Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
Повідомлення про оприлюднення
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
Проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено з метою економії бюджетних коштів, виділених на первинну медичну допомогу шляхом пришвидшення переходу закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року. Також проектом запропоновано удосконалити окремі аспекти казначейського обслуговування оплати послуг первинної медичної допомоги за договорами про медичне обслуговування населення.
Розробником проекту акта є Міністерство охорони здоров’я України.
Проект акта розміщено на офіційному веб-сайті МОЗ (www.moz.gov.ua) у розділі «Громадське обговорення».
Зауваження та пропозиції до проекту акта слід надсилати на адресу Міністерства охорони здоров’я України: 01601, м. Київ, вул. Грушевського 7;
e-mail: [email protected].
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом 30 календарних днів з дня опублікування проекту акта в письмовому та/або електронному вигляді.
ПРОЕКТ
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 квітня 2019 року.
Прем’єр-міністр України | В. ГРОЙСМАН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
Мета: проект розроблено з метою економії бюджетних коштів, виділених на первинну медичну допомогу шляхом пришвидшення переходу закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року. Також проектом запропоновано удосконалити окремі аспекти казначейського обслуговування оплати послуг первинної медичної допомоги за договорами про медичне обслуговування населення.
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України, на підставі статті 10 Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» запроваджено нову систему фінансування медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України. Нова система фінансування закладів первинної медичної допомоги працює за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». Кожен з закладів охорони здоров’я, що уклав договір з НСЗУ отримує державне фінансування напряму від НСЗУ відповідно до кількості пацієнтів.
Порядком реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік передбачено можливість нарахування коштів за медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги за так званим «червоним списком», відповідно до якого розрахунок кількості пацієнтів здійснюється на основі умовної кількості наявного населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці, що обслуговується відповідним закладом охорони здоров’я.
Разом з тим, станом на 1 березня 2019 спостерігаються високі темпи укладення декларацій пацієнтами (в березні 2019 р. на 815 996 декларацій більше ніж у лютому 2019 р., а в лютому 2019 р. на 1 172 414 декларацій більше ніж у січні 2019 р.), що потребує збільшення фінансування закладів охорони здоров’я за «зеленим списком» та зменшення фінансування «за червоним списком».
У зв’язку з цим, з метою раціонального використання бюджетних коштів запропоновано припинити дію «червоного списку» з 1 квітня 2019 року. Таким чином виплата коштів буде здійснюватись за кожного окремо взятого пацієнта, з яким заклад охорони здоров’я підписав декларацію про вибір лікаря (за зеленими списками), що дозволить ефективніше спрямувати кошти в Державного бюджету на первинну медичну допомогу.
3. Суть проекту акта
Проектом передбачено внесення змін у Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 р. № 1117 відповідно до яких виплата коштів за пацієнтів, включених до червоного списку буде можливою лише до 31 березня 2019 року.
Разом з тим, змінами у Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання первинної медичної допомоги населенню, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р.
№ 283 запропоновано удосконалити окремі аспекти казначейського обслуговування оплати послуг первинної медичної допомоги за договорами про медичне обслуговування населення.
4. Правові аспекти
Проект постанови розроблено відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Бюджетного кодексу України, Положення про Національну службу здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1101, у зв’язку з необхідністю пришвидшення переходу закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року, а також у зв’язку з необхідністю удосконалення окремих аспектів казначейського обслуговування оплати послуг первинної медичної допомоги за договорами про медичне обслуговування населення.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту акта дозволить зекономити кошти в Державному бюджеті України, в розмірі 360 157,5 тис. грн., що передбачені для розрахунку з закладами охорони здоров’я, за надані послуги первинної медичної допомоги за програмою медичних гарантій, які надавались пацієнтам, включеним до червоного списку, та дозволить спрямувати ці кошти на оплату медичних послуг за «зеленим» списком.
6. Прогноз впливу
Проект акта є регуляторним актом. Аналіз регуляторного впливу додається. Прийняття акта не впливатиме на спроможність територіальних громад, а також не матиме специфічного чи непропорційного впливу на окремі регіони. Водночас, прийняття акта сприятиме посиленню спроможності держави забезпечувати фінансовий захист для громадян, що звернулись за наданням первинної медичної допомоги. У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть прямо впливати на ринок праці.
Прийняття постанови та її реалізація забезпечить виплату коштів за кожного окремо взятого пацієнта, з яким заклад охорони здоров’я підписав декларацію про вибір лікаря (за зеленими списками), що в свою чергу є найбільш точною, справедливою та об’єктивною системою оплати послуг з надання первинної медичної допомоги та, як наслідок, зекономить кошти в державному бюджеті.
Проект постанови не впливає на екологію та навколишнє природне середовище.
6.1. Стратегічна екологічна оцінка
Проектом акта не передбачено затвердження документу державного планування, підготовленого з урахуванням особливостей, передбачених Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку”.
7. Позиція заінтересованих сторін
Проект постанови не матиме вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін. Реалізація постанови не матиме впливу на інтереси окремих верств (груп) населення.
Проект постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.
Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.
Проект постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності. Прогноз впливу додається.
8. Громадське обговорення
Проект постанови не підлягає громадському обговоренню.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Національною службою здоров’я України та Державною регуляторною службою України.
10. Правова експертиза
Проект потребує проведення правової експертизи в Міністерстві юстиції України.
11. Запобігання дискримінації
У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації, тому проект постанови не підлягає громадській антидискримінаційній експертизі.
11.1. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
12. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проект не потребує громадської антикорупційної експертизи.
13. Прогноз результатів
Прийняття та реалізація проекту постанови сприятиме пришвидшенню переходу закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року, зекономить кошти в державному бюджеті та удосконалить окремі аспекти казначейського обслуговування оплати послуг первинної медичної допомоги за договорами про медичне обслуговування населення
В.о. Міністра охорони здоров’я України |
Уляна СУПРУН |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації проекта постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» на ключові інтереси заінтересованих сторін
Короткий опис суті проекту акта: проект акта прискорює перехід закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року.
Прогноз впливів на ключові інтереси заінтересованих сторін
Заінтересована сторона | Ключовий інтерес | Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі) | Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) | |
короткостроковий вплив (до року) |
середньостроковий вплив (більше року) |
|||
Заклади охорони здоров’я, що не уклали договір з НСЗУ | Отримання коштів Державного бюджету за надані медичні послуги за рахунок коштів медичної субвенції | - | - | Прийняття проекту акта забезпечить прискорення переходу закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу на повне фінансування за «зеленим списком» та припинення дії «червоного списку» з 1 квітня 2019 року. Це змусить заклади охорони здоров’я укласти договір з НСЗУ або шукати інші джерела фінансування. |
Заклади охорони здоров’я, що уклали договір з НСЗУ | Отримання коштів Державного бюджету за надані медичні послуги | - | + | У разі прийняття проекту акта, буде прискорено термін, з якого заклади охорони здоров’я, що уклали договір з НСЗУ перейдуть на повне фінансування за надані за договором послуги з медичного обслуговування населення за «зеленим списком». У короткостроковій перспективі заклади недоотримають кошти за послуги надані пацієнтам, що не уклали декларації. |