Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

20 років незалежного тестування медиків в Україні: погляд в майбутнє

Міністерство охорони здоров'я спільно з Центром тестування при МОЗ України та Національною радою медичних екзаменаторів США (NBME) презентували основні​ напрямки співпраці щодо удосконалення системи ліцензійних іспитів з оцінювання професійної компетентності майбутніх медиків.

Однією з функцій Міністерства охорони здоров'я України є визначення вимог та контроль якості професійної підготовки медичних (фармацевтичних) кадрів. 

21 березня 2017 року Міністерство охорони здоров’я України та Центр тестування підписали лист про співпрацю з Національною радою медичних екзаменаторів США. 

Це стало ще одним важливим кроком на шляху не лише подальшого розвитку системи тестування майбутніх медиків, але й в цілому якісних змін у медичній освіті в Україні.

“Зміни системи охорони здоров'я не можливі без змін у медичній освіті. Наша мета - запровадити не лише західні стандарти лікування, але й покращити українську систему медичної освіти. Ми прагнемо, щоб українські студенти навчалися за такими ж програмами, як і американські. Відповідно, і оцінювання знань має відбуватися за міжнародними стандартами. Один із шляхів досягнення цієї мети - співпраця з Національною радою медичних екзаменаторів США”, - зазначив заступник міністра охорони здоров’я Олександр Лінчевський під час прес-брифінгу. 

У 2017 році МОЗ України вперше за час незалежності ініціювало проведення на додипломному етапі підготовки лікарів оцінювання стану української медичної освіти у порівнянні з міжнародними стандартами.

Так, 12 травня 2017 року проведуть дослідницьке порівняльне оцінювання компетенції майбутніх медиків в Україні за допомогою екзаменаційної програми IFOM (International Foundations of Medicine або Міжнародні основи медицини), яка розроблена Національною радою медичних екзаменаторів США.

Почесний президент Національної ради медичних екзаменаторів США Дональд Мельник розповів про міжнародний досвід у впровадженні тестування для майбутніх медиків, який має більш як сторічну історію. 

За його словами, основне завдання іспиту – визначити якісний рівень підготовки медичних фахівців у тому чи іншому університеті: “Стандартизований іспит дозволяє охопити усю систему медичної освіти країни, а також оцінити, як і сам навчальний заклад, так і кожного студента”.

Протягом 20 років Центр тестування при МОЗ України співпрацює із Національною радою медичних екзаменаторів США. Сучасні методи стандартизованого оцінювання майбутніх медиків, розроблені NBME лягли в основу системи ліцензійного інтегрованого іспиту “Крок”, який є незалежним об'єктивним оцінюванням професійної компетентності майбутніх медиків в Україні. 

Основними напрямками довгострокової співпраці МОЗ України, Центру тестування та NBME є проведення порівняльного оцінювання, а також гармонізація інтегрованого ліцензійного іспиту “Крок” з іспитами IFOM, USMLE, котрі є стандартом, визнаним світовою медичною спільнотою. 

Ірина Булах, директор Центру тестування МОЗ України наголосила: “Порівняльне оцінювання дасть змогу визначити слабкі сторони медичної освіти в Україні, а також стане об'єктивним показником стану навчальних програм, дасть зрозуміти, які сфери потребують вдосконалення. У порівняльному оцінюванні візьме участь репрезентативна група студентів-медиків з усіх вищих медичних навчальних закладів”.