Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Антифейк МОЗ України про виплати «розрахункових» для працівників під час автономізації медзакладів

Поширюється інформація про те, що нібито медзаклади вимушені виплачувати працівникам «розрахункові» внаслідок реорганізації у комунальне некомерційне підприємство. Деякі посадові особи виходять у медіа із заявами про те, що нібито внаслідок автономізації медзаклади несуть додаткове фінансове навантаження. Ці заяви не відповідають дійсності.

1. «Розрахункові» — це компенсаційні та/або гарантійні виплати, які передбачені законодавством, коли медзаклад припиняє трудові відносини з працівниками за власною ініціативою у разі змін в організації. Наприклад, у разі звільнення працівнику виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину з інвалідністю (ч. 1 перша статті 83 Кодексу законів про працю України).

2. Реорганізація медзакладу у комунальне некомерційне підприємство передбачає тільки зміну організаційно-правової форми. Тобто автономізація — це не реальні зміни в організації праці і скорочення працівників на реорганізованому підприємстві фактично не відбувається. Тому під час автономізації медзаклади не мають припиняти дію трудового договору з працівниками, як передбачено пунктом 1 ч. 1 статті 40 Кодексу законів про працю України. Натомість власникам закладів варто керуватися ч. 4 статті 36 Кодексу законів про працю України, якою встановлено, що у разі реорганізації медзакладу (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

3. Оскільки трудовий договір працівника зберігає свою силу, до нього не застосовується процедури, пов’язані з вивільненням працівників, у тому числі виплати «розрахункових» (підпунктом 3 пункту 3 прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 6 квітня 2017 року № 2002-VIII). Аналогічна позиція викладена у листі Міністерства соціальної політики від 10.05.2012 р. N 75/06/186-12.