Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Бібліотека ресурсів Проєкту USAID HRS

Категорії


Проєкт USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» (HRS) спрямований на підтримку Уряду України у побудові прозорої, підзвітної та ефективної системи охорони здоров’я, здатної задовольнити потреби українського народу. Проєкт HRS надає таку підтримку шляхом діяльності, спрямованої на такі цілі:

 

  • Посилення системи управління охорони здоров’я
  • Підтримка трансформації системи фінансування охорони здоров’я
  • Зміцнення кадрового потенціалу в охороні здоров’я
  • Підвищення прозорості підзвітності системи охорони здоров’я та її чутливості до змін
  • Покращення системи надання послуг на всіх рівнях
Сервіс-дизайн: системний підхід до пацієнторієнтованості в Україні

Сервіс-дизайн – це метод управління сервісом для задоволення потреб клієнтів та бізнесу.

Проєкт USAID “Підтримка реформи охорони здоров'я”,  «Центр первинної медико-санітарної допомоги 1» Дніпровського району та КНП КМР "Коломийський міський центр первинної медико-санітарної допомоги" використали модель сервіс-дизайну для покращення якості обслуговування та задоволення клієнтів.

Докладніше про сервіс-дизайн та як незначні зміни можуть покращити сервіс на прикладі двох кейсів закладів ПМД читайте у брошурі.

Переглянути брошуру

Інструмент «Pay&Care 3.0»

Простий у використанні інструмент «Pay&Care 3.0» дозволяє в автоматичному режимі розраховувати тарифи на платні послуги закладу охорони здоров’я після внесених вхідних даних закладу щодо персоналу, часу надання послуги, обладнання, лікарських засобів, витратних матеріалів та ін. Pay&Care 3.0 автоматично формує аналітичні таблиці з розрахунками щодо кожної послуги та графічні представлення результатів розрахунків.

У Pay&Care 3.0 передбачено можливість розраховувати тарифи для понад 400 платних послуг в рамках 24 груп відповідно до чинного законодавства. З допомогою цього інструменту ви зможете розробити тарифи для надання платних послуг; проводити переговори щодо актуалізації колективного договору, зокрема, у питанні преміювання персоналу; розробляти та вносити зміни до фінансового плану; проводити переговори з власником закладу щодо доходів та видатків.

Презентація інструменту Pay&Care 3.0

Інструкція до інструменту Pay&Care 3.0

Базовий електронний інструмент для аналізу фінансових та програмних показників закладів охорони здоров'я

Електронний інструмент допоможе власникам закладів охорони здоров’я проаналізувати стан закладів як первинної, так і спеціалізованої медичної допомоги з точки зору програмних та фінансових показників. Інструмент дозволяє в автоматичному режимі:

- обрахунок показників для 10 закладів – 5 закладів ПМД та 5 закладів СМД;

- обрахунок фінансових та програмних показників ПМД і СМД у середовищі MS Excel;

- обрахунок агрегованих показників за видами медичної допомоги;

- зіставлення отриманих результатів обрахунків із бенчмарками (показниками для порівняння);

- генерація підсумкових таблиць із результатами обрахунків.

Інструкція для роботи

Презентація інструменту

Вебінар із використання інструменту

Електронний інструмент для полегшення процедури складання, затвердження та контролю за виконанням фінансового плану надавача медичних послуг

Електронний інструмент для полегшення процедури складання, затвердження та контролю за виконанням фінансового плану надавача медичних послуг  дозволить:

- виконуючи прості кроки, згенерувати Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансового плану;

- обираючи з повного переліку показників фінансового плану, згенерувати форму фінансового плану та форму звіту про виконання фінансового плану, які є частиною Порядку.

Скористатись новим електронним інструментом можуть ЗОЗ та власники ЗОЗ, які уже мають діючі на локальному рівні Порядки розробки, затвердження та контролю за виконанням фінансового плану, а також ті ЗОЗ та власники ЗОЗ, які тільки збираються фінансування охорони здоров’я. 

Вебінар із користування електронним документом

Електронний інструмент

Електронний інструмент із фінансового планування доходів і видатків надавача первинної медичної допомоги «InSight 5.0»

Електронний інструмент дозволить надавачам ПМД:

- розробити проєкт фінансового плану на плановий рік (з розбивкою за кварталами планового року) та у розрізі 7 розділів;

- обрахувати доходи надавача за декількома пакетами Програми медичних гарантій, зокрема пакети «Первинна медична допомога», «Супровід і лікування дорослих та дітей, хворих на туберкульоз, на первинному рівні медичної допомоги», «Ведення вагітності в амбулаторних умовах», «Вакцинація від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2»;

- готувати пропозиції щодо внесення змін до фінансового плану протягом року (наприклад, у разі зміни тарифів);

- здійснювати економічний аналіз діяльності, зокрема розрахунок та аналіз індикаторів фінансової стійкості щодо доходів та видатків;

- проводити переговори з персоналом стосовно умов та положень трудового договору в частині видатків на оплату праці;

- проводити переговори із органами місцевого самоврядування – власниками надавача ПМД.

Скористатись новим електронним інструментом можуть усі надавачі первинної медичної допомоги, які мають чинний з НСЗУ Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій або надавачі, які планують укладення такого договору.

ВАЖЛИВО: На вкладці «Законод» зазначені тарифи Програми медичних гарантій, які містяться в проєкт постанови Кабінету Міністрів України і можуть відрізнятись від тих, які будуть затверджені. На початку роботи з електронним інструментом варто перевірити актуальність тарифів відповідно до затвердженої постанови Кабінету Міністрів України.

Презентація інструменту «InSight 5.0»

Інструкція до користування інструментом «InSight 5.0»

Методичні рекомендації для закладів охорони здоров’я з розробки та впровадження процедур управління персоналом

Методичні рекомендації містять інструкції щодо структурування та впровадження окремих процедур управління персоналом, які були розроблені та впроваджені в семи пілотних закладах охорони здоров’я. Також посібник містить розроблені тексти таких процедур: добору та працевлаштування працівників, кар’єрного розвитку, професійного розвитку та кодекс етики.

Методичні рекомендації 

Завантажити кодекс етики
Посібник для закладів ПМД

Проєкт USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» реалізував грантову програму для 15 закладів ПМД з розвитку центрів передового досвіду.  Центри передового досвіду – це моделі найкращих практик у впровадженні нових підходів до надання медичних послуг та управління закладом ПМД. Успішні приклади центрів передового досвіду зібрані в посібнику для закладів ПМД. Посібник розроблено на основі зібраних матеріалів та практичного досвіду учасників грантової програми.  Посібник містить ключову інформацію та поради, необхідні для того, щоб команди інших закладів ПМД повторили шлях розвитку 15 центрів передового досвіду й досягли власного успіху.

Посібник для ПМД

Посібник “Кращі практики управління медичним закладом”

Проєкт USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» розробив посібник на основі матеріалів онлайн курсу «Кращі практики управління медичним закладом». Посібник містить ключову навчальну інформацію онлайн-курсу за 5 основними  компетенціями: лідерство та менеджмент; фінанси; комунікація; пацієнтоорієнтованість; управління якістю.

Наприкінці кожного розділу розміщено перелік тем та вебінарів із активними гіперпосиланнями, а також список додаткових корисних матеріалів з прикладами успішних управлінських змін у тих медичних закладах, які вже пройшли навчання.

Посібник "Кращі практики управління медичним закладом"

Постери щодо комунікації етичних питань у роботі медичних працівників

Для покращення комунікації етичних питань, зокрема Кодексу етики, були розроблені постери, які відображують комунікацію із пацієнтом та із колегами.  

Постери розроблялися у межах активності із впровадження процедур управління персоналом у медичному закладі.

Завантажети постери
Телефонне консультування. Поради для успіху.

Рекомендації для надавачів ПМД з проведення телефонного консультування розроблені з метою надання простих порад для проведення консультацій телефоном з різними типами пацієнтів. Зокрема до рекомендацій увійшли поради медичним фахівцям, як саме спілкуватися з тривожними пацієнтами, людьми літнього віку та людьми, які ігнорують загрозу інфікування. Ці рекомендації допоможуть лікарям контролювати стан пацієнтів та своєчасно дізнаватися про скарги за відсутності персонального контакту. 

Телефонне консультування: поради для успіху

Телефонне консультування з представниками уразливих груп

Телефонне консультування з тими, хто нехтує небезпекою

Телефонне консультування з тривожними пацієнтами