Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»

Повідомлення про оприлюднення
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»

 

Проект розпорядження розроблено на виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1018 «Про схвалення Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року».

 

Проект постанови та повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України: http://moz.gov.ua/gromadske-obgovorennja.

 

Пропозиції та зауваження просимо надсилати впродовж місяця з дня оприлюднення до медичного департаменту Мінісерства охорони здоров`я України або в електронному вигляді на адресу: [email protected]

 

Контактна особа – Зінченко О.М. (тел. 044-253-24-58)

 


 

ПРОЕКТ

 

Про затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року

 

1. Затвердити план заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року (далі - План заходів), що додається.

 

2. Центральним та місцевим органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Плану заходів, забезпечити:

 

виконання Плану заходів;

 

подання щороку до 15 лютого Міністерству охорони здоров’я інформації про стан виконання Плану заходів.

 

3. Взяти до відома, що фінансування виконання Плану заходів здійснюється центральними та місцевими органами виконавчої влади, відповідальними за його виконання, за рахунок та у межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

 

4. Міністерству охорони здоров’я інформувати щороку до 1 квітня Кабінет Міністрів України про стан виконання Плану заходів.

 

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України
“Про затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року”

 

Мета: проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року» (далі– Проект розпорядження) розроблено з метою створення ефективної системи охорони психічного здоров’я, орієнтованої на користувача допомоги, здатної забезпечити потреби населення на рівні міжнародних стандартів.

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект розпорядження розроблено Міністерством охорони здоров’я України на виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1018 «Про схвалення Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року».


2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Уклавши Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, Україна прийняла історичне рішення щодо свого подальшого розвитку, визначивши за мету досягнення повноправного членства у співтоваристві європейських націй. Принциповий вибір України зумовлює потребу зміни підходів до формування державної політики, які мають відповідати керівним принципам і усталеній практиці ЄС, зокрема в сфері охорони здоров’я.

 

Відповідно до підпункту 15 пункту 7 Плану дій  з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, наведеного у додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 року № 1393, а також відповідно до пунктів 3.4. та 3.5. Цілей Сталого Розвитку, які були затверджені на Саміті ООН зі сталого розвитку у 2015 році та Національної доповіді «Цілі сталого розвитку: Україна» від 15 вересня 2017 року, яка була затверджена Міжвідомчою робочою групою високого рівня з питань організації процесу впровадження Цілей Сталого Розвитку в Україні, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1018-р була схвалена “Концепція розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року”, яким було доручено Міністерству охорони здоров’я України розробити та подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект плану заходів щодо реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.


3. Суть проекту акта

Проектом розпорядження передбачено підвищення ефективності профілактичних, лікувальних, медичних і соціальних реабілітаційних заходів у сфері охорони психічного здоров'я, шляхом прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України.


4. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють Закон України «Про психіатричну допомогу», Основи законодавства України про охорону здоров’я, Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень Проекту розпорядження не потребує додаткових фінансових витрат з державного бюджету України та здійснюватиметься в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідні роки, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством

 

6. Прогноз впливу

Проект розпорядження не є регуляторним актом.

 

Проект розпорядження передбачає вирішення питань щодо діяльності суб’єктів охорони психічного здоров'я в частині здійснення відповідних заходів та прийняття нормативно-правових актів щодо удосконалення та покращення роботи системи охорони психічного здоров'я, і, водночас, забезпечення доступності такої допомоги, та подальшого удосконалення законодавства у цій сфері.

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект розпорядження матиме вплив на ключові інтереси осіб, які мають розлади психіки та поведінки, а також на інтереси керівників спеціалізованих стаціонарних закладів охорони психічного здоров’я.

 

Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

 

8. Громадське обговорення

З метою проведення публічного громадського обговорення проект розпорядження розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект розпорядження підлягає погодженню з Міністерством соціальної політики України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством інформаційної політики України, Міністерством культури України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України. Проект акта потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.


10. Правова експертиза

Правову експертизу проекту буде проведено Міністерством юстиції України відповідно до § 44 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (із змінами).

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті розпорядження відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

Проект розпорядження не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

12. Запобігання корупції

У проекті розпорядження відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

Проект розпорядження не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття акта дозволить створити цілісну та ефективну систему охорони психічного здоров’я населення, що сприятиме підвищенню рівня психічного здоров’я населення та покращенню якості життя, зменшенню прямих та непрямих втрат економіки України, забезпеченню доступності допомоги з охорони психічного здоров’я на рівні територіальних громад, підвищенню загального рівня психологічного благополуччя населення, зменшенню рівня смертності, у тому числі дитячої, внаслідок суїцидів та нещасних випадків, посиленню ролі громадського сектору в системі охорони психічного здоров'я.

 

В.о. Міністра
охорони здоров’я України

Уляна СУПРУН

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Суть проекту акта. Прийняття проекту акта дозволить забезпечити підвищення ефективності профілактичних, лікувальних, медичних і соціальних реабілітаційних заходів у сфері охорони психічного здоров'я.

 

2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін

 

Заінтересована сторона Ключовий інтерес Очікуваний вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)
короткостроковий вплив середньостроковий вплив
Особи, які мають розлади психіки та поведінки. Соціальна інтеграція на рівні реалізації прав людини, основних свобод та на рівні соціального та економічного забезпечення. - + В короткостроковій перспективі очікується негативний вплив через відчутний дискомфорт від нововведень, оскільки реалізація акта передбачає необхідність навчання та перепідготовки працівників та організацію якісної взаємодії між амбулаторною та стаціонарною допомогою.
В середньостроковій перспективі очікується позитивний вплив через покращення доступу до медичних послуг, якості їх надання та покращення захисту прав людини, основних свобод осіб, які мають розлади психіки та поведінки.
Керівники спеціалізованих стаціонарних закладів охорони психічного здоров’я Контроль матеріальних та кадрових ресурсів у сфері надання психіатричної допомоги. - - Працівники переважно негативно ставляться до нововведень, в короткостроковій перспективі необхідно проходити навчання та перепідготовку. Реалізацією акту передбачається зменшення кількості ліжок в стаціонарах та збільшення амбулаторної допомоги, що зменшить вплив та контроль над матеріальними та кадровими ресурсами у сфері надання психіатричної допомоги

Документи

pro_20181113_1_dod.pdf

pro_20181113_1.pdf