Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Відповіді на найпоширеніші запитання про закупівлі Нацпереліку

МОЗ України закликає не займатися маніпуляціями та поширенням неправдивої інформації щодо нового Національного переліку основних лікарських засобів.

У соцмережах почалися інформаційні атаки на новий Національний перелік основних лікарських засобів. У зв’язку з цим МОЗ України підкреслює наступне:

1. Закупівлі ліків за державний кошт згідно з Національним переліком основних лікарських засобів – це загальноприйнята світова практика. Понад 150 країн світу мають свої національні переліки, які є основою фармацевтичної політики держав. Мета нацпереліків – максимально ефективно розподілити обмежені ресурси (бюджетні кошти) для закупівлі найбільш необхідних пацієнтам лікарських засобів, ефективність яких є доведеною у світі.

2. Закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, повинні здійснюватися відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів з 1 січня 2018 р. Про дату введення в дію Нацпереліку було відомо за півроку до цього, з 4 липня 2017 р., коли Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до постанов КМУ від 25 березня 2009 р. № 333», що передбачає запровадження перехідного періоду для завершення процесу закупівлі лікарських засобів. Тобто для обрахування потреби в лікарських засобах і планування закупівель згідно Нацпереліку закладами охорони здоров’я та іншими розпорядниками бюджетних коштів часу було більш ніж достатньо.

3. Порядок обрахування потреби також був відомий з 11 липня 2017 року. Були визначені персональні відповідальні особи в регіонах, що відповідають за розрахунок потреби закладами охорони здоров’я в ліках з Нацпереліку. Міністерством охорони здоров’я України було розроблено та затверджено «Порядок визначення обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів» (наказ МОЗ України №782 від 11.07.2017). МОЗ України проводив і продовжує проводити регулярні роз’яснювальні наради, тренінги та семінари для фахівців, медиків та громадських організацій.

4.  З причин, що зумовлені бюджетним процесом, процедура закупівлі розпочинається в грудні та закінчується в лютому-березні. Фактичне надходження ліків до закладів охорони здоров’я відбувається у березні-квітні. Така ситуація складається багато років поспіль, керівники закладів охорони здоров’я та розпорядники бюджетних коштів про неї знають. Для уникнення перебоїв у постачанні ліків законодавством передбачена можливість для лікарень подовження попередніх договорів у межах 20%. Тому врахування особливостей бюджетного процесу у плануванні закупівель є їхнім безпосереднім обов’язком.

5. Твердження про те, що Нацперелік блокує регіональні програми із закупівлі ліків, не відповідає дійсності. Кожен регіон має право закуповувати ліки за регіональними програмами, у тому числі – для лікування рідкісних захворювань, паралельно з ліками із Нацпереліку.