Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Громадське обговорення (архів)

Категорії

Проек постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 р. № 278»

7 травня 2019
3241

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 р. № 278»

 

Пояснювальна записка

 

Прогноз впливу

 

Порівняльна таблиця

 

Фінансово-економічні розрахунки

 


 

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

 

Міністерство охорони здоров'я України повідомляє про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 р. № 278».

 

Необхідність прийняття проекту акта зумовлена потребою у чіткому врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням витрат на розроблення та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту, залежно від суб’єктів, які здійснюють розроблення та проведення компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту.

 

Суттю проекту постанови є визначення механізму використання коштів, передбачених у державному бюджеті на 2019 рік за програмою 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації» в частині використання для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я».

 

Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.

 

Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом науки, інновацій, освіти та кадрів МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7

e-mail: [email protected]

 

Контактна особа:

Кучерук Ірина Леонідівна

тел. 253 24 44

 


 

ПРОЕКТ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 р. № 278

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 року  № 278 «Деякі питання проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 році» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 30, ст. 1058) зміни, що додаються.

 

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України
від 3 квітня 2019 р. № 278»

 

Мета: проект постанови підготовлено з метою проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту у 2019 році.

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Міністерство охорони здоров’я України розробило проект акта на підставі абзацу третього частини другої статті 6 та пункту 5 частини другої статті 13 Закону України «Про вищу освіту», яким визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади вищої освіти, повинні проводити аналіз якості освітньої діяльності закладів вищої освіти.

 

Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» визначено напрями та пріоритети розвитку України на період до 2020 року і передбачено забезпечення гарантій — кожен громадянин матиме доступ до високоякісної освіти, системи охорони здоров'я шляхом проведення відповідних реформ. Такі гарантії стають можливими лише за наявності високоякісних фахівців. Одним з основних шляхів підвищення рівня кваліфікації та вмотивованості фахівців є організація та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту як форми атестації здобувачів.

 

Від якості виконання професійних функцій фахівцями у галузі охорони здоров’я безпосередньо залежать якість життя та стан здоров’я населення, що визнаються в Україні і світі найвищими соціальними цінностями. Саме тому у багатьох країнах світу професії у сфері охорони здоров’я мають статус регульованих, а рівень компетентності таких фахівців контролюється державою.

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Необхідність прийняття проекту акта зумовлена потребою у чіткому врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням витрат на розроблення та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (далі – ЄДКІ), залежно від суб’єктів, які здійснюють розроблення та проведення компонентів ЄДКІ.

 

У чинній редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» (далі – Постанова № 334) передбачено, що видатки на розроблення ЄДКІ здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на зазначену мету.

 

У Законі України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» передбачено 16 683 770 грн. на розробку та проведення ЄДКІ за бюджетною програмою КПКВК 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації».

 

Оскільки витрати на тестові компоненти ЄДКІ будуть нести МОЗ та державна організація «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України» (далі – Центр тестування при МОЗ), проект постанови пропонує врегулювати питання використання коштів, передбачених у державному бюджеті на 2019 рік за програмою 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації» в частині використання для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я».

 

3. Суть проекту акта

Суттю проекту постанови є визначення механізму використання коштів, передбачених у державному бюджеті на 2019 рік за програмою 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації» в частині використання для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я».

 

4. Правові аспекти

У цій сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:

 

Закон України «Про вищу освіту»;

 

Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»;

 

Бюджетний кодекс України;

 

постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»;

 

постанова Кабінету Міністрів Україні від 10 травня 2018 року № 354 «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими проводиться єдиний державний кваліфікаційний іспит для здобуття ступеня магістра»;

 

постанова Кабінету Міністрів Україні від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

 

41. Відповідність засадам реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку

У проекті акта відсутні положення які відносяться до засад реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку.

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

 

6. Прогноз впливу

Проект постанови не є регуляторним актом.

 

Проект постанови не впливає на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання.

 

Проект постанови не впливає на розвиток регіонів.

 

Проект постанови не впливає на ринок праці.

 

Проект постанови створює передумови для зміцнення та збереження здоров’я населення.

 

Проект постанови не чинить впливу на екологію та навколишнє природне середовище.

 

Проект постанови не впливає на інші сфери суспільних відносин.

 

61. Стратегічна екологічна оцінка

Проект постанови не стосується державного планування, що здійснюється відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

 

Проект постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

 

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери, сфери наукової та науково-технічної діяльності.

 

8. Громадське обговорення

Проект постанови потребує громадського обговорення. Проект постанови опубліковано на сайті МОЗ www.moz.gov.ua для проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством освіти і науки України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

 

10. Правова експертиза

Проект постанови потребує проведення правової експертизи у Міністерстві юстиції України.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект акта є гендерно нейтральним.

 

12. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проект постанови не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 році.

 

В.о. Міністра
охорони здоров’я України
Уляна СУПРУН

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

1. Суть проекту акта

Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 року.

 

2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників

Пояснення

короткостроковий вплив (до року)

середньостроковий вплив (більше року)

Фахівці для галузі охорони здоров’я – студенти, які проходитимуть ЄДКІ

Наявність належних умов для проходження ЄДКІ

+

нейтральний

Прийняття постанови дозволить профінансувати проведення ЄДКІ для осіб, що навчаються за рахунок державного бюджету, чим використати передбачені кошти за цільовим призначенням

Працівники Центру тестування при МОЗ

Наявність норм, які чітко регламентують порядок здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту

+

нейтральний

Прийняття постанови забезпечить чіткий порядкок фінансування єдиного державного кваліфікаційного іспиту

Суб’єкти господарювання, які беруть участь у процесі розробки та проведення ЄДКІ: ЗВО

Збереження повного контролю за фінансуванням єдиного державного кваліфікаційного іспиту

-

нейтральний

Прийняття постанови запровадить механізм отримання коштів на проведення ЄДКІ для осіб, що навчаються за рахунок державного бюджету, напряму з державного бюджету до Центру тестування при МОЗ без залучення до цього процесу ЗВО.