Верифікація даних пацієнта в ЕСОЗ: що важливо знати лікарям
Для забезпечення актуальності та достовірності даних пацієнта у Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ здійснюються заходи з верифікації даних. Наразі в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) впроваджуються нові напрями верифікації даних – шляхом обміну даних між ЕСОЗ та Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО) й Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ).
Нові напрями верифікації дозволять покращити якість даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з пошуком пацієнта та виявленням некоректних записів в ЕСОЗ.
Відповідні зміни регулюються Законом України № 9272 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо верифікації відомостей про пацієнтів».
Перша на черзі – верифікація даних пацієнта з ДРФО, під час якої перевіряються ПІБ, дата народження пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта. Що змінюється та що важливо врахувати лікарям – детальніше у розʼясненні.
Як здійснюватиметься верифікація РНОКПП пацієнта?
Перевірка РНОКПП пацієнта здійснюватиметься електронною системою охорони здоровʼя автоматично (без залучення медичного працівника) під час реєстрації чи щоразу під час оновлення даних пацієнта, а також планово з визначеною періодичністю.
Перевірятиметься як сам номер РНОКПП, так, і у разі його відсутності в ЕСОЗ, – інформація про відсутність або відмову від його присвоєння.
Які можливі результати верифікації? Що робити, якщо дані пацієнта не будуть верифіковані?
- Якщо РНОКПП, вказаний у записі про пацієнта в ЕСОЗ (або інформація про відмову від його присвоєння), збігається з даними ДРФО, то статус верифікації пацієнта буде змінено на «Успішна верифікація».
- Якщо в ЕСОЗ не зазначено інформацію про РНОКПП (або про відмову) пацієнта і це підтверджується ДРФО – статус верифікації буде також змінено на «Успішна верифікація». Це стосується переважно дітей, яким ще не було присвоєно РНОКПП. У таких випадках жодні додаткові дії від лікаря не вимагатимуться.
- Якщо дані не збігаються – статус верифікації пацієнта зміниться на «Неуспішна верифікація (потребує змін)».
У цьому випадку:
- для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний і додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться. А статус пацієнта зміниться на «Успішна верифікація»;
- якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років), статус верифікації пацієнта буде змінено на «Неуспішна верифікація (потребує змін)». У такому випадку лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта або, якщо допущена помилка в РНОКПП, спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані.
Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт, – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.
Коли стартує верифікація РНОКПП пацієнта?
Верифікацію РНОКПП пацієнта буде запущено впродовж кількох тижнів. Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби оновлювати інформацію.
Де знайти детальні інструкції щодо верифікації пацієнта?
Нещодавно фахівці НСЗУ спільно з експертами ДП «Електронне здоровʼя» провели вебінар Верифікація даних пацієнта: нові напрями. Що змінилося?, під час якого розглянули основні зміни, детальний алгоритм, що необхідно робити, якщо дані пацієнта не було верифіковано, а також поширені помилки, які допускають медичні працівники. Долучайтесь до перегляду та отримуйте 1 бал БПР за проходження навчання!