Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Громадське обговорення (архів)

Категорії

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

19 грудня 2019
5300

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 

Пояснювальна записка

 

Прогноз впливу

 

Порівняльна таблиця

 

Аналіз регуляторного впливу

 


 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проєкту регуляторного акта
Проєкт постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
(далі – проєкт постанови)

Розробник – Міністерство охорони здоров’я України

 

Проєкт регуляторного акта розроблено для забезпечення виконання Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013-р відповідно до статті 7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» з урахуванням вимог законів України «Про захист персональних даних» та «Про електронні довірчі послуги».

 

Метою розроблення проєкту постанови є удосконалення механізму функціонування електронної системи охорони здоров’я з метою забезпечення пацієнтам кращого доступу до електронних сервісів та реалізації їх прав на отримання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (далі – програма медичних гарантій).

 

Проєктом постанови вносяться зміни до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, Порядку опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 р. № 1064, Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 328.

 

Цими змінами, серед іншого, передбачено:

 

- визначено поняття адміністрування центральної бази, адміністратора центральної бази, розпорядника реєстру, володільця відомостей реєстру та електронних сервісів;

 

- визначено обов’язок за НСЗУ щодо адміністрування, розроблення, оновлення та підтримки програмного забезпечення центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;

 

- визначено, що функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я повинні забезпечувати, серед усього іншого, сумісність та електронну взаємодію з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків;

 

- встановлено, що на всі документи, які вносяться до електронної системи охорони здоров’я, накладається кваліфікований електронний підпис у відповідності до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», а також визначено вимоги до кваліфікованого електронного підпису представників, уповноважених осіб та працівників закладів охорони здоров’я, фізичних осіб - підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, та лабораторій з урахуванням вимог зазначеного вище Закону;

 

- уточнення механізму верифікації відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, на основі даних з інших реєстрів і систем, інших державних інформаційних ресурсів, відомостей, одержаних від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних в результаті заходів з моніторингу та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення;

 

Також проєктом постанови передбачено зміну до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, яка передбачає удосконалення механізму обміну інформацією між Міністерством юстиції України та Міністерством охорони здоров’я України.

 

Проєкт постанови, прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін, аналіз регуляторного впливу та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров'я України у мережі Інтернет (www.moz.gov.ua).

 

Пропозиції та зауваження щодо проєкту постанови надсилати протягом 15 днів з дати публікації на адресу МОЗ України у письмовому або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, телефон: (044) 254-04-11, (e-mail: [email protected]).

 


 

ПРОЄКТ

 

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України

 

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

 

Унести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

 

Прем’єр-міністр України

О. ГОНЧАРУК

 


 

 ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 

1. Резюме

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – проєкт постанови) розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою удосконалення механізму функціонування електронної системи охорони здоров’я та забезпечення пацієнтам кращого доступу до електронних сервісів та реалізації їх прав на отримання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (далі – програма медичних гарантій).

 

2. Проблема, яка потребує розв’язання

Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 1013-р, перехід на нову систему закупівель медичних послуг супроводжується створенням та постійним вдосконаленням сучасної платформи для збору та обміну медичною та фінансовою інформацією в електронному вигляді.

 

Таким чином, на Міністерство охорони здоров’я разом із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади покладено обов’язок із постійного удосконалення функціонування електронної системи охорони здоров’я та процесів, які здійснюються в ній.

 

3. Суть проєкту акта

Проєктом постанови вносяться зміни до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, Порядку опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411, Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 року № 1064, Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 328.

 

Цими змінами, серед іншого, передбачено:

 

- визначено поняття адміністрування центральної бази, адміністратора центральної бази, розпорядника реєстру, володільця відомостей реєстру та електронних сервісів;

 

- визначено обов’язок НСЗУ щодо адміністрування, розроблення, оновлення та підтримки програмного забезпечення центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;

 

- визначено, що функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я повинні забезпечувати, серед усього іншого, сумісність та електронну взаємодію з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків;

 

- встановлено, що на всі документи, які вносяться до електронної системи охорони здоров’я, накладається кваліфікований електронний підпис у відповідності до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», а також визначено вимоги до кваліфікованого електронного підпису представників, уповноважених осіб та працівників закладів охорони здоров’я, фізичних осіб - підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, та лабораторій з урахуванням вимог зазначеного вище Закону;

 

- уточнення механізму верифікації відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, на основі даних з інших реєстрів і систем, інших державних інформаційних ресурсів, відомостей, одержаних від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних в результаті заходів з моніторингу та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення;

 

Також проєктом передбачено зміну до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, яка передбачає удосконалення механізму обміну інформацією між Міністерством юстиції України та Міністерством охорони здоров’я України.

 

4. Вплив на бюджет

Реалізація проєкту постанови не матиме впливу на надходження та витрати місцевого та/або державного бюджету.

 

5. Позиція заінтересованих осіб

Проєкт стосується прав суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, та пацієнтів. Прогноз впливу додається.

 

6. Прогноз впливу

Проєкт постанови є регуляторним актом. Аналіз регуляторного впливу додається.

 

За предметом правового регулювання проєкт постанови не матиме прямого впливу на розвиток регіонів, ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище, інші сфери суспільних відносин.

 

Проєкт постанови не справлятиме негативного впливу на суспільні відносини.

 

7. Позиція заінтересованих органів

Проєкт постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України, Міністерством фінансів України, Державною регуляторною службою України, Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством соціальної політики України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Національною службою здоров’я України.

 

8. Ризики та обмеження

Проєкт постанови не містить положень, які мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

 

У проєкті постанови відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

 

Проєкт постанови не має правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.

 

9. Підстава розроблення проєкту акта

Проєкт постанови розроблено для забезпечення виконання Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 1013-р відповідно до статті 7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» з урахуванням вимог законів України «Про захист персональних даних» та «Про електронні довірчі послуги».

 

Міністр охорони здоров’я України Зоряна СКАЛЕЦЬКА

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Суттю проекту постанови є внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, які встановлюють механізм функціонування електронної системи охорони здоров’я, які дозволять удосконалити деякі процеси створення, внесення, перегляду інформації та документів у електронній системі охорони здоров’я.

 

2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін відображено у таблиці нижче.

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі)

Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

короткостроковий вплив
(до року)

середньостроковий вплив
(більше року)

Заклади охорони здоров’я

Вдосконалення функціонування та порядку використання електронних сервісів електронної системи охорони здоров’я

Негативний

Позитивний

Короткостроковий та середньостроковий вплив буде проявлятись в тому, що процеси створення, внесення, перегляду інформації та документів у електронній системі охорони здоров’я будуть удосконалені, а також особливості верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я будуть чітко визначені.

Пацієнти

Впровадження електронного документообігу в процесі надання медичних послуг

Негативний

Позитивний

В короткострокові перспективі різкий перехід на електронний документообіг в процесі надання медичних послуг може привести до певних незручностей для пацієнтів, особливо старшого віку, проте в довгостроковій перспективі це значно полегшить доступ до якісних медичних послуг та медичної інформації.