Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Скільки коштів потрібно на медичну реформу?

У разі ухвалення законів щодо реформи охорони здоров’я та переходу на нові стандарти фінансування галузі, страховий внесок на родину за 4 роки зросте майже втричі – з 4 583 грн у 2017-му до 13 948 грн у 2021 році.

Про це розповів заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк за підсумками подання до Верховної Ради пакету законопроектів, розроблених Урядом. Він зазначив, що Міністерство охорони здоров’я підготувало фінансово-економічне обґрунтування законопроекту «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів».

В основу розрахунків поклали прогнозний обсяг витрат на охорону здоров’я коштом державного та місцевих бюджетів, а також приватних платежів населення (неформальних платежів та офіційної співоплати) на період запровадження реформи фінансування галузі (2017–2021 роки).

Павло Ковтонюк наголосив: «Ми реалістично дивимось на стан економіки країни і зробили розрахунки для аналізу низки нових механізмів фінансування охорони здоров’я, що пропонує законопроект. Нагадаю, в планах реформи:

  • перехід на закупівлю медичних послуг через єдиного національного замовника;
  • введення можливості офіційної співоплати за послуги вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, починаючи з 2019 року;
  • запровадження державного гарантованого пакету медичних послуг та лікарських засобів на рівні первинної медичної допомоги – з липня 2017-го;
  • на рівні вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги – починаючи з 2019 року».

Запровадження офіційної співоплати за медичні послуги Міністерство пропонує розпочати поступово, з поетапним збільшенням частки відповідних надходжень відповідно до розширення послуг вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, які надаватимуть за новим принципом. Згідно з проведеними розрахунками, частка витрат за рахунок офіційної співоплати досягне 14,3% від загального обсягу витрат галузі у 2021 році.

Завдяки новій моделі фінансування за медичні послуги неформальні платежі суттєво знизяться. Наразі такі платежі становлять близько 51,5% всіх витрат галузі. Згідно з проведеними розрахунками, після завершення періоду запровадження реформи (до 2021-го) рівень приватних витрат громадян на охорону здоров’я (неформальних та офіційних) становитиме 24,2% від загальних витрат на охорону здоров’я в країні, що відповідає аналогічному показнику у Республіці Польща.

Розрахунки МОЗ України ґрунтувалися на умові, що фінансування охорони здоров’я з державного бюджету шляхом закупівлі послуг через єдиного національного замовника збільшиться протягом 2017–2020 років з 2,1% ВВП до 3,8% ВВП. Це дозволить підвищити якість послуг, забезпечити підтримку закладів охорони здоров’я в перехідний період, а також розпочати заміщення неформальних платежів бюджетним фінансуванням.