Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Медичним працівникам

Категорії

Як комп’ютеризувати медзаклади міста за півтора року: досвід Мукачева

21 лютого 2018
5803

У Мукачеві комп’ютеризували заклади охорони здоров’я і підключили медичну інформаційну систему. Як проходив цей процес – розповідає головний лікар ЦПМСД м. Мукачева Євген Мешко.

Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Мукачева створений у квітні 2016 року. У його структурі - 9 амбулаторій, де працюють 58 лікарів загальної практики сімейної медицини, які обслуговують 85,5 тисяч людей.

“Уже на початку 2016 року було спільне розуміння, що маємо налагодити комунікацію у медичній сфері міста і провести зміни, щоби мати достовірну статистику та облік ресурсів, чітку стандартизацію медичної допомоги. Тож з ініціативи міського голови відділ охорони здоров’я розробив, а Мукачівська міська рада ухвалила програму створення єдиного медичного інформаційного простору міста з бюджетом 6 мільйонів гривень”, - розповідає головний лікар Євген Машко.

Впровадження медичної інформаційої системи (МІС) розпочали в стаціонарних відділеннях Мукачівської ЦРЛ, далі приєдналась до мережі жіноча консультація ЦРЛ.

“У жовтні 2017 року я провів анкетування своїх працівників, щоб зрозуміти, які питання в роботі їх роботі є найактуальнішими, та оцінити, наскільки вони готові працювати з комп’ютером. До слова, 82% опитаних відповіли, що володіють роботою з ПК на рівні початківця. Тож уже з кінця грудня ми розпочали навчання працівників. Зокрема, вчили, як реєструвати клієнтів у електронній системі охорони здоров’я та укладати електронні декларації”, - розповідає головний лікар Євген Мешко.

У листопаді 2017 року керівник отримав цифровий підпис від медзакладу, зареєстрував заклад у системі e-Health і вніс інформацію про структурні підрозділи та працівників.

Через місяць вдалося закупити та розподілили комп’ютерне обладнання для первинної ланки та поліклінічного відділення Мукачівської ЦРЛ, провести інтернет до амбулаторій ЗПСМ, а усі працівники закладу централізовано отримали електронний цифровий підпис. Уже у січні 2018 року розпочали впровадження медичної інформаційної системи.

“Дуже важливо говорити з людьми. На кожній нараді я роз’яснюю зміни в медичній сфері, доношу важливі оновлення. Як наслідок - медпрацівники позитивно сприймають реформу та готові до неї. Про це свідчать і результати нашої роботи: наш заклад має більше укладених договорів, ніж будь-яка інша область – 7300 за 1,5 місяці”, - говорить головний лікар.

За словами Євгена Мешко, основний секрет успіху – це мотивований персонал та потужна підтримка місцевої влади. Важливою є й проактивна позиція керівництва медичних закладів. Так, головний лікар розробив алгоритм отримання ЕЦП, презентацію по основах роботи з інформаційними технологіями на рівні ПМД, систематизував алгоритми лікування найбільш поширених захворювань згідно сучасних клінічних протоколів.

“У центрі нашої уваги й інші питання. Наприклад, на останніх зборах цього місяця обговорювали питання корпоративної культури, покращення клієнтського сервісу та управління практикою сімейного лікаря – основи бюджетування та планування”, розповідає головний лікар.

Найближчим часом планують пройти процес автономізації: змінити форми господарювання та перетворитись у комунальне неприбуткове підприємство.

“Не будьте пасивними та не чекайте реформи, а робіть її на місцях. МОЗ України зі своєї сторони робить грандіозні кроки, але варто спитати себе: «А що я зробив для впровадження реформи?»”, - радить головний лікар Євген Мешко.