Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання договорів про реімбурсацію»

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання договорів про реімбурсацію»

 

Пояснювальна записка

 

Додаток до пояснювальної записки "Фінансово-економічне обґрунтування до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання договорів про реімбурсацію»"

 

Прогноз впливу

 

Аналіз регуляторного впливу

 


 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту постанови
Кабінету Міністрів України
«Деякі питання договорів про реімбурсацію»

 

Міністерство охорони здоров'я України пропонує для публічного обговорення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання договорів про реімбурсацію» (далі – проект).

 

Проект розроблено на виконання частини сьомої статті 9 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».

 

Проект та супровідні документи до проекту оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.

 

Пропозиції та зауваження до проекту просимо надсилати до Фармацевтичного директорату Міністерства охорони здоров'я України протягом місяця у письмовому та/або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевского, 7, м. Київ, 01601,  (e-mail: [email protected], тел. (044) 200-06-69).

 


 

ПРОЕКТ

 

Деякі питання договорів про реімбурсацію

 

Відповідно до частини сьомої статті 9 Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”

 

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

 

Порядок укладення, зміни та припинення договору про реімбурсацію;

 

Типову форму договору про реімбурсацію.

 

2. Установити, що для отримання відшкодування вартості лікарських засобів з 1 квітня 2019 року суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, незалежно від форми власності та підпорядкування, повинні подати заяви про укладення договорів про реімбурсацію до Національної служби здоров’я не пізніше 15 березня 2019 року. Відшкодування вартості лікарських засобів за договорами про реімбурсацію, укладеними на підставі заяв, поданих суб’єктами господарювання після 15 березня 2019 року, буде здійснюватися, починаючи з дати набрання чинності такими договорами у встановленому законодавством порядку.

 

3. Міністерству охорони здоров’я привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цієї постанови.

 

Прем'єр-міністр України

В. ГРОЙСМАН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови
Кабінету Міністрів України
«Деякі питання договорів про реімбурсацію»

 

Мета: врегулювати порядок укладення, зміни та припинення договору про реімбурсацію, затвердити типову форму договору про реімбурсацію

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект постанови розроблений на виконання частини сьомої статті 9 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» заклав основи реформи фінансування охорони здоров’я в Україні. Згідно з цим законом держава гарантує оплату надання необхідних пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій.

 

У 2018 році розпочалось успішне запровадження медичної реформи згідно з Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Так, Кабінетом Міністрів України було утворено Національну службу здоров’я України (далі – НСЗУ) – центральний орган виконавчої влади – єдиний держаний закупівельним медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій.

 

25 квітня 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 407 був затверджений Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2018 рік.

 

Наступним етапом запровадження медичної реформи є запуск програми реімбурсації, що передбачає оптимізацію та раціоналізацію процесу відшкодування вартості лікарських засобів, відпущених пацієнтам, яка наразі реалізується через програму «Доступні ліки».

 

Відповідно до пункту 5 розділу IV Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» до 31 грудня 2019 року реімбурсація здійснюється для визначеного Кабінетом Міністрів України переліку медичних станів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а з 1 січня 2020 року запроваджується реімбурсація вартості лікарських засобів, передбачених програмою медичних гарантій.

 

Відповідно до частини сьомої статті 9 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» порядок реімбурсації лікарських засобів за програмою медичних гарантій на відповідний рік, типова форма договору про реімбурсацію, порядок його укладення, зміни та припинення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 

На виконання вимог чинного законодавства та запровадження реімбурсації лікарських засобів НСЗУ було розроблено цей проект постанови.

 

3. Суть проекту акта

Проектом постанови пропонується затвердити порядок укладення, зміни та припинення договору про реімбурсацію і типову форму договору про реімбурсацію.

 

Проект постанови передбачає, що весь документообіг, пов'язаний з укладенням, зміною та припиненням договору буде здійснюватися через електронну систему охорони здоров’я.

 

Планується, що Національна служба здоров’я України буде укладати договори з суб’єктами господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, незалежно від форми власності та підпорядкування і які:

 

1) зареєструвалися в електронній системі охорони здоров’я та забезпечили реєстрацію в ній своїх уповноважених осіб, які будуть залучені до виконання договору, та забезпечили отримання ними електронного підпису або підпису, прирівняного до власноручного підпису;

 

2) мають в наявності комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, необхідні для роботи через систему, з підключенням до мережі Інтернет в кожній аптеці та аптечному пункті, де здійснюватиметься відпуск лікарських засобів за договором.

 

Укладення договору буде здійснюватися через електронну систему охорони здоров’я на підставі заяви, поданої аптечним закладом.

 

Проект постанови передбачає процедуру зміни та припинення договору про реімбурсацію у тому самому порядку, що передбачений для його укладення.

 

Проект постанови також затверджує Типову форму договору про реімбурсацію.

 

Згідно з типовою формою договору аптечний заклад зобов’язується відпускати лікарські засоби за роздрібними цінами, визначеними в Реєстрі лікарських засобів, які підлягають реімбурсації, а НСЗУ зобов’язується відповідно до умов договору відшкодовувати повністю або частково аптечному закладу вартість лікарських засобів (здійснювати реімбурсацію), відпущених пацієнтам на підставі електронних рецептів, записи про які внесено до електронної системи охорони здоров’я, відповідно до порядку реімбурсації, затвердженого відповідно до закону, в межах загальної суми бюджетних асигнувань на програму реімбурсації.

 

Для отримання відшкодування відпущених лікарських засобів за договором аптечний заклад має подати НСЗУ звіт два рази на місяць (для грудня встановлений особливий порядок подання звітів). Звіт формується автоматично з інформації, що міститься в системі.

 

Проект типової форми договору передбачає автоматичну пролонгацію договору на наступний рік за умови якщо жодна із сторін не повідомила іншу сторону про намір припинити договір за 30 календарних днів до закінчення строку дії договору.

 

4. Правові аспекти

Правовідносини у цій сфері регулюються Основами законодавства України про охорону здоров’я, Законами України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про електронні довірчі послуги»; постановами Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 року № 862 «Про державне регулювання цін на лікарські засоби», від 17 березня 2017 року № 152 «Про забезпечення доступності лікарських засобів», від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я та іншими нормативно-правовими актами.

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Кошти на реімбурсацію закладені у Державному бюджеті України на 2019 рік. Фінансово-економічне обґрунтування додається до проекту постанови.

 

6. Прогноз впливу

Очікуваний вплив реалізації акта на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави

Проект постанови є регуляторним актом. Аналіз регуляторного впливу додається.

 

Проект постанови матиме вплив на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави. Зокрема, проектом передбачається новий порядок оформлення та врегулювання договірних відносин між суб’єктами господарювання, що укладуть договір про реімбурсацію з Національною службою здоров’я України. Прогноз впливу проекту постанови на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

 

Очікуваний вплив реалізації акта на розвиток регіонів

Проект постанови не стосується питання розвитку регіонів.

 

Очікуваний вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливає на ринок праці.

 

Очікуваний вплив реалізації акта на громадське здоров’я

Внаслідок прийняття проекту постанови буде покращено стан громадського здоров’я населення шляхом підвищення доступності лікарських засобів для лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету II типу та бронхіальної астми.

 

Очікуваний вплив реалізації акта на екологію та навколишнє природне середовище

Проект постанови не впливає на екологію та навколишнє природне середовище.

 

Проект постанови не впливає на інші сфери суспільних відносин.

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не стосується прав осіб з інвалідністю.

 

Проект постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності, тому не потребує погодження з Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

 

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не вирішує концептуальні проблеми розвитку регіонів, а тому не потребує погодження з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта оприлюднений на офіційному веб-сайті МОЗ України: www.moz.gov.uaз метою проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Мінфіном, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Держаудитслужбою, Держлікслужбою, Державною регуляторною службою України, Державною казначейською службою України, НСЗУ.

 

10. Правова експертиза

Проект постанови потребує проведення правової експертизи Мін’юстом і надання висновку за її результатами.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

 

11-1. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект постанови не здійснюватиме гендерного впливу.

 

12. Запобігання корупції

Проект постанови не містить положень, що мають ознаки корупційних ризиків. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.

 

13. Прогноз результатів

Затвердження порядку укладення, зміни та припинення договорів про реімбурсацію та типової форми договору дозволить:

 

запустити реімбурсацію лікарських засобів за договорами з Національною службою здоров’я України з 1 квітня 2019 року;

 

підвищити ефективність використання бюджетних коштів завдяки реалізації програми через єдиного державного замовника – Національну службу здоров’я України;

 

підвищити контроль за цільовим використанням бюджетних коштів за рахунок використання електронної системи охорони здоров’я;

 

забезпечити планування програми відповідно до наявної потреби у лікарських засобах та прозорість реімбурсації лікарських засобів;

 

оперативно збирати та аналізувати інформацію про попит населення на лікарські засоби та направляти державні кошти на реальні потреби населення в лікарських засобах.

 

Заступник Міністра з питань
європейської інтеграції
О. СТЕФАНИШИНА

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Суть проекту акта. Проектом постанови затверджується порядок укладення, зміни та припинення договору про реімбурсацію і типова форма договору про реімбурсацію.

 

2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін

Заінтересована сторона Ключовий інтерес Очікуваний вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)
Короткостроковий вплив Середньостроковий вплив
Національна служба здоров’я України Покращення показників забезпечення пацієнтів лікарськими засобами за бюджетні кошти - +  
Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами Участь у програмі реімбурсації для відшкодування вартості препаратів за бюджетні кошти - + У короткостроковій перспективі очікується негативний вплив в зв’язку з витратою часу на укладання договорів про реімбурсацію з Національною службою здоров’я України.
В подальшому очікується позитивний вплив через спрощення процесу переукладення договорів та подання звітності завдяки роботі через електронну систему охорони здоров’я. Також з’явиться можливість моніторингу залишку бюджетних коштів через сайт Національної служби здоров’я України та спрощення реєстрації через електронну систему охорони здоров’я відпуску лікарських засобів пацієнтам.

Документи

pro_20190208_2_arv.pdf

pro_20190208_2_feo.pdf

pro_20190208_2.pdf