Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Здоров'я А-Я

Категорії

Безпека на дорозі

19 листопада 2021
873

Автомобіль — це не лише комфорт та зручність пересування, а й збільшення ризику дорожньо-транспортних пригод. Тому від вміння учасників дорожнього руху своєчасно і якісно надавати першу медичну допомогу та оперативно викликати бригаду “швидкої” допомоги часто залежить порятунок здоров’я та життя людей.

В Україні середній час приїзду бригади «швидкої» у населеному пункті – 11-15 хвилин, за містом та під час заторів у містах – 20 і більше. Людина, у якої критична кровотеча може померти протягом 7-10 хвилин, а з раптовою зупинкою серця – ще швидше.  Тому надання першої допомоги на місці події до прибуття бригади екстреної медичної допомоги має ключове значення для порятунку життя пацієнта. 

Аби розуміти як діяти, проходьте курси першої допомоги, щоб в критичних ситуаціях почувати себе впевненіше й знати як зберегти своє життя та життя оточуючих. 

Нагадаємо, що з 1 січня поточного року почали діяти нові правила виклику бригади «швидкої». Відтепер всі звернення розподіляються на чотири категорії, в залежності від стану пацієнта. 

До першої категорії належать пацієнти у критичному стані. Йдеться про стани, які безпосередньо загрожують життю, – відсутність дихання, неефективне дихання, сильна кровотеча та стани, що зумовлені впливом зовнішніх факторів (удар струмом, блискавкою тощо). Якщо пацієнт у критичному стані та потребує швидкого реанімування, швидка має доїхати до нього за 10 хвилин.

Друга категорія – це пацієнти в невідкладному стані. Це стан, який несе загрозу життю та здоров’ю і може різко погіршитися у разі несвоєчасного надання допомоги. Такі стани супроводжуються порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, інсульту, розладами дихання, іншими екстреними ознаками або можуть бути зумовленими тими ж чинниками, що й у критичних випадках. При екстреному виклику, коли пацієнта потрібно доставити до лікарні чи надати допомогу на місці, бригада має 20 хвилин на приїзд. 

Третя категорія – це неекстрені виклики. Йдеться про виклики, коли стан пацієнта не є невідкладним, а відтермінування надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров'я. Таке звернення може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги. Якщо ж не буде такої можливості – диспетчер направить до пацієнта бригаду швидкої, що не виконує критичні або екстрені виклики. 

Четверта категорія – це непрофільне звернення. Йдеться про випадки, коли стан людини не є невідкладним. У цьому разі диспетчер зазвичай рекомендує пацієнту звернутися до сімейного лікаря. За потреби відповідальний медичний працівник оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф надає дистанційну медичну консультацію.