. Пілотний проєкт має кілька складових:
1) покриття усієї території України центральними оперативно-диспетчерськими службами;
2) створення навчально-тренувальних відділів;
3) автомобілі екстреної меддопомоги.
У бюджеті на 2020 рік закладене продовження реформи, і проєкт пошириться на інші 19 регіонів.
“6 мільйонів непрофільних викликів – дуже дороге задоволення для платників податків. Це складна комунікаційна проблема. Кожному слід пояснити: якщо підвищилась температура та болить горло – це не причина телефонувати 103 і викликати «швидку»,” - розповідає Олександр Данилюк
Трансформація охорони здоров’я почалася з первинної ланки, щоб пацієнт контактував безпосередньо із своїм сімейним лікарем і не навантажував інші ланки охорони здоров’я непрофільними зверненнями. Адже якщо «швидка» поїде до вас через біль у горлі, вона може не встигнути до людини з інфарктом в іншому районі.
Зараз у процесі запуску інформаційно-аналітична система «Централь-103». Вона необхідна, щоб оперативно відстежувати час виклику і доїзду бригади екстреної допомоги до пацієнта. «Централь-103» отримуватиме статистику про пересування бригад в режимі реального часу.
Детальніше читайте в інтерв’ю: http://bit.ly/33jAr1E
Відео: https://youtu.be/-PxdbG0b_Ic