Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Громадське обговорення (архів)

Категорії

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»

13 березня 2019
818

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»

 

Пояснювальна записка

 

Порівняльна таблиця

 


 

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

 

Міністерство охорони здоров'я України відповідно до ст. 9 та ст.13 Закону України «Про внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»

 

Проект акта розроблено на підставі абзацу третього частини другої статті 6 та пункту 5 частини другої статті 13 Закону України «Про вищу освіту», яким визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади вищої освіти, повинні проводити аналіз якості освітньої діяльності закладів вищої освіти.

 

Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.

 

Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом науки, інновацій, освіти та кадрів МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:

 

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.

e-mail: [email protected]

 

Контактна особа:

 

Кучерук Ірина Леонідівна

тел. 253-45-69

 


 

ПРОЕКТ

 

Про внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Внести до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 40, стаття 1402), зміни, що додаються.

 

2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.

 

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»

 

Мета: проект постанови підготовлено з метою проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту з 2019 року.                   

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Міністерство охорони здоров’я України розробило проект акта на підставі абзацу третього частини другої статті 6 та пункту 5 частини другої статті 13 Закону України «Про вищу освіту», яким визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади вищої освіти, повинні проводити аналіз якості освітньої діяльності закладів вищої освіти.

 

Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» визначено напрями та пріоритети розвитку України на період до 2020 року і передбачено забезпечення гарантій —  кожен громадянин матиме доступ до високоякісної освіти, системи охорони здоров'я шляхом проведення відповідних реформ. Такі гарантії стають можливими лише за наявності високоякісних фахівців. Одним з основних шляхів підвищення рівня кваліфікації та вмотивованості   фахівців є організація та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту як форми атестації здобувачів.

 

Від якості виконання професійних функцій фахівцями у галузі охорони здоров’я безпосередньо залежать якість життя та стан здоров’я населення, що визнаються в Україні і світі найвищими соціальними цінностями. Саме тому у багатьох країнах світу професії у сфері охорони здоров’я мають статус регульованих, а рівень компетентності таких фахівців контролюється державою.

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Необхідність прийняття проекту акта викликано таким:

 

1) відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про вищу освіту» вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра. Останній прийом на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста проводився у 2016 році. Таким чином, заклади вищої освіти на даний момент здійснюють підготовку за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст та ступенем вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я». Водночас всі випускники вищезазначених спеціальностей після закінчення навчання мають продовжити навчання в інтернатурі, для чого відповідно до законодавства необхідно пройти всі форми атестації. З метою зрівняння в правах здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, які вступили до закладів вищої освіти у 2016 році, та здобувачів ступеня вищої освіти магістр пропонується забезпечити їх атестацію у формі здачі єдиного державного кваліфікаційного іспиту (далі – ЄДКІ);

 

2) уніфікація та зручність термінології постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» (далі – Постанова № 334) для однакового застосування термінів: кваліфікаційний іспит – ЄДКІ, практичний (клінічний) іспит – ОСП(К)І в усіх нормативно-правових актах – актах Уряду та Міністерства охорони здоров’я;

 

3) чітке врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням єдиних підходів, у тому числі єдиних тестів, при складанні ЄДКІ особами, що навчаються за рахунок державного бюджету, та особами, що навчаються за кошти фізичних чи юридичних осіб.

 

У Постанові № 334 в чинній редакції передбачено, що видатки на розроблення ЄДКІ здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на зазначену мету. Фінансування проведення всіх компонентів ЄДКІ для осіб, що навчаються за рахунок державного бюджету, здійснюється в межах видатків державного бюджету. Видатки на проведення ЄДКІ для осіб, що навчаються за кошти фізичних чи юридичних осіб, включаються у вартість навчання здобувача.

 

Оскільки фінансування проведення ЄДКІ передбачено з різних джерел та різними суб’єктами, виникає потреба у забезпеченні єдиних підходів та тестів розробниками іспитів для усіх здобувачів вищої освіти;

 

4) визначити власником Реєстру сертифікатів фахівців з вищою освітою галузі знань «22 Охорона здоров’я» державу в особі МОЗ.

 

3. Суть проекту акта

Суттю проекту постанови є внесення змін до Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я», затвердженого Постановою № 334, з метою забезпечення:

 

поширення атестації у формі здачі ЄДКІ на здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст з метою зрівняння в правах таких здобувачів зі здобувачами  ступеня вищої освіти магістр під час вступу до інтернатури;

 

уніфікації термінології для однакового застосування термінів: кваліфікаційний іспит – ЄДКІ, практичний (клінічний) іспит – ОСП(К)І;

 

чіткого врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням єдиних підходів, у тому числі єдиних тестів, при складанні ЄДКІ особами, що навчаються за рахунок державного бюджету, та особами, що навчаються за кошти фізичних чи юридичних осіб;

 

визначення власником Реєстру сертифікатів фахівців з вищою освітою галузі знань «22 Охорона здоров’я» держави в особі МОЗ.

 

4. Правові аспекти

У цій сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:

 

Закон України «Про вищу освіту»;

 

Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»;

 

Бюджетний кодекс України;

 

постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»;

 

постанова Кабінету Міністрів Україні від 10 травня 2018 року № 354 «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими проводиться єдиний державний кваліфікаційний іспит для здобуття ступеня магістра».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

 

6. Прогноз впливу

Проект постанови не є регуляторним актом.

 

Проект постанови не впливає на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання.

 

Проект постанови не впливає на розвиток регіонів.

 

Проект постанови не впливає на ринок праці.

 

Проект постанови створює передумови для зміцнення та збереження здоров’я населення.

 

Проект постанови не чинить впливу на екологію та навколишнє природне середовище.

 

Проект постанови не впливає на інші сфери суспільних відносин.

 

61. Стратегічна екологічна оцінка

Проект постанови не стосується державного планування, що здійснюється відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

 

Проект постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

 

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери, сфери наукової та науково-технічної діяльності.

 

8. Громадське обговорення

Проект постанови потребує громадського обговорення. Проект постанови опубліковано на сайті МОЗ www.moz.gov.ua для проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством освіти і науки України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

 

10. Правова експертиза

Проект постанови буде подано до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект акта є гендерно нейтральним.

 

12. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проект постанови не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.

 

В.о. Міністра
охорони здоров’я України
Уляна СУПРУН