Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Підрозділи МОЗ (докладніше)

Категорії

Управління аудиту та аналітики

 

Плани
  • План діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року

     

    Затверджено


    В.о. Міністра охорони здоров’я України
    __________________________ У. Супрун

    15 грудня 2017 року

     

    ПЛАН
    діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року

    Напрям внутрішнього аудиту

    Тема внутрішнього аудиту

    Найменування та місцезнаходження установи, в якій проводиться внутрішній аудит

    Період діяльності, за який проводиться внутрішній аудит

    Період проведення внутрішнього аудиту (у якому планується початок та завершення аудиту)

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності закладу щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання державного майна

    Державний заклад «Медичний Центр телемедицини Міністерства охорони здоров’я України»

    2016 - 2017 роки

    Січень- лютий 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання державного майна

    Державна установа «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України»

    2016 - 2017 роки

    Лютий – березень 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання державного майна

    Державна установа «Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров’я України»

    2016 - 2017 роки

    Березень –квітень 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання державного майна

    Український центр наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи

    2016 - 2017 роки

    Квітень –травень 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності підприємства щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання державного майна

    Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту Міністерства охорони здоров’я України»

    2016 - 2017 роки

    Травень-червень 2018 року

     

    Начальник Управління аудиту та аналітики Л.А. Мельниченко
  • План діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2018 року

     

    Затверджено

     

    В.о. Міністра охорони здоров’я України

     

    __________________________ У. Супрун

     

    12 червня 2018 року

     

    ПЛАН
    діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2018 року

     

    Напрям внутрішнього аудиту

    Тема внутрішнього аудиту

    Найменування та місцезнаходження установи, в якій проводиться внутрішній аудит

    Період діяльності,

    за який проводиться внутрішній аудит

    Період проведення внутрішнього аудиту (у якому планується початок та завершення аудиту)

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державний заклад «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення МОЗ України»

    (м. Київ, Пуща-Водиця, вул. Мінська 1-А)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    липень

    2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державна установа «Український медичний центр спортивної медицини МОЗ України»

    (м. Київ, вул. Тарасівська, 6)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    серпень – вересень

    2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державна установа «Український науково-дослідний протичумний інститут імені І.І. Мечнікова МОЗ України»

    (м. Одеса, вул. Церковна, 2/4)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    вересень – жовтень 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державна установа «Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України»

    (м. Дніпро, пров. Ф.Макаревського, 1-А)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    жовтень - листопад 2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державна установа «Науково-практичний медичний центр «Реабілітація» МОЗ України»

    (м. Ужгород, вул. Великокам'яна, 10)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    листопад

    2018 року

    Фінансовий аудит

    та аудит відповідності

    Оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном

    Державна установа «Головне бюро судово-медичної експертизи МОЗ України»

    (м. Київ, вул. Дорогожицька, 9)

    2016 рік –

    І півріччя 2018 року

    грудень

    2018 року

     

    Начальник Управління аудиту та аналітики МОЗ України

    Л.А. Мельниченко

Публічна інформація
  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державного підприємства «Державний науково-дослідний  центр з проблем гігієни харчування Міністерства охорони здоров’я України»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного підприємства «Державний науково-дослідний  центр
    з проблем гігієни харчування Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2017 року, затвердженого в.о. Міністра 12 червня 2016 року, з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.10.2017 № 65-Адм., проведено внутрішній аудит діяльності Державного підприємства «Державний науково-дослідний центр з проблем гігієни харчування Міністерства охорони здоров’я України» за період діяльності з 01 січня 2015 року по 01 липня 2017 року.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття Підприємством організаційних та практичних заходів щодо реалізації статутної діяльності з метою: надання на професійній основі експертних, освітніх, наукових, консультаційних, інформаційних та інших послуг юридичним та фізичним особам, в тому числі нерезидентам, а також наукове обґрунтування системи аліментарного захисту здоров’я населення; комплексна оцінка стану харчування та здоров’я населення, наукове обґрунтування критеріїв якості продовольчої сировини, одержаної традиційним, нетрадиційним та трансгенним шляхами, проведення експертизи харчової продукції та супутніх матеріалів, контроль безпеки та біологічної цінності харчування.

     

    Аудиторським дослідженням наданих матеріалів та інформації встановлено, що протягом 2015 – 2017 років Підприємство здійснювало роботу відповідно до основних напрямків статутної діяльності та доручень Міністерства охорони здоров’я України.

     

    Але з набранням чинності Наказів МОЗ України від 18.09.2015 № 604 «Про утворення державної установи «Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України» та від 23.12.2015 № 888 «Про утворення комісій з проведення заходів, пов'язаних з реорганізацією державних закладів, установ та підприємств Міністерства охорони здоров'я України, перелік яких затверджений наказом МОЗ від 18.09.2015 р. № 604» та Наказу Держсанепідслужби України «Про внесення змін до наказу Держсанепідслужби України від 02 грудня 2012 року № 144» від 30.12.2015 № 220 Підприємство перестало надавати свій основний вид послуг - проведення експертизи харчових продуктів, що призвело до зменшення кількості замовлень з основного виду діяльності та значного зниження доходів.

     

    Перевіркою правильності оприбуткування матеріальних цінностей, проведеною суцільним способом за 2015 рік, 2016 рік та І півріччя 2017 року шляхом співставлення банківських виписок, накладних з даними оборотно-сальдових відомостей, інвентарних карток - розбіжностей не встановлено.

     

    Перевіркою повноти та своєчасності оприбуткування запасів, інших товарно-матеріальних цінностей порушень не встановлено.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено значні недоліки та порушення в діяльності Центру.

     

    В порушення розділу 6 Статуту Державного підприємства «Державний науково-дослідний центр з проблем гігієни харчування Міністерства охорони здоров’я України» (нова редакція), затвердженого наказом МОЗ України від 03.06.2013 № 96-О статутний капітал Центру Міністерством не сформовано, чим порушено вимоги пункту 3 статті 74 Господарського кодексу України щодо утворення та сплати статутного капіталу державного комерційного підприємства уповноваженим органом, до сфери управління якого воно належить та сплати до закінчення першого року з дня державної реєстрації такого підприємства.

     

    В ході дослідження та оцінки змісту Наказів про облікову політику, встановлено, що частина, рекомендованих нормативними документами елементів облікової політики, суб’єктом господарювання – ігнорується, вимоги, закріплені в Наказах на практиці не завжди дотримуються, деякі елементи Наказів суперечать законодавству України.

     

    Таке формальне відношення до підготовки Наказів про облікову політику, окрім адміністративних штрафів, викривлень фінансових результатів діяльності, недостовірності показників його фінансової звітності, може призвести ще й до негативних податкових наслідків. Оскільки, згідно ст. 44.2 ПКУ для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток має використовувати дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

     

    Інформація про фінансовий стан Підприємства у зв’язку з відсутністю методології ведення обліку та відсутністю розкриття важливих для Підприємства елементів облікової політики є викривленою по відношенню до даних бухгалтерського обліку.

     

    Слід зазначити, що, Підприємством не погоджено з МОЗ України Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку, чим порушено вимоги розділу ІІ ч.1 Положення про порядок бухгалтерського обліку та Наказів МОЗ України № 253 від 22.05.2007 та 242 від 24.03.2016.

     

    Значна кількість несвоєчасно проведених актів виконаних робіт, що порушує один з основних принципів бухгалтерського обліку нарахування та відповідності доходів і витрат, за яким, для визначення фінансового результату звітного періоду слід порівняти доходи звітного періоду з витратами, призводить до некоректного відображення фінансового результату (база оподаткування) і, як наслідок недостовірної сплати податків (податок на прибуток, відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку).

     

    Інформація, наведена у фінансових звітах Підприємства за 2015, 2016 та I півріччя 2017 року не відповідає даним бухгалтерського обліку (оборотно-сальдовим відомостям). Як наслідок, фінансова звітність Підприємства недостовірно відображає його фінансове становище і результати фінансово-господарської діяльності за відповідні звітні періоди.

     

    Підсумовуючи зазначене, можна зробити висновок, що фінансові показники діяльності Підприємства є викривленими та недостовірно відображають його реальний фінансовий стан.

     

    В наказах про облікову політику чітко не визначено методи амортизації основних засобів та інших необоронних матеріальних активів, тому перевірити правильність нарахування амортизації не видається за можливе.

     

    На період проведення перевірки в обліку відображена прострочена кредиторська заборгованість Підприємства за оренду нежитлового приміщення в сумі 110 474,50 гривень, яка виникла у січні 2016 року.

     

    Колективний договір до аудиту не надано, що не дає можливості підтвердити порядок нарахування середньої заробітної плати, а також правильність застосування стимулюючих виплат та інших заохочень, доплат та надбавок працівникам Підприємства.

     

    У Підприємства наявна прострочена заборгованість з виплати заробітної плати з січня 2016 року в сумі 254 351,15 гривень. Несвоєчасна виплата заробітної плати може призвести до нарахування штрафів та звернення працівників Підприємства до суду, що значно збільшить поточні витрати.

     

    В процесі аудиту було виявлено порушення регламенту умов Контракту керівника в частині погодження премій з Міністерством, так, протягом 2015 року керівнику Підприємств, було нараховано премію на суму 40 940 грн.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державного підприємства «Укрвакцина»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного підприємства «Укрвакцина»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2017 року, затвердженого в.о. Міністра охорони здоров’я України У. Супрун 12 червня 2017 року, згідно з наказом МОЗ від 03.11.2017 № 73-Адм та відповідно до Порядку проведення внутрішнього аудиту в системі Міністерства охорони здоров’я України, затвердженого наказом МОЗ від 27.03.2012 № 207, в Державному підприємстві «Укрвакцина» Міністерства охорони здоров’я України» (далі - ДП «Укрвакцина», підприємство), проведено внутрішній аудит (за напрямами – аудит відповідності, фінансовий аудит), за період діяльності з 01.01.2016 по 01.10.2017.

     

    Метою внутрішнього аудиту визначено надання оцінки діяльності підприємства щодо реалізації статутної діяльності, законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур з питань стану збереження активів та використання державного майна.

     

    Так, ДП «Укрвакцина» організовано та вжито дієвих заходів із забезпечення реалізації статутної діяльності, засвідчено спроможність та перспективи розвитку підприємства з визначених напрямів діяльності.

     

    Забезпечено організацію функціонуючої системи внутрішнього контролю на ДП «Укрвакцина» з реалізації основної статутної діяльності, спрямованої на здійснення стабільного забезпечення товаром закладів охорони здоров'я, організації робіт із зберігання, вдосконалення та постачання ЛЗ та ВМП, створення температурного режиму «холодового ланцюга» та контролю за ним на етапах зберігання (функціонування складського комплексу) та транспортування (функціонування автопарку) ЛЗ від постачальника до закладів охорони здоров'я, санітарно-епідеміологічних, науково-дослідних та інших закладів системи МОЗ. Реалізується програма контролю якості на всіх етапах.

     

    Підприємством самостійно та в співпраці з іншими державними підприємствами в рамках інформатизації сфери охорони здоров’я розроблено та впроваджено ряд програмних продуктів, направлених на підвищення якості, оперативності та забезпечення максимальної повноти та реальної інформації.

     

    Водночас, виявлені порушення основних принципів ведення бухгалтерського обліку на підприємстві і, як наслідок, фінансові показники діяльності підприємства є викривленими та недостовірно відображають його реальний фінансовий стан. Інформація, наведена у фінансових звітах підприємства за 2016 рік та 9 місяців 2017 року не відповідає даним бухгалтерського обліку.

     

    У фінансовій звітності підприємства за 2016 рік – 9 місяців 2017 року неправомірно завищено суму основних засобів на 383 тис.гривень; доходи підприємства за 9 місяців 2017 року занижені на 73 612,61 гривень, і, як наслідок, фінансова звітність підприємства недостовірно відображає його фінансове становище і результати фінансово-господарської діяльності за відповідні звітні періоди.

     

    Зазначене унеможливило застосування у ході аудиторських досліджень Методики аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств державного сектору економіки, затвердженої наказом Мінфіну від 14.02.2006 № 170, що має на меті оцінку ефективності використання активів, доходів, витрат та результатів діяльності підприємства за звітний період, виявлення факторів, які позитивно або негативно вплинули на кінцеві фінансові результати.

     

    Фінансовий план ДП «Укрвакцина» на 2017 рік не затверджено МОЗ та при цьому підприємством допущено здійснення витрат, щодо яких існують законодавчі обмеження на суму 596 тис.грн (інформаційно-консультаційні та консалтингові послуги), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2012 № 899 «Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку».

     

    Підприємством не розроблено та не погоджено з МОЗ наказ про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку на 2016 рік та погоджено наказ про облікову політику на 2017 рік лише у грудні 2017 року.

     

    За результатами проведеного аудиторського дослідження штатної та фактичної чисельності працівників підприємства, з питання дотримання порядку складання штатного розпису, витрачання коштів на оплату праці встановлено відсутність елементів внутрішнього контролю за штатною дисципліною, здійсненням розрахунків з оплати праці, відсутності планово-економічної складової у процесі.

     

    Штатні розписи та Структура ДП «Укрвакцина» на 2016 та 2017 роки не погоджені МОЗ. Виявлені недоліки та порушення, допущені при формуванні штатних розписів. Не забезпечено перегляд та внесення змін до штатного розпису підприємства при внесенні фактичних змін до посадових окладів працівників.

     

    Виявлено факти не донарахування заробітної плати працівникам за роботу у вихідні дні на загальну суму 14 076,86 гривень.

     

    Встановлено факти невідповідності даних первинної документації та розрахункових відомостей, що є підставою нарахування заробітної плати працівникам.

     

    Результати застосування аудиторських методів дослідження засвідчили не забезпечення створення на підприємстві елементів внутрішнього контролю за веденням бухгалтерського обліку, негативні наслідки втрати управлінського контролю зафіксовані під час проведення аудиту.

     

    Крім того, засвідчено окремі проблемні питання, що потребують вирішення на рівні уповноваженого органу управління.

     

    Так, ДП  «Укрвакцина» включено до рекомендованого Переліку об’єктів державної власності, що підлягають приватизації  у 2017 – 2020 роках, проте, через відсутність підтвердження вжиття МОЗ заходів відпрацювання рекомендації Мінекономрозвитку, створено ризик втрати уповноваженого Міністерством державного підприємства на реалізацію суспільно значимих функцій у сфері забезпечення населення України лікарськими засобами та виробами медичного призначення, закуплених за кошти державного бюджету.

     

    Засвідчено відсутність елементів внутрішнього контролю за реалізацією взаємовідносин Міністерства та ДП «Укрвакцина» з обслуговування підприємством інформаційних систем, техніки МОЗ і робочих місць працівників апарату МОЗ та виявлено проблематику щодо визначення, в правовому полі, суті виконання підприємством цих завдань.

     

    В МОЗ знаходяться основні засоби та нематеріальні активи підприємства (серверне обладнання, маршрутизатор, відеорегістратори тощо) без здійснення документального оформлення їх передачі-прийняття у користування.

     

    Крім того, існує ймовірний ризик порушення статті 287 ПКУ щодо сплати податку на землю, яка використовується ДП «Укрвакцина» за адресою: м.Обухів вул. Каштанова, 66А (База медпостачання: земельні ділянки під складським корпусом № 1 площею 488 м² та складським корпусом № 2 – 1828 м²).

     

    Засвідчено формальний підхід до проведення інвентаризації на підприємстві та випадки неналежного ведення аналітичного обліку основних засобів та нематеріальних активів.

     

    За результатами аудиторського дослідження встановлено послаблення Міністерством контролю за фінансовою діяльністю державного підприємства, що належить до сфери його управління, внаслідок чого підприємством допущені порушення у діяльності.

     

    Враховуючи результати аудиторського дослідження, аудиторські знахідки та доказову базу надано негативний аудиторський висновок.

     

    За результатами проведеного аудиторського дослідження та сформованих висновків надані рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державної установи «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра від 15 грудня 2017 року, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.01.2018 № 7-Адм проведено внутрішній аудит діяльності Державної установи «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України»за період діяльності з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття Установою організаційних та практичних заходів щодо досягнення ефективних результатів у моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, створенні системи раннього попередження загострення наркотичної та алкогольної ситуації, впровадженні сучасних форм профільної профілактичної роботи, реалізації положень Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством охорони здоров’я України та Європейським моніторинговим центром з наркотиків та наркотичної залежності.

     

    Предметом діяльності Центру є: проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні, координація діяльності та організація взаємодії центральних органів виконавчої влади, установ і закладів охорони здоров’я та неурядових організацій з лікувально-діагностичної i профілактичної роботи щодо наркотиків та алкоголю, забезпечення потреб населення у кваліфікованій та доступній наркологічній допомозі.

     

    Державна установа «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України» внесена в Перелік закладів охорони здоров’я та програм у галузі охорони здоров’я, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2011 року № 501.

     

    Наявність розроблених внутрішніх нормативний актів, що регламентують питання облікової політики установи, організації та ведення бухгалтерського обліку, свідчать про запровадження керівником Установи елементів внутрішнього контролю.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідженнявиявлено недоліки в діяльності Центру.

     

    Впродовж періоду, що досліджувався, в Центрі встановлена значна кількість вакантних посад:

    - станом на 31.12.2016 кількість вакантних посад складала 47,75 од., що становить 54% від штатного розпису;

    - станом на 31.12.2017 кількість вакантних посад складала 51,5 од., що становить59% від штатного розпису. Інформація до Печерського районного центру зайнятості м. Києва в 2016 році не подавалася, що порушує Закон України «Про зайнятість населення», а почала подаватися з 26.04.2017.

     

    Найбільша плинність кадрів спостерігається в функціональних структурних підрозділах Центру (Відділ моніторингу у сфері зловживання підконтрольними речовинами, лікарським засобами, що їх містять, Відділ моніторингу потреб та споживання лікарських засобів, що містять підконтрольні речовини, сильнодіючі та отруйні речовини), що створює ризик неефективного виконання статутних завдань ДУ «УМтаМЦНтаА МОЗ України.

     

    Суттєва складова структури використання фонду заробітної плати Установи становлять стимулюючі виплати (2016 рік – 44%, 2017 рік – 52%), як результат економії фонду заробітної плати за рахунок кадрової неукомплектованості.

     

    За результатами аудиторського дослідження було встановлено, що за 2016 рік відсутні графіки роботи для зовнішніх сумісників, а в 2017 році графіки роботи складені без врахування часу на дорогу, та не дозволяє аудиторській групі стверджувати про можливе фактичне відпрацювання робочого часу у повному обсязі, що свідчить про недостатній рівень внутрішнього контролю.

     

    Відсутність колективного договору на 2016 рік, чим порушено вимоги абзацу восьмого статті дев’ятої Закону України «Про колективні договори»;

     

    Окрім того, при наявних вакансіях Центром в порушення Закону України «Про зайнятість населення», наказу Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316 «Про затвердження форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» та Порядку її подання» не в повному обсязі подається зазначена інформація до Печерського районного центру зайнятості м. Києва.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державного закладу «Український госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна» МОЗ України»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного закладу «Український госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна» МОЗ України»

     

    Позаплановий внутрішній аудит (за напрямами фінансовий аудит та аудит відповідності) проведено відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, та на виконання доручення в.о. Міністра від 13 березня 2018 року № 25, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 15.03.2018 № 25-Адм та у відповідності до Порядку проведення внутрішнього аудиту в системі Міністерства охорони здоров’я України, затвердженого наказом МОЗ України від 27.03.2012 № 207, за період діяльності з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття Госпіталем організаційних та практичних заходів щодо досягнення ефективних результатів в реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я, а саме: надання спеціалізованої медичної допомоги хворим: воїнам-інтернаціоналістам; членам сімей загиблих при виконанні військового обов’язку; інвалідам Армії І-ІІ груп; та особам прирівняних до вищевказаного контингенту хворих.

     

    Предметом діяльності Закладу є: надання спеціалізованої медичної допомоги при гострих та загостренні хронічних захворювань, терапевтичного, неврологічного, та ортопедично-травматологічного профілю; консервативне стаціонарне лікування хворих; впровадження нових форм та сучасних методів профілактики, діагностики та лікування захворювань; вивчення, аналіз, прогнозування показників стану здоровя визначеного контингенту населення, розробка заходів, спрямованих на збереження і покращення його здоровя; здійснення функцій організаційно-методичного центру по наданню медичної допомоги відповідного контингенту хворих України.

     

    Госпіталь оснащений обладнанням, придбаним переважно у 70-х – 90-х роках минулого сторіччя, яке морально та фізично застаріло, через що виникає потреба в ґрунтовному фаховому аналізу потреби Закладу в забезпеченні діагностично-лікувальним обладнанням відповідно до табеля оснащення.

     

    Державний заклад «Український госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна» Міністерства охорони здоров’я України» внесено в Перелік закладів охорони здоров’я та програм у галузі охорони здоров’я, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2011 року № 501.

     

    Наявність розроблених внутрішніх нормативний актів, що регламентують питання облікової політики установи, організації та ведення бухгалтерського обліку, свідчать про запровадження керівником Госпіталю елементів внутрішнього контролю.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено ряд недоліків та порушень в діяльності Закладу.

     

    Відсутність належного внутрішнього контролю за своєчасним (щомісячним) відшкодуванням комунальних послуг орендарями, призвело до викривлення реальної дебіторської та кредиторської заборгованості. Крім того, Госпіталем не здійснювалось відновлення видатків за загальним фондом, а вартість цих комунальних послуг зараховували до доходу спеціального фонду кошторису Закладу.

     

    В первинних документах (накладних) не зазначені посади, ПІБ відповідальних осіб та дати отримання продуктів харчування, що порушує норми пункту 2 статті 9 розділу ІІІ Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88.

     

    Бухгалтерський облік обґрунтованого повернення продуктів харчування ведеться у довільний спосіб і підтвердити вартісний еквівалент окремого продукту, який повертається на склад, не видається за можливе, що створює ризик недостовірного відображення в бухгалтерському обліку руху продуктів харчування.

     

    Всупереч вимогам Постанови КМУ № 117 Закладом було здійснено передплату за продукти харчування (хліб) в сумі 57 924,30 грн. та не відображено інформацію щодо наявності дебіторської заборгованості за відповідним кодом економічної класифікації видатків у бюджетній звітності.

     

    За результатами проведеного аналізу суттєвих статей Балансу, аудиторська група приходить до висновку, що окремі данні бухгалтерського обліку відображаються не коректно, і, як наслідок, недостовірно відображені в фінансовій звітності Закладу, а саме: основні засоби загальною первісною вартістю 11 474 504,94 грн. в бухгалтерському обліку обліковуються за нульовою балансовою вартістю, а використання їх продовжується.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту було надано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Інформація про результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи «Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров’я України»

    Інформація
    про результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державної установи «Український інститут стратегічних осліджень Міністерства охорони здоров’я України»


    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра охорони здоров’я України У. Супрун 15 грудня 2017 року, на виконання наказу МОЗ від 15.03.2018 № 26-Адм та відповідно до Порядку проведення внутрішнього аудиту в системі Міністерства охорони здоров’я України, затвердженого наказом МОЗ від 27.03.2012 № 207, в Державній установі «Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров’я України» (далі - ДУ «УІСД МОЗ України», установа, інститут) проведено внутрішній аудит (за напрямами – аудит відповідності, фінансовий аудит), за період діяльності з 01.01.2016 по 31.12.2017.

     

    Як державною науково-дослідною установою, утворену з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я, що передбачає забезпечення на високому організаційно-методичному рівні наукових досліджень, спрямованих на підвищення ефективності використання наукового потенціалу в медичній галузі, наукового обґрунтування та наукового супроводу заходів з реформування та стратегічного розвитку національної системи охорони здоров’я, ДУ «УІСД МОЗ України» забезпечено проведення науково-дослідних робіт: у 2016 році – одинадцять НДР, з них завершені – чотири; у 2017 році – вісім, з них завершені – п’ять. На 2018 рік затверджено виконання установою восьми прикладних НДР.

     

    У процесі планування та затвердження НДР інститутом забезпечено виконання вимог нормативних актів та доручень уповноваженого органу управління. Відповідно до вимог нормативно-правових актів, з дотриманням визначених термінів та форм, установою до уповноважених державних органів впродовж періоду дослідження забезпечено звітування про здійснення наукових досліджень і розробок та про використання коштів державного бюджету.

     

    За результатами проведеного аудиту складання та затвердження кошторисів, внесення до них змін, наявності розрахунків до них, достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності встановлено дотримання вимог нормативно-правових актів відповідальними особами установи.

     

    Враховуючи результати дослідження питання дотримання порядку складання штатного розпису, витрачання коштів на оплату праці, проведеного аналізу штатної та фактичної чисельності працівників засвідчено, що відповідальним особами інституту за напрямок дотримуються вимоги нормативно-правових актів.

     

    Разом з тим, встановлені окремі недоліки, що є наслідком прогалин в організації системи внутрішнього контролю в установі за напрямками.

     

    Правилами внутрішнього трудового розпорядку належним чином не визначено порядок та умови застосування гнучкого режиму робочого часу та дистанційного режиму праці для наукових працівників з урахуванням визначеного робочого часу в установі, а також не встановлено працівникам час початку та закінчення роботи за посадою, яка обіймається за сумісництвом.

     

    Положення про Вчену раду ДУ «УІСД МОЗ України» не погоджено з уповноваженим органом управління.

     

    У ході аудиту встановлено, що у 2017 році не проведено державну атестацію наукової установи у зв’язку із закінченням терміну попередньої, оскільки на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 № 540, якою скасовані раніше діючі нормативно-правові акти з даного напрямку, Міністерством освіти і науки України не розроблено нових механізмів реалізації процедур державної атестації наукових установ.

     

    При цьому, МОЗ, як уповноваженим органом управління, з метою сприяння проведення атестації установи, не вжито заходів організаційно-методичного супроводження державної атестації ДУ «УІСД МОЗ України», що передбачено вимогами пункту 6 Порядку державної атестації наукових установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 № 540.

     

    Крім того, Міністерством не забезпечено затвердження штатних розписів установи на 2018 рік за КПКВК 2301020 і за КПКВК 2301350 та структури установи, що свідчить про невиконання МОЗ належним чином обов’язків уповноваженого органу управління.

     

    Під час проведення вибіркової інвентаризації встановлено наявність у приміщеннях установи матеріальних цінностей у кількості 10 одиниць (особисті речі працівників установи), які не поставлені на позабалансовий облік.

     

    Потребує перегляду та внесення змін Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку в установі у зв’язку зі змінами у нормативно-правовій базі.

     

    Враховуючи забезпечення виконання завдань і досягнення цілей науково-дослідною установою у ході реалізації статутної діяльності, дотримання вимог законодавства, нормативних актів і рішень уповноваженого органу управління, належне ведення бухгалтерського обліку та достовірність звітних даних, зважаючи на недосконалість функціонування системи внутрішнього контролю з окремих напрямків, за результатами аудиторського дослідження діяльності ДУ «УІСД МОЗ України» надано умовно-позитивний висновок.

     

    За результатами проведеного аудиторського дослідження та сформованих висновків, з метою усунення та мінімізації ризиків у діяльності надано ряд рекомендацій на рівні Міністерства та об’єкту внутрішнього аудиту.

     

    Управління аудиту та аналітики
    Міністерства охорони здоров’я України

  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державного закладу «Медичний центр телемедицини Міністерства охорони здоров’я України»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного закладу «Медичний центр телемедицини Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту МОЗ України на І півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра 15.12.2017, згідно з наказом МОЗ України від 25.01.2018 № 6-Адм, проведено внутрішній аудит діяльності ДЗ «Медичний центр телемедицини Міністерства охорони здоров’я України» за період діяльності з 01.01.2016 по 31.12.2017.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили, що мета діяльності Центру – надання спеціалізованої консультативної медичної допомоги населенню із застосуванням сучасних інформаційних та телемедичних технологій, організація заходів з розробки, апробації, впровадження їх та розвитку телемедицини в Україні – залишається не досягнутою.

     

    Всупереч наказу МОЗ України від 19.10.2015 № 681 «Про затвердження нормативних документів щодо застосування телемедицини у сфері охорони здоров’я» Центром не надана до аудиту відповідна медична документація, що ставить під сумнів реальність функціонування в Закладі телемедицини та, відповідно, Кабінету телемедицини.

     

    Наказом Центру від 29.01.2016 № 5 «Про організацію медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладу охорони здоров’я, що звертаються за консультацією в ДЗ «Медичний центр телемедицини МОЗ України» та відповідно до Порядку організації медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, затвердженого наказом МОЗ України від 05.10.2011 № 646, лікарів Центру зобов’язано направляти пацієнтів з терапевтичною, ендокринологічною, кардіологічною та неврологічною патологіями до Київської міської клінічної лікарні № 6. Разом з тим, в штатному розписі впродовж діяльності Центру передбачені посади лікарів аналогічних спеціальностей.

     

    На момент проведення аудиторської перевірки в Центрі були вакантними посади лікарських спеціальностей, що унеможливлює подальше виконання Центром статутних завдань.

     

    Статутом Закладу передбачено, що однією із його функцій є організація і проведення планових телемедичних консультацій із спеціалістами високоспеціалізованих медичних закладів України. Проте за період, що підлягав дослідженню, аудиторській групі не представлено документального підтвердження проведення відповідної роботи з даного напрямку та реалізації вказаної функції

     

    Дослідженням не встановлена наявність підтверджуючих документів щодо проведення Центром організаційно-методичної та аналітично-інформаційної діяльності, дослідно-конструкторської роботи з розвитку телемедичних технологій, а також участь у розробці нормативно-правових актів.

     

    З огляду на зазначене, повнота та цілісність процесу реалізації Закладом своїх завдань та функцій, зокрема, здійснення медичної практики, організації і проведення планових телемедичних консультацій, надання лікувально-профілактичної допомоги населенню із застосуванням передових інформаційних та телекомунікаційних технологій, тощо, є недостатньою.

     

    Статутом Закладу передбачено здійснення розробки, підтримки та розвитку медичного WEB-порталу Центру для надання інформаційних та консультативних послуг користувачам мережі інтернет. Роботи по створенню та впровадженню Програмного забезпечення виконувались Фізичною особою-підприємцем Ребровим Р.С. За результатами проведеного ТОВ «Софтваре Девелопмент Хаб» експертного аналізу вказаного Програмного забезпечення отримано висновок про те, що Програмний продукт визнано морально застарілим та, за неможливості виконати оновлення ключових компонентів, рекомендовано зняти з експлуатації.

     

    Відсутність методології щодо формування собівартості самостійно виготовлених нематеріальних активів унеможливлює визначення реальної первісної вартості Програмного продукту.

     

    Протягом періоду, що досліджувався, ДЗ «МЦТМ» орендував програмне забезпечення «Консультивна телемедична система» у ТОВ «АйАдмін». Програмне забезпечення, яке належить Центру, аудиторській групі не представлено.

     

    Аудиторською групою встановлено, що всупереч вимог чинного законодавства України, в межах одного робочого дня (однією датою) наказами Центру відбувається звільнення і призначення працівників на посади. Окрім того, всупереч вимогам посадової інструкції юрисконсульта Центру та через відсутність взаємодії між працівниками Центру, вказані накази не проходять правової експертизи та не переглядаються, що створює ризик повторного здійснення вказаних порушень у майбутньому.

     

    В процесі інвентаризації в присутності аудиторської групи встановлено, що приміщення площею 18,3 кв.м. та 47,80 кв.м. використовуються не ефективно, поряд з цим комунальні послуги для утримання приміщень сплачуються, як наслідок протягом 2017 року кошти в сумі 33 494,41 грн. за комунальні послуги цих приміщень використані не раціонально.

     

    Протягом 2007 - 2012 років Центром було отримано в якості благодійної допомоги обладнання первісною вартістю загалом на суму 1 861 743 грн. В ході проведення інвентаризації встановлено, що частина обладнання не використовується за цільовим призначенням, а інше знаходиться в неробочому стані.

     

    Центром в порушення вимог чинного законодавства здійснена передача медичного обладнання Дігітайзер CR 25.0, Dicon шлюз до ДУ «Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова АМН України», що свідчить про не ефективне використання майна Закладом та не належний рівень організації системи внутрішнього контролю.

     

    Підсумовуючи проведений аналіз суттєвих статей Балансу («Основні засоби» та «Нематеріальні активи»), аудиторська група прийшла до висновку, що данні бухгалтерського обліку не відповідають суті господарських операцій, і, як наслідок, недостовірно відображені в фінансовій звітності Центру, що призводить до викривлення звітних даних ДЗ «МЦТМ».

     

    За результатами проведеного аудиту надано негативний висновок.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому в Центрі за результатами аудиту надано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Інформація про результати внутрішнього аудиту діяльності Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи

    Інформація
    про результати внутрішнього аудиту діяльності
    Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра від 15 грудня 2017 року, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.04.2018 № 43-Адм проведено внутрішній аудит діяльності Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи за період діяльності з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття «Укрмедпатентінформ» організаційних та практичних заходів щодо досягнення ефективних результатів в удосконаленні технологій науково-інформаційної та патентно-ліцензійної роботи в галузі; наукових дослідженнях з проблем інформатики, документалістики, науко ведення, соціальної гігієни та організації охорони здоров’я; науково-інформаційному забезпеченні наукових розробок та процесів управління галуззю; координації діяльності органів науково-медичної інформації, патентно-ліцензійної справи та наукових медичних бібліотек з питань наукової та патентної інформації і надання їм методичної допомоги.

     

    Протягом періоду, що підлягав аудиту, фінансування Закладу здійснюється на основі єдиного кошторису за кодом програмної класифікації видатків КПКВ 2301020 «Дослідження, наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, підготовка наукових кадрів у сфері охорони здоров’я, фінансова підтримка розвитку наукової інфраструктури».

     

    За основними напрямками діяльності Центром у 2016 – 2017 роках виконувалася прикладна науково-дослідна робота «Наукове обґрунтування та розробка моделі проблемно – орієнтованої автоматизованої системи наукової медичної інформації в Україні» (строки виконання 2016-2018 роки, № державної реєстрації 0116U000620).

     

    Джерелами надходження до спеціального фонду «Укрмедпатентінформ» у 2016 – 2017 роках були надходження за надання платних послуг, а саме: опрацювання первинного матеріалу інформаційних листів, методичних рекомендацій, заявки до переліку наукової (науково-технічної) продукції на відповідність вимогам законодавства України та галузевої нормативної бази.

     

    Наявність розроблених внутрішніх нормативний актів, що регламентують питання облікової політики установи, організації та ведення бухгалтерського обліку, свідчать про запровадження керівництвом Центру елементів внутрішнього контролю.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено ряд недоліків та порушень в організації внутрішнього контролю діяльності бюджетної установи.

     

    Аудиторським дослідженням штатної та фактичної чисельності працівників «Укрмедпатентінформ», дотримання порядку складання штатного розпису, витрачання коштів на оплату праці, виявлено ряд наступних порушень та недоліків, чим засвідчено послаблення внутрішнього контролю на окремих ділянках роботи Центру.

     

    Встановлено, що штатний розпис Центру, що діяв з 01.01.2016 по 01.03.2017 не відповідав діючій структурі «Укрмедпатентінформ».

     

    Графіки роботи для працівників які працюють за сумісництвом суперечать правилам внутрішнього трудового розпорядку. Вищезазначене не дозволяє аудиторській групі стверджувати про можливе фактичне відпрацювання робочого часу у повному обсязі, та свідчить про недостатній рівень внутрішнього контролю.

     

    Всупереч вимогам Статуту Центру (п. 4.3) склад Вченої ради не погоджено з Уповноваженим органом управління (МОЗ України).

     

    Частиною 5 статті 6 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» передбачено, що прийняття на роботу наукових працівників здійснюється на конкурсних засадах, крім випадків, передбачених законодавством України. Положенням про Вчену раду визначено, що вчена рада обирає за конкурсом на вакантні посади наукових співробітників. Разом з тим, в ході дослідження встановлено, що призначення працівників «Укрмедпатентінформ» на посади наукових співробітників відбувалося без проведення конкурсу.

     

    При наявних вакансіях в бюджетній установі, Центром, в порушення Закону України «Про зайнятість населення», наказу Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316 «Про затвердження форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» та Порядку її подання», вищезазначена інформація не подається до Оболонського районного центру зайнятості м. Києва. Станом на 31.12.2016 кількість вільних вакансій становила 7,25 посади, а станом на 31.12.2017 12,5 – вакансій.

     

    В Центрі відсутній наказ про створення тарифікаційної комісії. Штатний розпис (Тарифікаційний список), який діяв з 01.01.2016, не відповідає структурі. Дослідженням засвідчена наявність у тарифікаційних списках підписів осіб, які приймали участь у визначенні посадових окладів та розмірів доплат і надбавок працівникам установи та їх ідентифікація (прізвище та ініціали), а саме: директор, головний бухгалтер та члени комісії.

     

    Підпунктом 6.1.14 шостого розділу Колективних договорів, передбачена матеріальна допомога на оздоровлення та матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань (в розмірі – по одному посадовому окладу), чим порушено вимоги пункту 4.5 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 № 557.

     

    Під час проведення аудиту виявлено, що працівникам Центру впродовж 2016 року виплачувалась матеріальна допомога на оздоровлення та матеріальна допомого для вирішення соціально-побутових питань у розмірі посадових окладів працівникам «Укрмедпатентінформ», що призвело до неправомірних (незаконних) виплат на загальну суму – 25 187,00 гривень.

     

    За результатами аудиторських досліджень розрахунків середньої заробітної плати встановлено, що при розрахунку середньої заробітної плати включаються одноразові премії (стимулюючі виплати), а саме з нагороди медичного працівника та з нагоди дня Незалежності України чим порушено вимоги підпункту «б» пункту 4 Порядку № 100, що призвело до неправомірних (незаконних) виплат на загальну суму – 1 668,56 гривень.

     

    Нарахування заробітної плати працівникам Центру здійснюється із застосуванням програми Модуль «Облік заробітної плати». Вказаний програмний продукт (Модуль «Облік заробітної плати») не налаштований на ретроспективний перегляд нарахувань та виплат заробітної плати. Тобто, використання програмного продукту обмежене при проведенні аудиторських досліджень.

     

    Некоректне застосування «Укрмедпатентінформ» планових базових статей витрат (заниження та завищення) при розрахунку кошторисної вартості одиниці платної послуги потребує проведення перерахунку вартості вищезазначених платних послуг Центром.

     

    До аудиту також не надано оформлених (формалізованих) робіт платних послуг співробітниками (виконавцями) з оцінки, опрацювання інформації (пакету супровідних документів), результатів їх розгляду, що були підставою позитивного (негативного) результату виконаних робіт (платних послуг) Центром.

     

    Не надання відповідного підтвердження об’єктом аудиту робіт та їх результатів, до речі – передбачених в розрахунках до кошторисної вартості створює ризик формального підходу по наданню платних послуг та свідчать про недосконалий рівень організації системи внутрішнього контролю в частині як організації так і при проведенні робіт Центром по наданню платних послуг бюджетною установою.

     

    В порушення пункту 181.1 статті 181 V розділу Податкового кодексу України за період, що підлягав аудиторському дослідженню (2016 – 2017 роки) «Укрмедпатентінформ», не сплачувався (не перераховувався) до Державного бюджету України податок на додану вартість (обов’язковий платіж) в розмірі 540 тисяч гривень (без штрафних санкцій), що в значній мірі відобразиться на фінансово-господарській діяльності юридичної особи публічного права в 2018 році.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту Українському центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи було надано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики

    МОЗ України

  • Інформація про результати внутрішнього аудиту діяльності Державного підприємства «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту Міністерства охорони здоров’я України»

    Інформація
    про результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного підприємства «Український науково-дослідний
    інститут медицини транспорту Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на І півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра   від 15 грудня 2017 року, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.05.2018 № 55-Адм проведено внутрішній аудит діяльності Державного підприємства «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту Міністерства охорони здоров’я України» за період діяльності з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття ДП УКРНДІ МТ МОЗ України організаційних та практичних заходів щодо здійснення науково-методичного і практичного забезпечення медичних, екологічних і соціальних аспектів діяльності транспорту, зв’язку та інших пов’язаних з ним галузей, обґрунтування і впровадження інноваційних організацій, нормативно-методичних, медико-соціальних та екологічних заходів щодо зменшення негативного впливу фізичних, хімічних, біологічних, соціальних чинників на здоров’я працюючих, населення та довкілля.

     

    Аудиторське дослідження діяльності Підприємства стосовно повноти реалізації статутної діяльності та відповідності діяльності Інституту меті його створення, а також враховуючи що Підприємство протягом двох років знаходилось в стані реорганізації, об’єктивного скорочення видів діяльності (дослідження для потреб державної санітарно-епідеміологічної експертизи) та розширення конкурентного середовища по наданню послуг з проведення профілактичних оглядів, засвідчили відповідність положенням Статуту.

     

    У ході аудиторського дослідження виявлено ряд недоліків та порушень чим засвідчено послаблення внутрішнього контролю на окремих ділянках роботи Інституту, а також підтверджено не забезпечення МОЗ України, як Уповноваженим органом управління, належного контролю за діяльністю Підприємством:

     

    За результатами проведеного аналізу фінансових планів, показників виконання фінансових планів та основних фінансових показників діяльності ДП «НДІ медицини транспорту МОЗ України» за 2016-2017 роки засвідчено, що на сьогодні показники фінансово-господарської діяльності знаходяться у нестабільному (ризиковому) стані, а також існують негативні як зовнішні, так і внутрішні фактори господарювання, які у майбутньому можуть спричинити  його погіршення.

     

    Як встановлено дослідженням, фінансовий план Підприємства на 2016 рік затверджено Міністерством охорони здоров’я України, а фінансовий план на   2017 рік не був затверджений Уповноваженим органом управління. Окремо слід зазначити, що на момент проведення аудиту фінансовий план Підприємства на 2018 рік МОЗ України не затверджено.

     

    В результаті господарської діяльності за 2016 рік Підприємство отримало чистий прибуток 1 тис. грн., що менше від зазначеного у фінансовому плані на 407 тис. грн., або на 98,2%.

     

    Результати дослідження діяльності Підприємства вказують на суттєві відхилення в запланованих і фактичних показниках. Підприємством планувалося отримання чистого прибутку у сумі 408 тис. грн., проте фактичний чистий прибуток Підприємства склав 1 тис. грн. Зменшення прибутковості спричинило виключення експертної комісії ДП НДІ медицини транспорту МОЗ України із Переліку експертних комісій по проведенню державної санітарно-епідеміологічної експертизи в особливо складних умовах.

     

    У 2017 році рівень фінансового стану Підприємства майже не змінився, порівняно з показниками 2016 року. Незважаючи на збільшення чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) в 2017 році на 14,5 % (8 891 тис. грн.), порівняно з 2016 роком (7 770 тис. грн.) підприємство отримало прибуток у сумі 2 тис. грн. та знаходиться на межі збитковості.

     

    За результатами проведеного аналізу ефективності фінансово-господарської діяльності підприємства встановлено, що основні показники знаходяться в межах нормативних значень, крім коефіцієнта рентабельності активів.

    Аудиторська група приходить до висновку, що при складанні штатного розпису та витрачанні коштів на оплату праці Підприємство в цілому дотримується вимог чинного законодавства. Разом з тим, аудиторським дослідженням встановлено ряд порушень та недоліків в діяльності Інституту.

     

    Так, зокрема, всупереч Статуту Підприємства та Контракту структура та штатні розписи Підприємства не погоджені з Уповноваженим органом управління.

     

    В ході дослідження Положень про структурні підрозділи Інституту встановлена відсутність положень про Відділ гігієни навколишнього середовища, Сектор санітарно-хімічних досліджень води, Сектор санітарно-мікробіологічних досліджень води, Медико-біологічний відділ, Клінічний відділ, що свідчить про неналежну організацію внутрішнього контролю на підприємстві.

     

    Аналізом графіків обліку робочого часу внутрішніх сумісників встановлено, що працівникам-сумісникам встановлено робочий час, що виходить за межі робочого часу Підприємства, закріпленого Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників ДП УКРНДІМТ МОЗ України, чим порушено статтю 142 Кодексу законів про працю України.

     

    Неправильність оформлення договорів (угод) цивільно-правового характеру з особами лікарських спеціальностей має наслідком порушення вимог Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Так, зокрема, відповідно до угод укладених з Гайдаржи К.С., Конкіною С.В., Гусєвою О.П., Драченко Л.Д., виконавці були зобов’язані надавати стоматологічні послуги, послуги з терапії, отоларингології, офтальмології відповідно. Статтею 33 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачено, що медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоров’я, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами — підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно-правових відносинах. Проте, всупереч законодавству вище зазначені особи не являються фізичними особами — підприємцями та не отримали відповідні ліцензії на медичну практику.

     

    Не проведення індексації заробітної плати працівників Інституту, що порушує права працівників на гідну оплату праці, а також надання їм відпустки без збереження заробітної плати на термін, що перевищує законодавчо встановлений, створює ризик притягнення керівника до відповідальності.

     

    Ведення бухгалтерського обліку у цілому здійснюється Підприємством у відповідності до вимог чинного законодавства.

     

    Але ознаки формального підходу до підготовки наказів про облікову політику (відсутність таких важливих елементів облікової політики, як: методу обчислення резерву сумнівних боргів; переліку створюваних забезпечень майбутніх витрат і платежів; переліку і складу статей калькулювання виробничої собівартості продукції; окремого балансу філіями, представництвами, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами підприємства, тощо), окрім викривлень фінансових результатів діяльності, недостовірності показників його фінансової звітності, може призвести до негативних податкових наслідків. Оскільки, згідно з вимогами статті 44.2 ПКУ для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток має використовувати дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

     

    Вибірково, аудиторською групою, було проаналізовано суттєві статті балансу та виявлено ряд методологічних порушень, що унеможливлює підтвердження даних фінансової звітності Підприємства.

     

    Відсутність Підприємства в Наказі № 385 спричиняє ризик застосування норм пп. 197.1.5 ПКУ і як наслідок, донарахування контролюючими органами податку на додану вартість з послуг з проведення медичного огляду моряків.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано та надано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики

     

     

  • Результати внутрішнього аудиту діяльності Державного закладу «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення Міністерства охорони здоров’я України»

    Результати внутрішнього аудиту діяльності
    Державного закладу
    «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Плановий внутрішній аудит (за напрямами фінансовий аудит та аудит відповідності) проведено у Державному закладі «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення Міністерства охорони здоров’я України» (далі – Заклад, Диспансер, ДЗ «УСДРЗН МОЗ України») за період діяльності з 01 січня 2016 року по 30 червня 2018 року відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра 12 червня 2018 року, наказу МОЗ України від 06.07.2018 № 71-Адм та у відповідності до Порядку проведення внутрішнього аудиту в системі Міністерства охорони здоров’я України, затвердженого наказом МОЗ України від 27.03.2012 № 207.

     

    Результати аудиторського дослідження засвідчили вжиття Диспансером організаційних та практичних заходів щодо підвищення рівня надання медичної допомоги та збереження здоров’я населення, забезпечення потреб населення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС у кваліфікаційній і доступній медичній допомозі.

     

    Основними напрямками діяльності Закладу є забезпечення надання окремих видів спеціалізованої медичної допомоги дорослому населенню, постраждалому внаслідок аварії на ЧАЕС, проживаючим на радіоактивно забруднених територіях (всі групи первинного обліку) та інших екологічно забруднених територіях в поліклінічно-консультативному відділенні диспансеру, а також надання спеціалізованої лікувально-діагностичної медичної допомоги дитячому населенню, постраждалому внаслідок аварії на ЧАЕС, проживаючих на радіоактивно забруднених територіях та інших екологічно забруднених територіях в умовах поліклініки і стаціонару Диспансеру.

     

    Диспансер оснащений обладнанням, придбаним переважно у 70-х – 90-х роках минулого сторіччя, яке морально та фізично застаріло, через що виникає потреба в ґрунтовному фаховому аналізу потреби Закладу в забезпеченні діагностично-лікувальним обладнанням відповідно до табеля оснащення.

     

    Державний заклад «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення Міністерства охорони здоров’я України» внесено в Перелік закладів охорони здоров’я та програм у галузі охорони здоров’я, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2011 року № 501.

     

    Наявність розроблених внутрішніх нормативних актів, що регламентують питання облікової політики бюджетної установи, організації та ведення бухгалтерського обліку, свідчать про запровадження керівництвом Диспансеру елементів внутрішнього контролю.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено ряд недоліків та порушень в діяльності Закладу.

     

    Протягом перевіряємого періоду Заклад здійснював роботу відповідно до основних напрямків статутної діяльності та доручень Міністерства охорони здоров’я України. Проте, за 2017 рік у консультативно-поліклінічних відділеннях зареєстровано 42 995 відвідувань, що становить – 49,3% від плану (у 2016 році відповідно 44 608 / 50,7%).

     

    Вищезазначене невиконання плану відвідувань консультативно-поліклінічних відділень потребує ґрунтовного аналізу щодо причин та вжиття відповідних заходів стосовно залучення відповідного контингенту населення до проведення профілактичних оглядів.

     

    Ведення бухгалтерського обліку у цілому здійснюється Закладом у відповідності до вимог чинного законодавства, але відсутність спеціалізованого програмного продукту ускладнює роботу бухгалтерської служби і може призвести до несвоєчасного виявлення вірогідної помилки.

     

    В ході проведення вибіркової перевірки окремих господарських операцій аудиторською групою були виявлені окремі порушення Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (невірно відображені суми актів, замість акту виконаних робіт проведено зведений акт звірки, часткові проведення суми актів виконаних робіт, наприклад: в лютому 2016 року замість акту виконаних робіт з ПАТ «АК «Київводоканал» в обліку було проведено зведений акт звірки, в лютому 2017 року ДП «Київгазенерджи» надало акт прийому-передачі природного газу на суму 14 804,80 грн., а в м/о № 6 проведено тільки 7 574,51 грн. і не відображено кредиторську заборгованість), що створює потенційний ризик недостовірного відображення даних у бюджетній та фінансовій звітності Закладу.

     

    За результатами проведеного аналізу суттєвих статей Балансу, аудиторська група приходить до висновку, що окремі данні бухгалтерського обліку відображаються некоректно, і, як наслідок, є потенційний ризик їх недостовірного відображення у фінансовій звітності Закладу.

     

    Також слід зазначити, що документи щодо права власності на об’єкти нерухомості та землю до аудиту не надано. Всі об’єкти нерухомості, які знаходяться на балансі Закладу, обліковуються на підставі технічного паспорту, а земельна ділянка взагалі не обліковується. Вищевказані об’єкти нерухомості були передані на баланс закладу у відповідності до наказу МОЗ від 23.07.1986 № 424 про організацію в м. Києві республіканського спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту, акт приймання-передачі до аудиту не надано.

     

    З метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано та надано рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики
    МОЗ України

  • Інформація про результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи «Головне бюро судово-медичної експертизи Міністерства охорони здоров’я України»

    Інформація
    про результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи
    «Головне бюро судово-медичної експертизи Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра від 12 червня 2018 року, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.09.2018 № 93-Адм проведено внутрішній аудит діяльності Державної установи «Головне бюро судово-медичної експертизи Міністерства охорони здоров’я України» за період з 01 січня 2016 року по 30 червня 2018 року.

     

    Аудиторським дослідженням засвідчено вжиття Установою організаційних та практичних заходів, спрямованих на досягнення ефективних результатів діяльності щодо забезпечення та проведення організаційно-методичної роботи з метою поліпшення якості і вдосконалення виконання судово-медичних експертиз (досліджень), які виконуються в бюро судово-медичної експертизи України; контроль експертної діяльності бюро судово-медичних експертиз України; надання відповідним установам охорони здоров’я висновків і пропозицій щодо стану роботи судово-медичних установ та шляхів їх удосконалення; організація і виконання особливо складних судово-медичних експертиз; розробки правил, положень, інструкцій та інших нормативних документів, що регламентують судово-медичну діяльність, тощо.

     

    За результатами проведеного аудиту складання та затвердження кошторисів, внесення до них змін, а також наявності розрахунків до них у розрізі кодів економічної класифікації видатків аудиторською групою підтверджується наявність в Установі відповідних розрахунків та економічних обґрунтувань.

     

    Порядок складання штатного розпису та витрачання коштів на оплату праці відповідальними особами дотримується. Формування посадових окладів працівників, проведення доплат, надбавок до них, інших виплат, здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, за виключенням стимулюючих виплат.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено порушення та недоліки в діяльності Бюро, а також встановлена відсутність ефективної основи для створення внутрішнього середовища контролю, оцінки можливих ризиків з даного напрямку з боку Уповноваженого органу управління та відсутність належної комунікації (взаємодії) між Міністерством та Установою.

     

    На виконання наказу МОЗ України від 09.03.2017 № 243 розроблені проекти нормативно-правових актів, які регламентують процеси проведення судово-медичної експертизи. На час проведення аудиторського дослідження жодних змін до існуючої нормативної бази не внесено.

     

    Необхідним є внесення змін до чинних нормативних актів, що регулюють судово-медичну експертну діяльність, приведення у відповідність їх положень до вимог реалій сьогодення з метою недопущення неоднозначного трактування та можливості їх практичного застосування.

     

    Аналізуючи цивільно-правові договори, аудиторська група приходить до висновку про нерозуміння керівництва Установи особливостей цивільно-правових договорів, що, як наслідок, створює ризик їх перекваліфікації уповноваженими органами у трудові договори.

     

    Ведення бухгалтерського обліку у цілому здійснюється Установою у відповідності до вимог чинного законодавства. Проте, аудиторською групою були виявлені факти неправильного оподаткування додаткового доходу водія, пов’язана з цим несплата обов’язкових податків та зборів, і як наслідок, невірне відображення інформації у податковій, фінансовій та бюджетній звітності.

     

    В результаті перевірки авансових звітів встановлено, що майже всі авансові звіти за період, що підлягає дослідженню, оформлені з порушеннями. Зокрема, у звітах не зазначені дати підписання, кількість документів, не у всіх графах проставлені підписи підзвітної особи. Зазначені порушення мають системний та всеохоплюючий характер, що свідчить про недосконалий рівень організації системи внутрішнього контролю в Установі.

     

    Підсумовуючи зазначене та враховуючи наявність недоліків у побудові системи внутрішнього контролю за результатами аудиту, з метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманням вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано та надано Установі рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики

    МОЗ України

  • Інформація про результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи «Український медичний центр спортивної медицини Міністерства охорони здоров’я України»

    Інформація
    про результати внутрішнього аудиту діяльності Державної установи «Український медичний центр спортивної медицини
    Міністерства охорони здоров’я України»

     

    Відповідно до Плану діяльності з внутрішнього аудиту Міністерства охорони здоров’я України на ІІ півріччя 2018 року, затвердженого в.о. Міністра від 12 червня 2018 року, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.08.2018 № 84-Адм проведено внутрішній аудит діяльності Державної установи «Український медичний центр спортивної медицини Міністерства охорони здоров’я України» за період з 01 січня 2016 року по 30 червня 2018 року.

     

    Впродовж 2016 – І півріччя 2018 років Державна установа «Український медичний центр спортивної медицини Міністерства охорони здоров’я України» здійснювала роботу відповідно до основних напрямків статутної діяльності.

     

    Наявність розроблених внутрішніх розпорядчих документів, що регламентують питання контролю за експлуатацією медичної техніки, призначення відповідальних осіб, створення інвентаризаційних комісій, тощо, свідчать про запровадження керівником Установи елементів внутрішнього контролю.

     

    Аудиторською групою підтверджується наявність в Установі відповідних розрахунків та економічних обґрунтувань за загальним фондом кошторису.

     

    Ведення бухгалтерського обліку в цілому здійснюється Установою у відповідності до вимог чинного законодавства, але відсутність спеціалізованого програмного продукту ускладнює роботу бухгалтерії і може призвести до несвоєчасного виявлення вірогідної помилки.

     

    Відповідальними особами дотримується порядок складання штатного розпису та витрачання коштів на оплату праці. Формування посадових окладів працівників, проведення доплат, надбавок до них, інших виплат, здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

     

    Водночас, у ході аудиторського дослідження виявлено порушення та недоліки в діяльності Центру.

     

    Дослідженням встановлено, що у розрахунку видатків про зміни до кошторису у березні 2018 року за спеціальним фондом на оплату праці було передбачено суму 23 810 грн., що фактично була спрямована на виплату премій співробітникам, але всупереч пунктів 22 і 29 Порядку № 228, згідно з яким показники видатків бюджету, які включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків бюджету, не допускається прийняття в кошторисах сум, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуванням. Проте, деталізованих розрахунків до аудиту не надано.

     

    До аудиту не надано підтвердження про проведення атестації робочого місця практичного психолога, у зв’язку з чим підвищення до посадового окладу практичного психолога у розмірі 15% було безпідставним, що призвело до неправомірного використання бюджетних коштів у сумі 1609,84 грн.

     

    В ході співставлення та аналізу інформації розрахункових відомостей із заробітної плати (меморіальним ордером № 5) та формою № 1 ДФ встановлено наступне:

     

    - в ІІІ кварталі 2016 року була виявлена розбіжність на суму 372,73 грн.;

     

    - в І кварталі 2017 року була встановлена відсутність в податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум, утриманого з них податку працівника Установи., що призвело до невірного відображення сум доходів працівника;

     

    - за І та ІІ квартали 2018 року виявлені розбіжності на суму 1338,50 грн.

     

    Виявлені порушення були усунуті відповідальними особами в ході проведення аудиторського дослідження, проте вказане свідчить про недостатній рівень дієвості системи внутрішнього контролю в Установі.

     

    Подання на преміювання працівників за період 2016-2017 років керівниками структурних підрозділів не здійснювалось, визначення премії кожному працівнику визначалось директором одноособово всупереч положенням Колективного договору, що діяв в Установі.

     

    Аналізуючи цивільно-правові договори, аудиторська група приходить до висновку про нерозуміння керівництва Центру різниці між трудовими та цивільно-правовими договорами.

     

    Наявність в Установі інженера-програміста ставить під сумнів доцільність укладення цивільно-правових договорів про отримання послуг з обслуговування комп’ютерних систем та витрачання коштів на їх оплату. За період, що підлягав дослідженню, Центром було укладено 9 таких договорів. Таким чином, прийняття неефективних управлінських рішень щодо залучення сторонніх осіб для виконання робіт, які передбачені посадовими інструкціями штатних працівників, призвело до здійснення Центром додаткових (зайвих) витрат на суму, що приблизно складає 129 600 грн.

     

    Результати аудиту повноти оприбуткування, стану збереження та використання основних засобів, інших необоротних активів та товарно-матеріальних цінностей свідчать про недосконалий рівень організації системи внутрішнього контролю в Установі.

     

    В процесі проведення вибіркової інвентаризації були встановлені деякі порушення, зокрема:

     

    - майно, яке знаходиться в орендованому нежилому приміщенні за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 19, та використовується співробітниками Центру, не обліковується на балансі чи позабалансі Установи;

     

    - у орендованому приміщенні стоматологічного кабінету, який знаходиться у спільному користуванні Установи та балансоутримувача за адресою: м. Київ, вул. Тарасівська, 6 6а, співробітниками Центру використовується стоматологічна установка, яка не обліковується на балансі Установи.

     

    - форми журналів ведення обліку лікарських засобів та медичних виробів не в повному обсязі відповідають формам, затверджених наказом № 635.

     

    Підсумовуючи зазначене та враховуючи наявність недоліків у побудові внутрішнього контролю за результатами аудиту, з метою покращення рівня і якості внутрішнього контролю за процесами у фінансовій, господарській діяльності та дотриманні вимог законодавства у майбутньому за результатами аудиту сформовано та надано Установі рекомендації.

     

    Управління аудиту та аналітики

    МОЗ України