Результати порівняльного дослідження якості медичної освіти в Україні на післядипломному етапі підготовки лікарів
28 березня 2017 року Центр тестування при МОЗ України провів порівняльне дослідження якості медичної освіти в Україні на післядипломному етапі підготовки лікарів. У ньому взяли участь 4 906 лікарів-інтернів, з яких 2 970 бюджетної та 1 936 контрактної форм навчання.
Для проведення дослідження до екзаменаційного тесту ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» включили субтест із 30 тестових завдань типу USMLE з надання допомоги при невідкладних станах.
Оцінюючи результати тестування, варто зазначити, що включення субтесту із тестових завдань типу USMLE простимулювало навчальний процес та підготовку до ліцензійного іспиту у ВНЗ, оскільки цьогорічний національний показник іспиту становив 84,6%, що на 3% вище, ніж минулого року.
За результатами складання субтесту, було визначено категорію лікарів-інтернів, що показали найвищі результати. До цього списку увійшли 473 особи, які представляють наступні університети:
- Львівський національний медичний університет – 70 осіб
- Дніпропетровська медична академія – 60 осіб
- Національний медичний університет – 46 осіб
- Національна медична академія післядипломної освіти – 44 осіб
- Вінницький національний медичний університет – 43 особи
Однак, варто зазначити, що результати складання субтесту між ВНЗ суттєво не відрізняються, про що свідчить різниця у результатах – 5,5%.
МОЗ України вітає лікарів-інтернів, котрі показали найвищі індивідуальні результати складання іспиту:
1. Ломакин В. С. Результат субтесту – 76,7%; основного тесту – 93,7% (Дніпропетровська медична академія);
2. Бак Р. П. Результат субтесту – 76,7%; основного тесту – 93,0% (Національний медичний університет);
3. Бідованець Т .Ю. Результат субтесту – 73,3%; основного тесту – 94,9% (Тернопільський державний медичний університет);
4. Мукієвська К. В. Результат субтесту – 73,3%; основного тесту – 92,4% (Національний медичний університет);
У цілому ж, результати порівняльного дослідження показали, що для підвищення вимог до змісту та якості підготовки лікарів-інтернів необхідна реформа інтернатури на всіх її етапах: затвердження нового Положення про інтернатуру, запровадження системи конкурсного електронного вступу до інтернатури, визначення переліку базових спеціальностей, приведення змісту навчання та комп’ютерних програм для атестації інтернів у відповідність до сучасних протоколів лікування та стандартів діагностики.